Όταν
η Cosco πρωτοήρθε στο λιμάνι του Πειραιά βρέθηκε αντιμέτωπη με την
αντίσταση των συνδικάτων και των εργαζόμενων, οι οποίοι ζητούσαν από την
εταιρεία να φύγει.
Πέντε χρόνια αργότερα, ο κινεζικός κολοσσός έχει καταφέρει να κάμψει τις αντιστάσεις τους, δημιουργώντας 1.000 θέσεις εργασίας και να μεταμορφώσει τον Πειραιά σε ένα από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα λιμάνια στη Μεσόγειο, επενδύοντας δισεκατομμύρια, όπως τονίζει η Wall Street Journal σε δημοσίευμά της.
Παρά τις επικρίσεις που δέχεται το Πεκίνο ότι οι κρατικές του εταιρείες καταβάλλουν υπέρογκα ποσά για τις επενδύσεις τους , το “στοίχημα” της στον Πειραιά απέδωσε καρπούς, σύμφωνα με την εφημερίδα καθώς θεωρείται μια από τις πετυχημένες αποκρατικοποιήσεις στην Ελλάδα η οποία είχε οφέλη τόσο για το λιμάνι όσο και για την εταιρεία.
Από τη μια, η Cosco κατάφερε να μπει δυναμικά σε μια μεγαλύτερη ναυτιλιακή αγορά και σε “ισχυρά” διεθνή λιμάνια, αλλά και να σταθεί επάξια δίπλα σε “γίγαντες” της ναυτιλίας, όπως η δανέζικη A.P. Moeller-Maersk και η DP World στο Ντουμπάι.
Από την άλλη, η επένδυση μεταμόρφωσε το λιμάνι του Πειραιά σε έναν από τους πιο πολυσύχναστους ευρωπαϊκούς κόμβους, βάζοντας τέλος στη μιζέρια και την παρακμή στην οποία είχε περιέλθει εξαιτίας της οικονομικής κρίσης.
Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι το 2008, έναν χρόνο πριν την επένδυση της Cosco, στον Πειραιά διακινούνταν μόλις 433.582 κοντέινερ. Το 2013 ο αριθμός αυτός εφταπλασιάστηκε στα 3,16 εκατ. κοντέινερ, γεγονός που οφείλεται κατά 80% στην κινεζική εταιρεία, εκτιμά η Wall Street Journal.
“Καταφέραμε να πετύχουμε στον Πειραιά. Το 2009 τα πράγματα δεν ήταν τόσο υποσχόμενα . Δεν είχαμε δουλειά εξαιτίας της οικονομικής κρίσης” τονίζει Fu Cheng Qiu, CEO της θυγατρικής της Cosco στον Πειραιά.
Έκτοτε η Cosco έχει ανακοινώσει τα σχέδιά της να επεκταθεί, εκτιμώντας ότι ο όγκος ρων κοντέινερς μπορεί να αυξηθεί πάνω από τα 6 εκατ. μέχρι το 2016.
Εκτός από την Cosco, την Huawei Technologies, την ZTE Corp. και την Hewlett-Packard Co. , άλλη μια πολυεθνική ήλθε να προστεθεί στο “πελατολόγιο” του Πειραιά στα μέσα του 2014.
Πρόκειται για μια εταιρεία κατασκευής ηλεκτρονικών, όχι από την Ασία, η οποία προωθεί τα προϊόντα της από τον Πειραιά στην κεντρική Ευρώπη, η οποία όμως θέλει να παραμείνει ανώνυμη εξαιτίας της υψηλής αξίας των εμπορευμάτων της, όπως δήλωσε ο Τάσος Βαμβακίδης, επικεφαλής του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά.
Πέντε χρόνια αργότερα, ο κινεζικός κολοσσός έχει καταφέρει να κάμψει τις αντιστάσεις τους, δημιουργώντας 1.000 θέσεις εργασίας και να μεταμορφώσει τον Πειραιά σε ένα από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα λιμάνια στη Μεσόγειο, επενδύοντας δισεκατομμύρια, όπως τονίζει η Wall Street Journal σε δημοσίευμά της.
Παρά τις επικρίσεις που δέχεται το Πεκίνο ότι οι κρατικές του εταιρείες καταβάλλουν υπέρογκα ποσά για τις επενδύσεις τους , το “στοίχημα” της στον Πειραιά απέδωσε καρπούς, σύμφωνα με την εφημερίδα καθώς θεωρείται μια από τις πετυχημένες αποκρατικοποιήσεις στην Ελλάδα η οποία είχε οφέλη τόσο για το λιμάνι όσο και για την εταιρεία.
Από τη μια, η Cosco κατάφερε να μπει δυναμικά σε μια μεγαλύτερη ναυτιλιακή αγορά και σε “ισχυρά” διεθνή λιμάνια, αλλά και να σταθεί επάξια δίπλα σε “γίγαντες” της ναυτιλίας, όπως η δανέζικη A.P. Moeller-Maersk και η DP World στο Ντουμπάι.
Από την άλλη, η επένδυση μεταμόρφωσε το λιμάνι του Πειραιά σε έναν από τους πιο πολυσύχναστους ευρωπαϊκούς κόμβους, βάζοντας τέλος στη μιζέρια και την παρακμή στην οποία είχε περιέλθει εξαιτίας της οικονομικής κρίσης.
Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι το 2008, έναν χρόνο πριν την επένδυση της Cosco, στον Πειραιά διακινούνταν μόλις 433.582 κοντέινερ. Το 2013 ο αριθμός αυτός εφταπλασιάστηκε στα 3,16 εκατ. κοντέινερ, γεγονός που οφείλεται κατά 80% στην κινεζική εταιρεία, εκτιμά η Wall Street Journal.
“Καταφέραμε να πετύχουμε στον Πειραιά. Το 2009 τα πράγματα δεν ήταν τόσο υποσχόμενα . Δεν είχαμε δουλειά εξαιτίας της οικονομικής κρίσης” τονίζει Fu Cheng Qiu, CEO της θυγατρικής της Cosco στον Πειραιά.
Έκτοτε η Cosco έχει ανακοινώσει τα σχέδιά της να επεκταθεί, εκτιμώντας ότι ο όγκος ρων κοντέινερς μπορεί να αυξηθεί πάνω από τα 6 εκατ. μέχρι το 2016.
Εκτός από την Cosco, την Huawei Technologies, την ZTE Corp. και την Hewlett-Packard Co. , άλλη μια πολυεθνική ήλθε να προστεθεί στο “πελατολόγιο” του Πειραιά στα μέσα του 2014.
Πρόκειται για μια εταιρεία κατασκευής ηλεκτρονικών, όχι από την Ασία, η οποία προωθεί τα προϊόντα της από τον Πειραιά στην κεντρική Ευρώπη, η οποία όμως θέλει να παραμείνει ανώνυμη εξαιτίας της υψηλής αξίας των εμπορευμάτων της, όπως δήλωσε ο Τάσος Βαμβακίδης, επικεφαλής του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.