Σκαμπανεβάσματα παρουσιάζει ο δείκτης της ναυλαγοράς ο οποίος
δείχνει ότι το φράγμα των 1.500 μονάδων είναι πολύ μακριά. Χθες έχασε
άλλες 74 μονάδες και έκλεισε στις 1.239. Και τα στενάχωρα είναι μπροστά
για τη ναυτιλία αφού την περίοδο των εορτών στη Δύση και στην Ασία η
αγορά παραμένει πιεσμένη.
Πέρσι τέτοια εποχή ο δείκτης ήτανε στις 1.499 μονάδες δηλαδή 260 μονάδες πάνω από τα σημερινά επίπεδα.
«Γεγονός είναι ότι η «πιεσμένη» αγορά των ναύλων τους τελευταίους
μήνες έχει «φρενάρει» και τον κλάδο των αγοραπωλησιών παρά το γεγονός
ότι οι τιμές των πλοίων βρίσκονται στα χαμηλά σημεία του έτους και
μάλιστα ακούγονται και γνώμες ότι ενδεχομένως το επόμενο διάστημα να
υπάρξουν και περεταίρω οριακές μειώσεις καθώς εκτιμούν ότι η αγορά δεν
θα παρουσιάσει τίποτα το αξιόλογο το επόμενο διάστημα» επισημαίνουν οι
αναλυτές του διεθνούς ναυλομεσιτικού οίκου G.Moundreas SA και
προσθέτουν:
«Αντίστοιχη εικόνα υπάρχει και στις παραγγελίες νεότευκτων πλοίων όπου
παρά το γεγονός οι τιμές είναι διορθωμένες πτωτικά συγκριτικά με τα μέσα
του χρόνου, ο όγκος των παραγγελιών σε DWT είναι μειωμένος κατά 36%
περίπου λαμβάνοντας υπόψη τα στοιχεία μέχρι και τέλος Οκτωβρίου και
ανάγοντάς τα σε ετήσια βάση».
Σε αξία, το σύνολο των παραγγελιών για το ίδιο διάστημα, ανέρχεται στα $
83,2 δισ. δολάρια εμφανίζοντας μείωση σε ποσοστό 23% από χρόνο σε
χρόνο και με αναγωγή σε ετήσια βάση.
Για τους πρώτους 10 μήνες του έτους, το σύνολο των παραγγελιών των
κορεάτικων ναυπηγείων έκλεισε στις 261 (26,5 εκ. DWT) μείωση 36%
συγκριτικά με το 2013.
Τα κινεζικά ναυπηγεία το ίδιο διάστημα είχαν 728 παραγγελίες (46,6
εκ. DWT) μείωση κατά 34% σε ετήσια βάση, ενώ και τα ναυπηγεία της
Ιαπωνίας παρουσίασαν και αυτά 36% μείωση καθώς οι παραγγελίες μέχρι τον
Οκτώβριο έκλεισαν στα 303 πλοία (16,9 εκ. DWT).
«Όπως έχουμε επαναλάβει στο παρελθόν, η αγορά τα προηγούμενα χρόνια
ήρθε αντιμέτωπη με την σωρευτική αύξηση της προσφοράς (Supply) που την
επηρέασε αρνητικά, αλλά για τα επόμενα 2-3 χρόνια δείχνει ότι θα κινηθεί
σε «υγιή» επίπεδα μεταξύ 5-6% και το ζητούμενο τώρα πια είναι η αύξηση
της ζήτησης (Demand) δηλαδή η βελτίωση της Παγκόσμιας οικονομίας»
τονίζει ο G.Moundreas SA.
Πηγή: Η πτώση της ναυλαγοράς συμπαρασύρει ναυπηγήσεις και αγορές πλοίων | newmoney.gr http://www.newmoney.gr/article/75566/i-ptosi-tis-naylagoras-symparasyrei-naypigiseis-kai-agores-ploion#ixzz3KGJNW2K7
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.