Tην προσοχή της στην ελληνική ναυτιλία έχει η Ε.Ε. αναζητώντας
ασφαλιστικές δικλείδες υπό την πίεση των γεωπολιτικών εξελίξεων και
προκλήσεων στην ευρύτερη περιοχή αλλά και παγκοσμίως. Οι έλληνες
πλοιοκτήτες τα τελευταία χρόνια έχουν στραφεί προς τη ναυπήγηση πλοίων
LNG ενισχύοντας τη θέση τους παγκοσμίως.
Οι αναταραχές στη Μαύρη Θάλασσα λόγω της σύγκρουσης της Ρωσίας με
την Ουκρανία βραχυπρόθεσμα θα έχουν αρνητικά αποτελέσματα για τη
ναυτιλία και ειδικά για το LNG. Η εξαγωγή υγροποιημένου αερίου έχει ήδη
μειωθεί, ρωσικές εταιρείες βρίσκονται σε μαύρες λίστες και οι ευρωπαίοι
δεν μπορούν να συνεργαστούν μαζί τους.
Η Ευρώπη αναμένεται να στραφεί σε χώρες πιο μακρινές για τον
εφοδιασμό της και ο ρόλος της ελληνικής ναυτιλίας θα είναι ύψιστης
σημασίας.
Η κυβέρνηση στις επαφές της με τους Έλληνες πλοιοκτήτες που έχουν LNG
στον στόλο τους διερευνά τις τεχνικές και οικονομικές δυνατότητες που
υπάρχουν για την τροφοδοσία με φυσικό αέριο των νησιών και των
απομακρυσμένων περιοχών όπου δεν υπάρχει σχεδιασμός για τη σύνδεσή τους
με το υπάρχον δίκτυο Φυσικού Αερίου.
Επιπλέον, εξετάζονται επενδυτικές δυνατότητες της Ελλάδας για την
τροφοδοσία της ΝΑ Ευρώπης και την ανάπτυξη πλωτών σταθμών Υγροποιημένου
Φυσικού Αερίου.Ο ελληνόκτητος στόλος αποτελείται από 73 πλοία συνολικά
και αντιπροσωπεύει το 12% του παγκόσμιου στόλου.
Το γεγονός ότι οι έλληνες εφοπλιστές με πλοία LNG βρίσκονται στο
παγκόσμιο επίκεντρο επιβεβαιώνεται και από το ενδιαφέρον που υπάρχει για
αν μεταφέρουν το φυσικό αέριο της Κασπίας στις διεθνείς αγορές.
«Τα ελληνικά πλοία μπορούν εύκολα να μεταφέρουν σε χώρες της Ασίας το
αζέρικο αέριο που θα φτάσει στην Ελλάδα. Αρκεί μόνο δημιουργηθεί επί
ελληνικού εδάφους μια εγκατάσταση για τη μετατροπή του σε υγροποιημένο»,
επισημαίνουν ελληνικοί ναυτιλιακοί κύκλοι.
Οι ασιατικές χώρες τα επόμενα χρόνια προκειμένου να καλύψουν το
ενεργειακό τους ισοζύγιο θα χρειαστούν επιπλέον εκατομμύρια κυβικά
μέτρα LNG .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.