Παρά τα ισχυρά σημάδια αντίστασης που παρουσιάζει ο δείκτης της ναυλαγοράς όχι μόνο δεν κατάφερε να σπάσει το ψυχολογικό φράγμα
των 1.500 μονάδων αλλά χθες διολίσθησε στις 1.327.
Ο BDI στις 15 Αυγούστου και
μετά από διάστημα περίπου 3 μηνών έσπασε
τις 1.000 μονάδες και μέχρι τις 20 Οκτωβρίου κινήθηκε σε αυτό το επίπεδο.
Αμέσως μετά άρχισε να κινείται ανοδικά και μετά τις 29 Οκτωβρίου βρισκόταν συνέχεια πάνω
από τις 1.400 μονάδες. Όμως την εβδομάδα αυτή έχασε και αυτό το σημείο
στήριξης.
«
Σημασία δεν έχει αν η αγορά θα
φτάσει τις
1.500 μονάδες καθώς δεν θα επιφέρει σημαντικές διαφοροποιήσεις
από τα τρέχοντα επίπεδα των ημερησίων εσόδων
αλλά το διάστημα
που θα παραμείνει σε αυτά τα επίπεδα και φυσικά
την μεσοπρόθεσμη
προοπτική του, δεδομένου και της με
επιείκεια
χαρακτηριζόμενη μετριοπαθή ανάπτυξη της εύθραυστης παγκόσμιας οικονομίας» επισημαίνεται σε ανάλυση του διεθνούς ναυλομεσιτικού οίκου G.Moundreas SA.
Όσο
αφορά την προσφορά χωρητικότητας,
η αύξηση του
παγκόσμιου στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου
τους
9 μήνες του 2014 υπολογίζεται στο 3,6%. Έχουν παραδοθεί 37,8 εκ.
τόνοι DWT ήτοι 468 πλοία. Από τον
συνολικό αυτό αριθμό των παραδόσεων, το ένα τρίτο (1/3),
σε χωρητικότητα
και όχι αριθμό πλοίων, ήταν 66 Capes και ένα Valemax. Επιπροσθέτως, παραδόθηκαν 144 Panamaxes, 150
Supramaxes/Handymaxes και 125 Handysizes.
Στον
αντίποδα, 11,5 εκ. τόνοι
DWT ή 213 πλοία αποσύρθηκαν
από την αγορά καθώς οδηγήθηκαν
προς διάλυση.
Σύμφωνα
με την Bimco, εκτιμάται ότι ο συνολικός αριθμός των παραδόσεων για το 2014 θα φτάσει τους 55 εκ. τόνους DWT και οι προβλέψεις για το 2015 είναι ότι ο αριθμός θα είναι ακόμη χαμηλότερος, ενώ για το 2016 οι παραδόσεις υπολογίζονται στους 60 εκ. τόνους DWT.
«Το
θετικό γεγονός για την αγορά είναι ότι ο αριθμός παραγγελιών το 2014 είναι σημαντικά
μειωμένος σχετικά με το 2013, όπου το
σύνολο των
παραγγελιών έφτασε τους 102 εκ. τόνους DWT,
καθώς για το πρώτο
εννιάμηνο του 2014 ο αριθμός των παραγγελιών είναι ακριβώς
ο μισός του 2013» αναφέρει ο G.Moundreas SΑ:
«
Για την πορεία των
ημερησίων εσόδων τον Νοέμβριο, η Bimco εκτιμά πως
τα Capes θα κυμανθούν μεταξύ $ 8,000 –
$ 23,000 την ημέρα,
τα Panamax $
5,000 - $ 10,000 την ημέρα, τα Supramax $ 8,500 - $ 13,500 και τα Handysize
μεταξύ $ 6,500 - $ 9,500 την ημέρα» και
προσθέτει:
«Η
εικόνα πάντως που χαρακτηρίζει την αγορά αυτή τη στιγμή είναι η καλή πορεία των Capes λόγω των αυξημένων
φορτίων Iron Ore από Βραζιλία προς Ασία, την βελτιωμένη πορεία των Panamax
λόγω
της αύξησης των
εισαγωγών Coal από την Ινδία και την σταθερή πορεία των φορτίων Grains από τον Ατλαντικό. Αντίθετα στα Supramax και
στα Handymax η εικόνα δεν είναι θετική,
γεγονός που αντικατοπτρίζεται και στην πορεία των εσόδων το τελευταίο διάστημα,
λόγω της μειωμένης αύξησης στα φορτία προϊόντων
σιδήρου και την μείωση στα φορτία για βωξίτη και νίκελ.»
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.