- Η ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομίας μοιάζει να βαδίζει σε τεντωμένο σκοινί.
- Στην παγκόσμια ναυλαγορά, η ανοδική πορεία στον τομέα των bulkers συνεχίζεται για δεύτερη συνεχόμενη βδομάδα και εκπλήσσει ευχάριστα τους ναυτιλιακούς παίκτες που είχαν αποθαρρυνθεί από τα εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα του Σεπτεμβρίου.
Shipping Analyst Golden Destiny Research & Valuations Department
Σημαντικά νέα πρόβαλλαν αυτή τη βδομάδα για την υγιή εικόνα του τραπεζικού συστήματος της ευρωζώνης. Σύμφωνα με stress tests της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας εντοπίστηκε κεφαλαιακό έλλειμμα ύψους 25 δις ευρώ σε 25 τράπεζες αλλά οι 12 από αυτές έχουν ήδη καλύψει τα $15 δις ευρώ με ενέργειες τους στη διάρκεια του 2014.
Καθώς οδεύουμε προς τον τερματισμό της φετινής χρονιάς τα συναισθήματα είναι ανάμεικτα για την ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομίας που μοιάζει να βαδίζει σε τεντωμένο σκοινί. Αυτή τη βδομάδα η δημοσίευση των νέων από ‘THE ECONOMIST” προκαλεί αρνητικές και θετικές εντυπώσεις για την κατάσταση της παγκόσμιας οικονομίας.
Για την αμερικάνικη οικονομία αναφέρει ότι η ανάκαμψη πήρε πολύ χρόνο αλλά το ταξίδι πλησιάζει στο τέλος του με την ανεργία να υποχωρεί το Σεπτέμβριο κάτω από 6%. Στη βρετανική οικονομία, το ΑΕΠ αυξήθηκε κατά 3.2% για τους δώδεκα μήνες έως τον Ιούνιο και αναπτύσσεται ταχύτερα από κάθε άλλη πλούσια χώρα με τους κεντρικούς τραπεζίτες να ετοιμάζουν αύξηση στα επιτόκια δανεισμού και για τις δυο μεγάλες οικονομίες του κόσμου.
Για την ευρωζώνη, αναφέρει ότι τα νέα είναι δυσάρεστα με τη Γερμανία να εμφανίζει τεχνική ύφεση (με δυο συνεχόμενα τρίμηνα αρνητικής ανάπτυξης) και την Ιαπωνία να πλησιάζει στα πρόθυρα της ύφεσης. Για τις αναδυόμενες οικονομίες, στασιμότητα τονίζεται για τη Ρωσία και Βραζιλία, ενώ για την Κίνα υπάρχουν ανησυχίες για απότομη πτώση των τιμών των ακινήτων, για χρηματοπιστωτική φούσκα και πτώση της παραγωγικότητας.
Στην παγκόσμια ναυλαγορά, η ανοδική πορεία στον τομέα των bulkers συνεχίζεται για δεύτερη συνεχόμενη βδομάδα και εκπλήσσει ευχάριστα τους ναυτιλιακούς παίκτες που είχαν αποθαρρυνθεί από τα εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα του Σεπτεμβρίου. Αέρας αισιοδοξίας διαφαίνεται και στη ναυλαγορά των crude tankers με το μικρότερο μέγεθος aframax να ενθαρρύνει αύτη τη βδομάδα μεγαλύτερα χαμόγελα. Εν αντιθέσει με το θετικό κλίμα που διαμορφώνεται για τα πλοία bulkers / tankers στη διάρκεια του τελευταίου τριμήνου της χρονιάς, οι στιγμές για τη ναυλαγορά των containers εξακολουθούν να εμφανίζονται ιδιαίτερα κρίσιμες.
Στην αγορά των bulkers- πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, ο γενικός δείκτης Baltic Dry Index ξεπέρασε αυτή τη βδομάδα τις 1,300 μονάδες με τα επίπεδα των ναύλων στο μεγαλύτερο μέγεθος capesize να πλησιάζουν τα $25,000/ημέρα για πρώτη φορά από το Μάρτιο. Ο γενικός δείκτης BDI έκλεισε χθες στις 1424 μονάδες, 232 μονάδες άνω από το κλείσιμο της προηγούμενης βδομάδας και μόνο 80 μονάδες κάτω από αντίστοιχο κλείσιμο της περασμένης χρονιάς, όταν τα επίπεδα ναυλαγοράς στο μέγεθος capesize ήταν $17,000/ημέρα.
Στη ναυλαγορά των crude tankers - πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου- η διαδρομή AG/USG, συνεχίζει να προβάλλει εικόνα ήπιας ανοδικής διόρθωσης για δεύτερη συνεχόμενη βδομάδα. Η εποχική χειμερινή ζήτηση φαίνεται να επηρεάζει πολύ θετικά την πορεία της ναυλαγοράς με το μικρότερο μέγεθος aframax crude tanker να παρουσιάζει την ισχυρότερη απόδοση.
Τα επίπεδα ναυλαγοράς στη διαδρομή AG-US για τα υπερμεγέθη πλοία VLCC αρουσίασαν άνοδο ξανά 0.5 μονάδων και αυξήθηκαν σε WS23, ενώ στη διαδρομή CBSUSG, το μέγεθος aframax παρουσίασε άνοδο σε WS 150, 73 μονάδες άνω από το κλείσιμο του Σεπτεμβρίου.
Στην αγορά των containers – πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, o γενικός δείκτης Shanghai Container Freight Index παραμένει κάτω από τις 1,000 μονάδες για 5 συνεχόμενες βδομάδες με πτώση τόσο στις διαδρομές προς την Ευρώπη όσο και προς την Αμερική. Ο δείκτης σημείωσε ελάχιστη άνοδο 5 μονάδων τη περασμένη βδομάδα καθοδηγούμενη από εβδομαδιαίες αυξήσεις ναύλων σε δευτερεύουσες διαδρομές. Ο δείκτης τερμάτισε στις 967 μονάδες τη περασμένη βδομάδα, με 1% εβδομαδιαία πτώση στη διαδρομή Ασία- Ευρώπη. Τα επίπεδα ναυλαγοράς στη διαδρομή Ασία-Ευρώπη διακυμαίνονται τώρα στα χαμηλότερα επίπεδα που έχει συναντήσει η αγορά από τον Οκτώβριου του 2013.
ΠΗΓΗ:http://naftikachronika.gr/index.asp?pid=1&ArticleID=7949&lang=gr&cat=10
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.