Διαβάζει τα σημάδια των καιρών και πιστεύει σε καλούς και κακούς
οιωνούς. Όποιος τον συναντάει, αντικρίζει έναν άνθρωπο προσιτό με το
χαμόγελο ζωγραφισμένο στο πρόσωπό του. Όμως το χαμόγελο αυτό ανήκει σε
ένα από τα ισχυρότερα κομματικά στελέχη του Κομμουνιστικό Κόμμα της
Κίνας που έχει ανελιχθεί μέσα στην πρώτη 5άδα της κομματικής ιεραρχίας.
Γι' αυτό και αποδεικνύεται σκληρός διαπραγματευτής όταν κάθεται να
συζητήσει για… business.
O κάπτεν Γουέι Ζιαφού ή μίστερ Cosco ή “κόκκινος” μάνατζερ, όπως
έγινε γνωστός στην Ελλάδα μετά την έλευση της Kινέζων στο λιμάνι του
Πειραιά, έστρεψε τα φώτα της δημοσιότητας επάνω του την περασμένη
εβδομάδα.
Ο ενθουσιώδης τρόπος με τον οποίο ανακοίνωσε την στήριξη την οποία
θα παράσχει η Κίνα, μέσω επενδύσεων, στη δοκιμαζόμενη οικονομικά χώρα
τόνωσε την ψυχολογία της κυβέρνησης, αλλά και της ευρύτερης αγοράς.
Μέχρι πρότινος ήταν πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος τους κινεζικού
κολοσσού, ενώ σήμερα έχει περιοριστεί στη θέση του προέδρου. Την περίοδο
των σκληρών διαπραγματεύσεων με την ελληνική κυβέρνηση, όταν άκουγε ότι
«οι κρίσιμες εθνικές υποδομές δεν πρέπει να εκχωρηθούν σε ξένες
εταιρείες», απαντούσε στους συνομιλητές του: «Ξέρουμε την κατάσταση της
Ελλάδας και θέλουμε να βοηθήσουμε...».
Τον αποκαλούν «κάπτεν» λόγω των σπουδών του στη Μηχανική, στη
Ναυτική Αρχιτεκτονική και στη Ναυτιλιακή Διοίκηση. Μετά από 30 χρόνια
καριέρας θεωρείται, παγκοσμίως, ένα από τα κορυφαία στελέχη παράγοντες
στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Αφιερώνει χρόνο στην ακαδημαϊκή του καριέρα
διδάσκοντας σε πανεπιστήμια της Κίνας. Μία από τις προτάσεις του προς
τους φοιτητές είναι η δημιουργία ενός παγκόσμιου στόλου εμπορικών πλοίων
που θα κινούνται με πυρηνική ενέργεια, λύση την οποία καταγράφει ως
«πράσινη» και οικολογική.
Του αρέσουν τα ακριβά μεταξωτά κοστούμια και οι μεταξωτές γραβάτες
Ηermes. Άνθρωποι που τον ζουν από κοντά τον δικαιολογούν γιατί όπως
επισημαίνουν ντύνεται με τον δυτικό τρόπο αφού εκπροσωπεί την πατρίδα
στο εξωτερικό διαπραγματευόμενος μεγάλα deals.
Αγαπάει πολύ την Ελλάδα, τον ήλιο της και τα νησιά της. Μάλιστα έχει
εκμυστηρευτεί στο φιλικό του περιβάλλον ότι μόλις αποχωρήσει από την
Cosco θέλει να έρθει να μείνει για μεγάλο χρονικό διάστημα σε αυτή την
υπέροχη γωνιά του πλανήτη. Ήταν προσωπικός φίλος του αείμνηστου καπετάν
Βασίλη Κωνσταντακόπουλο, ο οποίος έπαιξε καταλυτικό ρόλο για να έρθουν
οι Κινέζοι στην Ελλάδα, αφού ενήργησε ως «επιχειρηματικός πρέσβης».
«Τα δύο κράτη έχουν κοινή ιστορία στο εμπόριο και τις μεταφορές και
μοιραζόμαστε τα ίδια όνειρα για το μέλλον» δήλωσε ο «κάπτεν» στα
εγκαίνια του ανατολικού τμήματος της προβλήτας ΙΙΙ στο λιμάνι του
Πειραιά.
Η απάντηση του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά ήταν ενδεικτική του κλίματος
που έχει δημιουργηθεί: «Φίλε κάπτεν Γουέι, είστε αποδεδειγμένος φίλος
της χώρας μου. Ανοίγονται νέοι δρόμοι. Είμαστε αποφασισμένοι για την
περαιτέρω ανάπτυξη και σύσφιξη των σχέσεων των δύο χωρών με μεγαλύτερη
συμμετοχή της Κίνας στην ανάπτυξη της χώρας».
Ο “κάπτεν W” αποκάλυψε ότι θα αναλάβει να ενθαρρύνει επιχειρήσεις
από τη χώρα του για να προχωρήσουν σε επενδύσεις στην Ελλάδα τονίζοντας
ότι ήδη κινεζικό fund έχει εκφράσει ενδιαφέρον για το παλαιό αεροδρόμιο
του Ελληνικού. «Δίνουμε ψήφο εμπιστοσύνης στη νέα κυβέρνηση, ψήφο
εμπιστοσύνης στον νέο υπουργό Ναυτιλίας.
Θα στηρίξουμε την Ελλάδα στο αγώνα που δίνει για την αντιμετώπιση της κρίσης» είπε χαρακτηριστικά.
Το επιχειρηματικό ενδιαφέρον της Cosco επεκτείνεται και στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ
αφού από τον Πειραιά θα μεταφέρονται όλα τα προϊόντα πολύ πιο γρήγορα
στην Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη με το τραίνο, ενώ θα είναι πύλη για τη
βόρειο Αφρική, την Ασία και τη Μέση Aνατολή.
Σε πηγαδάκι που δημιουργήθηκε μετά την τελετή των εγκαινίων ο κάπτεν
Γουέι εκμυστηρεύτηκε στον νέο υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη
Βαρβιτσιώτη:
«Μας ενδιαφέρει ο Πειραιάς πολύ έντονο και εδώ έχουμε εστιάσει. Στην
τελευταία συνάντησή μου με τον Ολάντ μου έλεγε καλά η Ελλάδα και οι
επενδύσεις, δεν έρχεσαι να πάρεις και τη Χάβρη για να εξυπηρετείς και τη
δυτική Ευρώπη;» διηγήθηκε και προσέθεσε: «Του απάντησα ότι με
ενδιαφέρει μόνο η Ελλάδα και ο Πειραιάς».
Την ίδια ώρα έντονο παρασκήνιο υπάρχει μετά την υπογραφή μεταξύ
της ΟΛΠ Α.Ε. και της ΣΕΠ-Cosco του Μνημoνίου Συνεργασίας που προβλέπει
εντός μηνός φιλικό διακανονισμό για την κατασκευή και διαχείριση του
Δυτικού Τμήματος της Προβλήτας ΙΙΙ του ΣΕΜΠΟ.
Κύκλοι της λιμενικής βιομηχανίας υποστηρίζουν ότι ο ΟΛΠ θα κινδυνέψει
να μείνει στα αζήτητα αφού η Cosco θα γίνει πανίσχυρη στοχεύοντας
στη διακίνηση ακόμη και επτά εκατομμυρίων εμπορευματοκιβωτίων τον
χρόνο.
«Εφόσον οι Κινέζοι επεκταθούν προς τα δυτικά του λιμανιού ο ΟΛΠ θα
θυμίζει τα αυτοκινητάκια-μινιατούρες της matchbox που παίζαμε παιδιά»
έλεγε σε πηγαδάκι επιχειρηματικό στέλεχος που γνωρίζει πρόσωπα και
πράγματα.
Την ίδια ώρα, άνοιγε τυπικά ο δρόμος για την πώληση του ΟΛΠ, μετά την
τροποποίηση, κατά τη Γενική Συνέλευση των μετόχων του Οργανισμού, των
άρθρων που προέβλεπαν ότι το Δημόσιο υποχρεούται να κατέχει το 51% του
ΟΛΠ.
Ο όρος αυτός παύει και το Δημόσιο μπορεί να πουλήσει όποιο ποσοστό θέλει, ακόμα και ολόκληρο τον Οργανισμό.
Όμως ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, κ. Γ. Ανωμερίτης
τάσσεται κατά της πώλησης και υπέρ της παραχώρησης εκμετάλλευσης
υπηρεσιών, θέση που υποστηρίζει και ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Ευ.
Βενιζέλος.
Στην κυβέρνηση φαίνεται ότι αποφάσισαν να ρίξουν τους τόνους για το
θέμα. Για τον λόγο αυτό το ΤΑΙΠΕΔ που είναι υπέρ της πώλησης μετοχών
επέλεξε να βάλει στο ΔΣ του ΟΛΠ ένα χαμηλόβαθμο στέλεχός του, την
κυρία Ελισάβετ Αργυροπούλου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, θα επιχειρηθεί να δοθεί λύση για τον ΟΛΠ με συναίνεση όλων των πλευρών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.