24 Ιουλ 2013

Κρουαζιέρα: Τα ελληνικά λιμάνια διεκδικούν μέρος των 38 δισ.ευρώ




Πυρετώδεις διαδικασίες βρίσκονται σε εξέλιξη στα μεγάλα λιμάνια της χώρας προκειμένου να δυναμώσουν στον τομέα της κρουαζιέρας, με καλύτερες υποδομές και υπηρεσίες ώστε να μεγαλώσουν το μερίδιό τους σε μία πίτα που «φουσκώνει» χρόνο με τον χρόνο αποφέροντας  δισεκατομμύρια ευρώ.
Είναι ενδεικτικό ότι παρά τη δύσκολη πορεία της οικονομίας και τις μνήμες καταστροφής από το  ναυάγιο  του Costa Concordia η  κρουαζιέρα στην Ευρώπη κατάφερε να σημειώσει ανάπτυξη το 2012, προσελκύοντας νέους πελάτες με μεγαλύτερα πλοία.

Η  βιομηχανία κρουαζιέρας συνεισέφερε περίπου 38 δισ. ευρώ στην οικονομία της Ευρώπης το 2012, με 3,1% αύξηση σε σχέση με το 2011 σύμφωνα με έκθεση που δημοσιεύθηκε στο Cruise Lines International Association (CLIA).
Περίπου 6,2 εκατομμύρια Ευρωπαίοι έκαναν κράτηση για κρουαζιέρα. Πρόκειται για αύξηση της τάξης του 1,3%  η οποία σε σύγκριση με   τις αυξήσεις του 10% που σημείωνε ο κλάδος  τα τελευταία 6 χρόνια, μπορεί να φαίνεται μικρή όμως αν λάβουμε υπόψη την οικονομική κρίση είναι προς τη…σωστή κατεύθυνση.
Όσο αφορά την Ελλάδα περισσότεροι από πέντε εκατομμύρια επιβάτες κρουαζιέρας αποβιβάστηκαν σε ελληνικά λιμάνια το 2012 ενώ ο  αριθμός των προσεγγίσεων  κρουαζιερόπλοιων  ανέρχεται σε 4.824, όπως προκύπτει  μετά από επεξεργασία των δεδομένων  από 40 Οργανισμούς Λιμένων, Λιμενικά Ταμεία και Λιμεναρχεία.

Το κόστος καυσίμων και οι κανονισμοί ECAS, ενισχύουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Ελλάδας με τη πολυνησιακή μορφολογία και την ύπαρξη εναλλακτικών κοντινών προορισμών και άρα μακροπρόθεσμα τα ελληνικά λιμάνια και ιδιαίτερα  ο Πειραιάς ενισχύονται ως λιμάνια κρουαζιέρας.

«Αγωνιστήκαμε για την επέκταση του νότιου επιβατικού λιμένα κρουαζιέρας και τα καταφέραμε. Το Κολλέγιο των Επιτρόπων της Ε.Ε. εγκρίνει  την εισήγηση του αρμόδιου Επιτρόπου, η οποία με εντυπωσιακή στήριξη οδηγεί τον ΟΛΠ Α.Ε. σε μία νέα επένδυση 120 εκ. ευρώ για τη δημιουργία τριών νέων θέσεων για ελλιμενισμό υπερσύγχρονων κρουαζιερόπλοιων που θα μετατρέψει τον Πειραιά σε κορυφαίο λιμάνι και στον τομέα αυτόν» επεσήμανε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΠ ΑΕ, Γιώργος Ανωμερίτης και προσέθεσε:
 «Η προσφορά κρουαζιερόπλοιων ανέρχεται σε 378 πλοία καταγράφοντας αύξηση κατά 0,27% σε πλοία και 13% σε κλίνες.  Με βάση τα στοιχεία παραγγελιών νέων κρουαζιερόπλοιων το μέσο μέγεθος αυξάνει κατά περίπου 7% σε αριθμό κλινών.
    Η αύξηση του μέσου μεγέθους πλοίων, επιβάλλει την δημιουργία νέων υποδομών ώστε ο Πειραιάς να παραμείνει μεταξύ των κύριων λιμένων της Μεσογείου» και κατέληξε:

«Η Costa Cruise, η Princes Cruises (θυγατρικές Carnival) και η Royal Caribbean επενδύουν με δρομολόγηση πλοίων ή/και την ίδρυση γραφείων στην αναδυόμενη αγορά της ΝΑ Ασίας. Η Μεσογειακή αγορά δυνητικά θα μπορούσε να ωφεληθεί από το άνοιγμα της Ασίας καθώς η εξοικείωση του πληθυσμού με αυτό το τύπο τουρισμού θα μπορούσε να δημιουργήσει μελλοντικά νέες πηγές επιβατών».

Η ΟΛΘ ΑΕ
Κινήσεις για ανάπτυξη της κρουαζιέρας κάνει και η ΟΛΘ ΑΕ. «Παρά το γεγονός ότι η κρουαζιέρα εξ’ αντικειμένου αποτελεί ένα μικρό κομμάτι δραστηριοτήτων της ΟΛΘ ΑΕ, καθώς τα έσοδα που αντιστοιχούν στο λιμάνι είναι περιορισμένα, η διοίκηση της εταιρίας ασχολείται συστηματικά με το θέμα αντιλαμβανόμενη τη σημασία του για την αγορά και τον τουρισμό της Θεσσαλονίκης» υπογράμμισε   ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ Στέλιος Αγγελούδης:
«Η πόλη μας μπορεί να εξελιχθεί σε σταθερό προορισμό των κρουαζιερόπλοιων που πλέουν στη Μεσόγειο, καθώς διαθέτει ιστορική διαδρομή και ανάλογα μνημεία, πλούσια αγορά και το λιμάνι της βρίσκεται στην «καρδιά» του κέντρου. Οι διανυκτερεύσεις του υπό ιταλική σημαία κρουαζιερόπλοιου Aida Aura συνιστούν ένα πρώτο επιτυχημένο βήμα στην κατεύθυνση αυτή και ελπίζουμε στο άμεσο μέλλον να υπάρξουν και άλλα απτά θετικά δείγματα των ευνοϊκών αυτών εξελίξεων».   

Το Ηράκλειο
Ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου δίνει ιδιαίτερο βάρος στο homeporting. Ο νέος στόχος για το Ηράκλειο είναι μέχρι το 2015 να έχει 4-6 εταιρείες να κάνουν homeport  σε αυτό δηλαδή να ξεκινούν από το λιμάνι τις κρουαζιέρες τους και να καταλήγουν πάλι σε αυτό. 
 «Αναμένουμε θετικές εξελίξεις για την αξιοποίηση πολλών ελληνικών λιμανιών στον τομέα της κρουαζιέρας από το ΤΑΙΠΕΔ  και το ήδη εξεφρασμένο ενδιαφέρον μεγάλων εταιρειών του χώρου δηλώνει ότι η κρουαζιέρα στην Ελλάδα έχει πολλά να δώσει. Μεταξύ αυτών είναι και το Ηράκλειο» δήλωσε  ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Γιάννης Μπράς. Επίσης στα σχέδιά του είναι η προσέλκυση Κινέζων αλλά και Ρώσων τουριστών μέσω της κρουαζιέρας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.