26 Ιουλ 2013

Κρίσιμη σύσκεψη για το μέλλον του ΟΛΠ




Το «λευκό καπνό» αναμένει σήμερα η αγορά από την έκτακτη συνάντηση ΤΑΙΠΕΔ - Cosco(ΣΕΠ) - ΟΛΠ ΟΛΠ προκειμένου να βρεθεί λύση με το φιλικό διακανονισμό, ο οποίος βρίσκεται στον αέρα, και ενδεχομένως και τα σχέδια ιδιωτικοποίησής του σε περίπτωση που η κινέζικη εταιρεία κάνει πράξει την προειδοποίησή της και προχωρήσει το θέμα στη διαιτησία.  
Χθες, λίγη ώρα μετά τις δηλώσεις του ΥΝΑ, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, ότι δεν υπάρχει ακόμα νομική βάση που να στηρίζει το φιλικό διακανονισμό (νέα επένδυση 220 εκατ. ευρώ επέκτασης του προβλήτα ΙΙΙ) και ότι θα ζητηθεί παράταση στις διαπραγματεύσεις που σύμφωνα με το μνημόνιο που είχε υπογραφεί έληγε χθες, η Cosco αρνήθηκε να δεχθεί παράταση για το φθινόπωρο.
Ωστόσο, η κοινή γραμμή θα αναζητηθεί και σήμερα στη νέα έκτακτη σύσκεψη που συμφώνησαν να κάνουν οι τρεις πλευρές. Λίγες ώρες νωρίτερα, ο ΥΝΑ κ. Βαρβιτσιώτης τασσόταν υπέρ της επένδυσης για την επέκταση του προβλήτα ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων που έχει προτείνει η Cosco (ΣΕΠ Α.Ε.), αλλά κρατούσε αποστάσεις αναφορικά με το δεύτερο σκέλος της πρότασης που αφορά την αναστολή του εγγυημένου ανταλλάγματος μέχρι το 2025.
Παράλληλα ανέφερε ότι το θέμα του ΟΛΠ μπορεί να πάει πιο πίσω και να προηγηθεί η εκμετάλλευση άλλων λιμανιών, καθώς και το ότι η καθυστέρηση αυτή ενδεχομένως να αναγκάσει το ΤΑΙΠΕΔ να προχωρήσει στην αξιοποίηση άλλων λιμανιών σε πρώτη φάση. Επίσης, χθες, κατά τη διάρκεια ενημέρωσης των ναυτιλιακών συντακτών, ο υπουργός ανακοίνωσε ότι προχωρά το ζήτημα του σχεδίου νόμου για τα σκάφη αναψυχής, ενώ έβγαλε και είδηση, καθώς προωθείται η ενοποίηση των κατηγορών των σκαφών (ιδιωτικά
- επαγγελματικά), αφού και οι ιδιώτες θα μπορούν να ναυλώνουν τα σκάφη τους. Αναφορικά με την ακτοπλοΐα, εξέφρασε τον προβληματισμό του για το αν θα είναι βιώσιμες οι εταιρείες των Οκτώβριο, αφού και τα στοιχεία δεν δείχνουν αύξηση της κίνησης σε σχέση με πέρσι. Σε ό,τι αφορά την κρουαζιέρα, υπογράμμισε ότι σε περίπτωση που γίνει τελικά λιμενικό έργο και στο Φάληρο, εκτός του λιμανιού του Πειραιά, ο ίδιος έχει ζητήσει να είναι υπό τον έλεγχο του ΟΛΠ. Βασική ευθύνη της κυβέρνησης, τόνισε, είναι να έχει κρατικό έλεγχο για τα τιμολόγια σε ακτοπλοΐα και κρουαζιέρα.

Προβληματισμός



Στην εκτίμηση ότι το θέμα του ΟΛΠ μπορεί να πάει πίσω και να προηγηθούν άλλα λιμάνια προχώρησε χθες ο κ. Βαβριτσιώτης. Οπως τόνισε ο υπουργός, υπάρχει μεγάλος προβληματισμός για τον ΟΛΠ, ενώ το θέμα του φιλικού διακανονισμού συνεκτιμάται στις καθυστερήσεις σχετικά με τις αποφάσεις για το μεγάλο λιμάνι.

Ωστόσο έσπευσε να τονίσει ότι το ΤΑΙΠΕΔ κάποια στιγμή θα πρέπει να λάβει αποφάσεις. «Το ΤΑΙΠΕΔ μπορεί να αφήσει λίγο πίσω τον ΟΛΠ και να προχωρήσει σε άλλες αποκρατικοποιήσεις αυτή τη στιγμή. Υπάρχει ένας προβληματισμός του ΤΑΙΠΕΔ για το πώς θα προχωρήσει με τον ΟΛΠ», τόνισε. Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες της «N», και στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης η κατάσταση είναι δύσκολη, αφού με τα μέχρι στιγμής δεδομένα το ΠΑΣΟΚ φέρνει αντιρρήσεις για το ενδεχόμενο πώλησης του ΟΛΘ, ΟΛΘ καθώς έχει πειστεί ότι ειδικά για το λιμάνι της συμπρωτεύουσας το ενδεδειγμένο μοντέλο είναι οι παραχωρήσεις. Αναφορικά με το φιλικό διακανονισμό, επεσήμανε: «Από τη στιγμή που θα έχουμε τη νομική βάση πάνω στην οποία θα στηριχθούμε, μετά τα θέματα γίνονται πολύ πιο απλά. Εμάς μας ενδιαφέρει να προχωρήσουμε αυτή τη συμφωνία. Η διάθεση και η πρόθεση της κυβέρνησης είναι να προχωρήσει αυτή η συμφωνία. Η καινούργια σύμβαση μπορεί να έχει άλλο οικονομικό αντικείμενο, που τελικά ο λογαριασμός στο τέλος της ημέρας να είναι μικρότερος. Να μην αναστείλεις το εγγυημένο αντάλλαγμα, αλλά να υπολογίζεις ποιο είναι το κόστος της καινούργιας επένδυσης, ποια είναι η μορφή της εξόφλησης της καινούργιας επένδυσης και να βρεις κάποιο συμβιβασμό εκεί». Πάντως, χθες, κατά τη διάρκεια σύσκεψης που είχε η ΣΕΠ με τον ΟΛΠ, δεν έγινε αποδεκτή, σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», η πρόταση για παράταση των διαπραγματεύσεων για το φθινόπωρο, όπως είχε προαναγγείλει ο κ. Βαρβιτσιώτης. Ομως σήμερα αναμένεται να γίνει μια τελευταία προσπάθεια να βρεθεί λύση, αφού είναι προγραμματισμένη σύσκεψη της διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ με τον ΟΛΠ και την Cosco (ΣΕΠ Α.Ε.). ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.