Το χαρακτηριστικό της εβδομάδας που πέρασε είναι ότι οι τιμές για τα πλοία μεταφοράς ξηρού
φορτίου σε όλες τις αγορές ήτανε αρκετά κάτω από τα $ 400 τον τόνο, σηματοδοτώντας πως η
πιθανότητα ανάκαμψης της αγοράς των διαλύσεων δεν φαίνεται ακόμη στον κοντινό ορίζοντα, αλλά
έχει εισέλθει σε μία κατάσταση στασιμότητας στα τρέχοντα επίπεδα.
Μερικοί από τους Cash Buyers
έχουν αρχίσει και προσφέρουν σπεκουλάροντας ότι οι τιμές θα έχουν ανοδική πορεία το 4ο τρίμηνο,
ξεχνώντας ότι αυτή η τακτική τους δημιούργησε αρκετές ζημιές το προηγούμενο διάστημα. Στην
παρούσα κατάσταση, με τις τιμές σε αυτά τα επίπεδα, οι πλοιοκτήτες δεν είναι διατεθειμένοι να
πουλήσουν τα πλοία τους αλλά και από την άλλη τα μηνύματα για βελτίωση των τιμών δεν είναι
ιδιαίτερα θετικά.
Η Ινδία, με κρατική παρέμβαση κατάφερε να σταθεροποιήσει την ισοτιμία της ρουπίας με το
δολάριο κάτω από τις 60 ρουπίες ενώ παράλληλα οι τιμές του σιδήρου παρουσίασαν αύξηση την
τελευταία εβδομάδα. Όπως προαναφέραμε κάποιοι Cash Buyers πιστεύουν πως τα χειρότερα πέρασαν
και έχουν αρχίσει και εκδηλώνουν ενδιαφέρον ειδικότερα για πλοία μεγαλύτερου τονάζ αλλά λόγω της
περιορισμένης προσφοράς των πλοίων όπως συμβαίνει κάθε καλοκαίρι σε συνδυασμό με το
Ramadan αλλά και τις χαμηλές τιμές της αγοράς, θα χρειαστεί κάποιο διάστημα πριν η αγορά
αρχίσει να κινείται ανοδικά.
Στο Πακιστάν, παρά το γεγονός ότι συγκριτικά με τις υπόλοιπες αγορές θεωρείται πιο σταθερή
αγορά καθώς νομισματικά αλλά και από θέμα τιμών του σιδήρου δεν έχει αντιμετωπίσει
διακυμάνσεις, την προηγούμενη εβδομάδα οι προσφερόμενες τιμές έφτασαν σε χαμηλότερα επίπεδα
από αυτές της Ινδίας προς απογοήτευση των Cash Buyers. Ενώ υπάρχει ζήτηση για μεγαλύτερα
δεξαμενόπλοια, οι τιμές παραμένουν πιεσμένες καθώς και οι ανταγωνίστριες αγορές αντιμετωπίζουν
πτωτικές τάσεις.
Στο Μπαγκλαντές, ενώ οι τιμές του σιδήρου κινήθηκαν πτωτικά κατά $ 10 - $ 15 τον τόνο, υπήρξε
αγοραστική διάθεση χωρίς αυτό να σημαίνει όμως ότι υπάρχει ουσιαστική βελτίωση της αγοράς,
καθώς λόγω του Ramadan αλλά και την βελτίωση της αγοράς στην Κίνα, δεν αναμένεται σημαντικός
αριθμός κλεισιμάτων να λάβει χώρα τις επόμενες εβδομάδες.
Η Κίνα, ύστερα από μεγάλο διάστημα αποχής αρχίζει και επιστρέφει στην αγορά, εκμεταλλευόμενη
τα προβλήματα των υπολοίπων αλλά και την εγχώρια αύξηση των τιμών του σιδήρου, έχοντας σαν
αποτέλεσμα οι προσφερόμενες τιμές να είναι βελτιωμένες, εφόσον μέχρι πρότινος ήτανε κάτω από τα $
300 τον τόνο και τώρα βρίσκονται πάνω από τα $ 320 τον τόνο.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 675,933 DWT εκ των οποίων
περίπου το 25% (169,957 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 68% (459,755 DWT)δεξαμενόπλοια
και το 7% (46,201 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 385 - $ 415 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 380 - $ 410 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 380 - $ 415 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 320 - $ 330 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα. ΠΗΓΗ: G.Moundreas SA
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.