1 Ιουλ 2013

Ναυτιλία: Ράλι ανόδου για τη ναυλαγορά

 

Συνεχή άνοδο παρουσιάζει η ναυλαγορά,
επιβεβαιώνοντας την αισιοδοξία όσων πιστεύουν ότι από το 2014 η ναυτιλία θα γνωρίσει νέα περίοδο ανάπτυξης.
Την περασμένη Παρασκευή,  ο BDΙ έκλεισε στις 1171 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 2165 μονάδες, BPI 1007  μονάδες, BSI 954 μονάδες και BHSI 564 μονάδες.

"Το μοτίβο των τελευταίων ημερών συνεχίζεται με πρωταγωνιστές και πάλι τα Capes και τα Panamax που σημειώνουν την μεγαλύτερη άνοδο, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι οι άλλοι δύο τύποι, Supramax και Handysize, δεν παρουσιάζουν άνοδο, απλά η άνοδος τους είναι με χαμηλότερο ρυθμό", επισημαίνει ο ναυλομεσιτικός οίκος G.Moundreas SA.
Σύμφωνα με την Commodore Research & Consultancy, η αγορά των Capes δείχνει σημάδια βελτίωσης, καθώς η αύξηση του στόλου είναι χαμηλή, ενώ εκτιμά πως τους επόμενους μήνες η συνεχιζόμενη χαμηλή αύξηση του στόλου θα επηρεάσει ακόμη πιο θετικά την πορεία τους.
Αντιθέτως, διατηρούν τις επιφυλάξεις τους για την πορεία των Panamax λόγω του ότι ο συγκεκριμένος κλάδος θα παρουσιάσει την μεγαλύτερη αύξηση από όλα τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου.
Σύμφωνα με τον οίκο, η ζήτηση για Coal από την Κίνα παραμένει χαμηλή, καθώς την προηγούμενη εβδομάδα μόνο 7 πλοία ναυλώθηκαν για μεταφορά Coal, 2 λιγότερα από πριν 2 εβδομάδες και 6 λιγότερα από τον μέσο όρο των 4 εβδομάδων. Αντίθετα, σχετικά με το Iron Ore, 25 πλοία ναυλώθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα, 10 περισσότερα από πριν 2 εβδομάδες και 10 περισσότερα από τον μέσο όρο των 4 εβδομάδων.
“Σημαντικό στοιχείο επίσης είναι ότι περίπου 145 πλοία είναι αγκυροβολημένα έξω από τα κύρια λιμάνια φόρτωσης Coal και Iron Ore της Αυστραλίας, 20 περισσότερα από πριν μία εβδομάδα και περίπου 45 είναι αγκυροβολημένα έξω από τα κύρια λιμάνια φόρτωσης Iron Ore της Βραζιλίας δηλαδή 5 πιο πολλά από την εβδομάδα που πέρασε. Από τα 190 συνολικά πλοία στα λιμάνια της Αυστραλίας και της Βραζιλίας, περίπου 140 είναι Capes” επισημαίνει ο G.Moundreas SA:
"Παράλληλα, οι εξαγωγές σιτηρών από την Νότια Αμερική και Coal από την Ινδονησία παρουσίασαν μία μικρή πτώση έχοντας σαν αποτέλεσμα την μείωση της θετικής πορείας των Panamax. Έως τώρα
η αύξηση των εξαγωγών των 2 ανωτέρω φορτίων από τις συγκεκριμένες περιοχές σε συνδυασμό με το congestion, βοήθησε αρκετά στην αύξηση των ημερησίων εσόδων των Panamax παρά την μεγάλη
αύξηση του στόλου. Εκτιμάται ότι στο άμεσο μέλλον τα ημερήσια έσοδα των Panamax θα δεχτούν πτωτικές πιέσεις, καθώς η αγορά των σιτηρών θα επανέλθει σε φυσιολογικά επίπεδα και το φαινόμενο
του congestion θα εξαλειφθεί, ενώ θα συνεχίσουν να επηρεάζονται και από την μείωση των εισαγωγών Coal από την Κίνα".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.