Ο κ. Σταμάτης Τσαντάνης |
Στις 30 Ιουνίου του 2017, τα ίδια κεφάλαια της Εταιρείας ανέρχονταν σε 24,3 εκ. δολάρια και τα ταμειακά της διαθέσιμα σε 9,2 εκ. δολάρια.
Ο κ. Σταμάτης Τσαντάνης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Εταιρείας, δήλωσε:
«Κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2017, παρατηρήθηκαν τα πρώτα σημάδια ανάκαμψης της αγοράς ξηρού φορτίου, ιδιαίτερα στον κλάδο των πλοίων Capesize. Το χαμηλό κόστος λειτουργίας της Εταιρείας, μας βοήθησε στο να επιτύχουμε λειτουργική κερδοφορία το δεύτερο τρίμηνο της χρονιάς, για πρώτη φορά μετά την ανανέωση του στόλου μας το 2015.
Αυτό αποτελεί σημαντικό γεγονός, καθώς αποδεικνύει ότι η Εταιρεία έχει τη δυνατότητα να επιτύχει κερδοφορία ακόμα και κατά τη διάρκεια ανάκαμψης της ναυλαγοράς από τα ιστορικά χαμηλά του 2016. Αξίζει να σημειωθεί ότι παρόλο που το πρώτο εξάμηνο του 2017 ο δείκτης ναυλαγοράς «Baltic Capesize Index» αυξήθηκε κατά 146% σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2016, η ναυλαγορά εξακολουθεί να κυμαίνεται σε επίπεδα πολύ χαμηλότερα των ιστορικών μέσων τιμών. Για το λόγο αυτό, εκτιμούμε πως η ανάκαμψη που παρατηρήθηκε το πρώτο εξάμηνο του έτους θα συνεχίσει και στο άμεσο μέλλον. Επιπλέον, ο μέσος ημερήσιος ισοδύναμος ναύλος που η Εταιρεία εισέπραξε από τα πλοία τύπου Capesize κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2017 ανήλθε σε 12.700 δολάρια. Ο συγκεκριμένος ναύλος είναι αυξημένος περίπου κατά 139% σε σχέση με τον αντίστοιχο ναύλο των 5.315 δολαρίων του δευτέρου τριμήνου του 2016 και αυξημένος κατά 54% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2017.
Επίσης, είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι που καταφέραμε να αυξήσουμε το μέγεθος του στόλου μας εν μέσω μιας περιόδου ιστορικών χαμηλών τιμών. Ενδεικτικά οι αξίες για πλοία Capesize ηλικίας 5 ετών έχουν ανακάμψει περίπου 40% από τα τέλη του 2016. Συνεπώς, η επιτυχής υλοποίηση του επιχειρηματικού μας σχεδίου δύναται να αποφέρει σημαντικές υπεραξίες στους μετόχους μας, ιδιαίτερα κατά τη συνεχιζόμενη ανάκαμψη της αγοράς ξηρού φορτίου.
Κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2017 παραλάβαμε το πλοίο Partnership, το οποίο ξεκίνησε τη χρονοναύλωσή του μέσα στον Ιούνιο με μεγάλη ευρωπαϊκή εταιρεία ενέργειας για περίοδο δώδεκα με δεκαοκτώ μηνών και με μικτό ναύλο στα 16.200 δολάρια την ημέρα. Αυτή τη στιγμή, ο στόλος της Εταιρείας αποτελείται από έντεκα μοντέρνα πλοία, εννέα πλοία τύπου Capesize και δύο πλοία τύπου Supramax, με συνολική μεταφορική ικανότητα τους 1,7 εκ. τόνους.
Σχετικά με τις χρηματοδοτικές μας δραστηριότητες , τον Ιούνιο του 2017 διακόψαμε το πρόγραμμα έκδοσης νέων μετοχών (At-The-Market) ύψους 20 εκ. δολαρίων καθώς παραμένουμε πιστοί στην αξιοποίηση τέτοιων χρηματοοικονομικών μέσων αποκλειστικά με τρόπο που να εξυπηρετεί τα συμφέροντα των μετόχων της Εταιρείας. Μέρος των κεφαλαίων που αντλήθηκαν από την έκδοση νέων μετοχών κατά το τελευταίο δωδεκάμηνο, έχουν χρησιμοποιηθεί για την απόκτηση τριών μοντέρνων πλοίων Capesize καθώς και για την κάλυψη μέρους της ιδιαίτερα κερδοφόρας συμφωνίας πρόωρης αποπληρωμής ενός δανείου μας, η οποία αναμένεται να αυξήσει τα ίδια κεφάλαια της Εταιρείας κατά περίπου $11,4 εκ. δολάρια.
Οι ανωτέρω συναλλαγές εκτιμούμε ότι θα αποφέρουν, συνδυαστικά, υπεραξία στους μετόχους μας μεγαλύτερη από 29 εκ. δολάρια.
Αναφορικά με τα θεμελιώδη της αγοράς, πιστεύουμε ότι η συνεχής αύξηση της ζήτησης για πρώτες ύλες, και ο σημαντικά μειούμενος ρυθμός αύξησης του παγκόσμιου στόλου ξηρού φορτίου, θα συμβάλλουν σε περαιτέρω άνοδο των ναύλων και των αξιών των πλοίων.
Επίσης, πιστεύουμε ακράδαντα ότι η επιτυχής υλοποίηση του επιχειρηματικού μας σχεδίου, μαζί με τις βελτιούμενες συνθήκες στην αγορά ξηρού φορτίου, θα συνεχίσουν να προσδίδουν σημαντική αξία στους μετόχους μας.
Τέλος σημειώνουμε ότι η Εταιρεία κατάφερε να ανακτήσει επιτυχώς την συμμόρφωσή της με τον κανόνα του Nasdaq περί ελάχιστης τιμής διαπραγμάτευσης της μετοχής της, χωρίς να χρειαστεί να καταφύγει στην υιοθέτηση διορθωτικών πρακτικών, όπως reverse stock split.»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.