7 Σεπ 2017

Οι Έλληνες εφοπλιστές επιμένουν στις ναυπηγήσεις

Σε νέες παραγγελίες δεξαμενόπλοιων προχωρούν οι Έλληνες εφοπλιστές επιβεβαιώνοντας το ενδιαφέρον για τις ναυπηγήσεις, που καταγράφηκε ήδη και στο πρώτο εξάμηνο του έτους.
Όπως έγινε γνωστό σε μία νέα παραγγελία τεσσάρων δεξαμενοπλοίων (product tankers), μεταφορικής ικανότητας 51.000 dwt το ένα, προχώρησε η Hellespont η οποία ελέγχεται από την οικογένεια Παπαχριστίδη. Η συμφωνία ναυπήγησης των πλοίων υπεγράφη με την Cosco Shipbuilding σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Allied Shipbroking.

Επίσης στην υπογραφή επιστολής προθέσεων (LOI) για τη ναυπήγηση δεξαμενοπλοίων προχώρησε και η Pantheon Tankers του Χρήστου Αγγελάκη, σύμφωνα πάντα με ναυλομεσιτικές πηγές.
Πρόκειται για δυο δεξαμενόπλοια μεταφορικής ικανότητας 50.000 dwt το ένα με option για τη ναυπήγηση άλλων δυο. Σύμφωνα με την Allied η τιμή ναυπήγησης είναι 33 εκατ. δολ. το κάθε πλοίο και η σχετική συμφωνία υπεγράφη με τα ναυπηγεία STX OFFSHORE της Νοτίου Κορέας. Τα νεότευκτα πλοία έχουν προγραμματιστεί για παράδοση το 2019. O στόλος της Pantheon αποτελείται από 20 δεξαμενόπλοια ενώ έχει ακόμη τρία υπό ναυπήγηση.
Να σημειωθεί ακόμη ότι η Banchero Costa, υπολογίζει όπως αναφέρει το Tradewidns, σε 35 τα products tanker που έχουν τοποθετηθεί σαν παραγγελίες το επτάμηνο του 2017 εκ των οποίων 33 είναι τύπου MRs. Ο ναυλομεσιτικός οίκος Compass Maritime υπολογίζει ότι τα υπό παραγγελία δεξαμενόπλοια με ορίζοντα παράδοσης μέχρι το 2019 ανέρχονται σε 647, εκ των οποίων 95 είναι VLCC, τα 73 suezmax τα 126 aframax, τα 44 panamax και τα 309 handy.
Ένα σημαντικό μέρος από τα πλοία αυτά είναι παραγγελίες Ελλήνων εφοπλιστών, οι οποίοι μόνο το επτάμηνο του 2017 τοποθέτησαν παραγγελίες για 46 δεξαμενόπλοια έναντι 24 πέρυσι την ίδια περίοδο.
Γενικότερα, σύμφωνα με τη VesselsValue, το πρώτο εξάμηνο του 2017 καταγράφηκε αύξηση των παραγγελιών για νέα δεξαμενόπλοια σε σχέση με το περασμένο έτος.
Ειδικότερα, τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 145 δεξαμενόπλοια έναντι 118 παραγγελιών το 2016!

Ανισορροπία βλέπει η BIMCO
 
Στο μεταξύ σύμφωνα με την BIMCO, η ισορροπία προσφοράς και ζήτησης στην αγορά των δεξαμενόπλοιων φαίνεται πως αργεί να επέλθει, καθώς η ζήτηση για μεταφορά πετρελαίου παραμένει σε χαμηλά επίπεδα ενώ συγχρόνως υπάρχει υπερπροσφορά χωρητικότητας.
Η ταχεία αύξηση του στόλου πέρυσι και φέτος, σύμφωνα με την BIMCO, συνεισφέρει σε μια μεγαλύτερη ανισορροπία της αγοράς και οδηγεί σε χαμηλότερα έσοδα για τους πλοιοκτήτες.
Αναλυτές της BIMCO θεωρούν ότι λόγω της περικοπής της παγκόσμιας πετρελαϊκής παραγωγής από τον OPEC έχουν υπάρξει κάποιες αναπροσαρμογές στην αγορά τους τελευταίους μήνες, αλλά η ισορροπία δεν θα επιτευχθεί τόσο εύκολα.
Σε ό,τι αφορά την προσφορά, από τις αρχές του έτους μέχρι τα μέσα Αυγούστου ο στόλος των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου αυξήθηκε κατά 4,3% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, ενώ ο στόλος των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου αυξήθηκε για την ίδια περίοδο κατά 3,6%.
Από τις αρχές του έτους εκτιμάται ότι έχουν παραδοθεί 36 δεξαμενόπλοια κατηγορίας VLCC, 41 suezmaxes και 23 aframaxes, ενώ σε περιορισμένη έκταση έχουν ναυπηγηθεί panamaxes και μικρότερης κατηγορίας πλοία.
Σύμφωνα με την BIMCO, η συνεχής αύξηση του στόλου δεν αποτελεί έκπληξη, αλλά σίγουρα αποτελεί πρόβλημα ο χαμηλός ρυθμός διάλυσης των δεξαμενόπλοιων.
Ωστόσο η BIMCO εξακολουθεί να πιστεύει ότι ο ρυθμός διάλυσης θα αυξηθεί τους τελευταίους τέσσερις μήνες του 2017, ο οποίος θα ενισχυθεί περαιτέρω και από τους χαμηλούς ναύλους που επικρατούν στην αγορά των δεξαμενόπλοιων.

ΠΗΓΗ: naftemporiki.gr
Μερική αναδημοσίευση

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.