Για πρώτη φορά στη σύγχρονη ιστορία του ο ΟΛΠ έχει μια πολύ δυνατή
παρουσία στην ΔΕΘ, όπου τιμάται η Κίνα. Κάτι εξάλλου που φάνηκε απ' το
μεγάλο ενδιαφέρον που επέδειξαν μέλη της κυβέρνησης αλλά και ο ίδιος ο
πρωθυπουργός, οι οποίοι επισκέφτηκαν το περίπτερο της Cosco Shipping.
Τον Αλέξη Τσίπρα υποδέχθηκε η διοίκηση του ΟΛΠ με επικεφαλής τον Κάπτεν
Φου και τους κ.κ. Άγγελο Καρακώστα, Νίκο Αρβανίτη και Αθανάσιο Λιάγκο.
Το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, έχει ένα μεγάλο περίπτερο στο οποίο
οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να ενημερωθούν για το αναπτυξιακό
πρόγραμμα του Οργανισμού καθώς και για τα επιτεύγματά του σε όλους τους
τομείς δραστηριότητάς του.
Τα μηνύματα
Η παρουσία του ΟΛΠ στη ΔΕΘ σε
συνδυασμό με την είσοδο τον κινέζων και στον ΟΛΘ μέσω της Terminal Link
όπου η γαλλική CMA έχει το 51% και η κινεζική China Merchants, κρατικών
συμφερόντων, το 49%, δίνει μεγάλη διάσταση.
«Οι δύο κινεζικές εταιρείες, Cosco και China Merchants συμπλέουν με
τις αποφάσεις των κινεζικών αρχών. Καμία δεν μπορεί να κάνει ό,τι θέλει»
επισημαίνουν στελέχη της αγοράς.
Η παραχώρηση του 67% του λιμανιού
της Θεσσαλονίκης ανακατεύει την τράπουλα στην ανατολική Μεσόγειο και στα
Βαλκάνια που είναι εμπορική πύλη προς την Ευρώπη. Με δεδομένο ότι η
Cosco αυξάνει συνεχώς τα φορτία από τον Πειραιά, τον οποίο σκοπεύει να
οδηγήσει στην κορυφή των λιμανιών της Μεσογείου το αργότερο έως το 2019
προκύπτει το ερώτημα πως θα μοιραστεί η πίτα από την επόμενη χρονιά.
Οι ζώνες επιρροής
Η Cosco έχει χωρίσει σε τρεις ζώνες την επιχειρησιακή της
δραστηριότητά της με βάση τον Πειραιά. Η πρώτη ζώνη διακίνησης προϊόντων
και το μεγάλο βάρος είναι η Ευρώπη, μέσω Βαλκανίων. Η μεταφορά γίνεται
με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Ακολουθεί η Μέση Ανατολή και η Αφρική.
Άρα τόσο ο ΟΛΠ όσο και ο ΟΛΘ στοχεύουν στην ίδια περιοχή. Στα
Βαλκάνια. Ο ΟΛΘ δεν μπορεί να «κτυπήσει» τη Μεσόγειο –τον «οριζόντιο
άξονα» για τις γραμμές μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αφού το πέρασμα το
ελέγχει ο Πειραιάς και λόγω θέσης.
Ο ΟΛΘ δεν έχει τη δυνατότητα να δέχεται mother ships, τα μεγάλα πλοία
μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τα οποία πιάνουν Πειραιά. Σε αυτή τη
φάση τουλάχιστον θα εξυπηρετεί μόνο feeder πλοία. Πρόκειται για πλοία
πιο ευέλικτα στα οποία μεταφορτώνονται εμπορευματοκιβώτια από τα mother
ships.
Όμως στην ουσία ο ανταγωνισμός ΟΛΘ-CMA με την Cosco που είναι η
τέταρτη εταιρεία παγκοσμίως στον κλάδο των μεταφορών, θα γιγαντωθεί αφού
ο γαλλικός κολοσσός, που κατέχει την τρίτη θέση παγκοσμίως στον κλάδο
και έχει τον ρόλο του επιχειρησιακού μέλους στην κοινοπραξία που αγόρασε
τον ΟΛΘ, διαθέτει ήδη terminal στο λιμάνι της Μάλτας που είναι τύπου
Πειραιά.
Επομένως, η CMA πήρε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης για να κάνει άνοιγμα
όχι προς της Μεσόγειο αλλά προς τα βαλκάνια και τη Μαύρη Θάλασσα που
μέχρι τώρα δεν μπορούσε και να βάλει φωτιά στην περιοχή. Στα βαλκάνια θα
διασταυρώσει το ξίφος της με εκείνο της Cosco.
Η μεταφορά προϊόντων με τρένα προς την Ευρώπη από τον Πειραιά και τη
Θεσσαλονίκη έχει το συγκριτικό πλεονέκτημα ότι είναι πιο γρήγορη από το
να πάνε τα πλοία γύρω-γύρω για να ξεφορτώσουν τα εμπορευματοκιβώτια σε
βορειοευρωπαϊκά λιμάνια και από εκεί να προωθηθούν στον προορισμό τους.
Οι ναυλωτές μέσω της Ελλάδας γλιτώνουν 3 με 5 ημέρες στην αποστολή
των προϊόντων τους άρα και πολλά χρήματα. Εκεί είναι το κλειδί της
υπόθεσης.
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.