Η Intertanko-Διεθνής Ένωση Ανεξάρτητων Πλοιοκτητών
Δεξαμενόπλοιων άνοιξε γραφεία στην Αθήνα - Νίκος Τσάκος: «Δεν είναι
δυνατόν να μην υπάρχει γραφείο της Ένωσης στην Ελλάδα που είναι η πρώτη
δύναμη στα δεξαμενόπλοια»
Η Ελλάδα είχε πάντοτε στραμμένο το βλέμμα στη θάλασσα.
Η ικανότητα των Ελλήνων στη ναυτιλία τους κρατάει στην κορυφή αιώνες
τώρα. Η πρωτοκαθεδρία στη βιομηχανία που διακινεί το 90% του παγκόσμιου
εμπορίου είναι, αν όχι το μεγαλύτερο, ένα από τα μεγαλύτερα επιτεύγματα
των Ελλήνων το οποίο, ειδικά στις σημερινές δύσκολες οικονομικά και
πολιτικά εποχές για ολόκληρο τον πλανήτη, αποκτά μεγαλύτερη σημασία.
Γιατί η ναυτιλία γεωπολιτικά διαδραματίζει καταλυτικό ρόλο και σε αυτό
το «γαλάζιο παλκοσένικο» οι Έλληνες έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο.
Κορυφαίοι των κορυφαίων είναι οι Έλληνες στα δεξαμενόπλοια, στη
μεταφορά του «μαύρου χρυσού». Πιο συγκεκριμένα τα ελληνόκτητα
αντιπροσωπεύουν το 25,2% του συνολικού στόλου με πλοία αυτού του τύπου
τα τελευταία δύο χρόνια.
Η δυναμική των Ελλήνων αποτυπώθηκε πριν από τρία χρόνια με την
ομόφωνη εκλογή στην προεδρία της Intertanko, της Διεθνούς Ένωσης
Ανεξάρτητων Πλοιοκτητών Δεξαμενοπλοίων του πλοιοκτήτη Νίκου Τσάκου.
Και η «σφραγίδα» μπήκε στα «επίσημα χαρτιά» με την έναρξη
λειτουργίας, από τις 7 Αυγούστου 2017, για πρώτη φορά γραφείου της
Intertanko στην Ελλάδα και πιο συγκεκριμένα στο Σύνταγμα, στην καρδιά
της πρωτεύουσας.
Τα σκεπτικό για τη λήψη της απόφασης με πρωτοβουλία του Νίκου Τσάκου
ήταν ότι «δεν είναι δυνατόν να μην υπάρχει γραφείο της Ένωσης στην
Ελλάδα που είναι η πρώτη δύναμη παγκοσμίως στα δεξαμενόπλοια».
Η Intertanko αριθμεί 212 εταιρείες μέλη των οποίων ο στόλος
αντιστοιχεί σε 3.040 δεξαμενόπλοια συνολικής μεταφορικής ικανότητας 270
εκατομμυρίων τόνων. Επιπλέον υπάρχουν 300 μέλη που σχετίζονται με αυτή
και είναι τράπεζες, πετρελαϊκές εταιρείες και ναυλομεσίτες. Είναι ο
σημαντικότερος θεσμικός φορέας στον τομέα των δεξαμενοπλοίων με
ουσιαστική και εποικοδομητική συνεισφορά διεθνώς.
Για πρώτη φορά Έλληνας πλοιοκτήτης, και όχι στέλεχος εταιρείας,
ψηφίστηκε για πρόεδρος στην συγκεκριμένη Ένωση και μάλιστα ομόφωνα. Αυτό
που έχει ιδιαίτερη σημασία είναι ότι υπέρ του Νίκου Τσάκου τάχθηκε και
το πανίσχυρο λόμπυ των Νορβηγών, που είναι το αντίπαλο δέος του
ελληνικού, με επικεφαλής τον μεγαλύτερο παγκοσμίως πλοιοκτήτη, Τζον
Φρέντρικσεν.
«Αποτελεί συνέχεια της παράδοσης των τελευταίων ετών η επιλογή
Ελλήνων σε θέσεις ευθύνης διεθνών οργανισμών της ναυτιλίας, γεγονός που
προσδίδει κύρος τόσο στην Ελληνική ναυτική οικογένεια, όσο και συνολικά
στην χώρα μας» επισημαίνουν διεθνείς και ελληνικοί κύκλοι της ναυτιλίας
και προσθέτουν:
«Σε μια χρονική περίοδο που Ελλάδα δίνει μάχη για να σταθεί στα πόδια
της ενώ προσπαθεί να αρθρώσει λόγο εκτός συνόρων, εκπρόσωποί της από
τον επιχειρηματικό κόσμο αναλαμβάνουν τα ηνία διεθνών οργανισμών».
Από την πλευρά του, ο Νίκος Τσάκος από τις πρώτες ώρες της εκλογής
του επεσήμανε ότι «η θέση του προέδρου της Intertanko δεν είναι τυπική
αλλά ουσιαστικής σημασίας αφού εκεί εξετάζονται πολιτικές και
διαμορφώνονται οι θέσεις της ναυτιλιακής βιομηχανίας στον τομέα των
δεξαμενοπλοίων, ενώ παράλληλα αποτελεί πηγή πληροφόρησης και παροχής
οδηγιών για την ναυτιλιακή βιομηχανία υγρών φορτίων».
Ως προτεραιότητες-στόχους ο Έλληνας πλοιοκτήτης έχει θέσει και
υλοποιεί τις ασφαλείς μεταφορές, την προστασία του θαλάσσιου
περιβάλλοντος και τη δημιουργία συνθηκών ελεύθερου και θεμιτού
ανταγωνισμού στις διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές. Επίσης, με το Δ.Σ. της
Intertanko εργάζεται προς την κατεύθυνση της επιβολής φραγμού στη
θέσπιση ολοένα και περισσότερων κανονισμών που επιβαρύνουν την εργασία
των ναυτικών.
«Ο πλοίαρχος έχει μετατραπεί σε γραμματέα με τη γραφειοκρατία που
έχει να αντιμετωπίσει, σε καθημερινή βάση και όλα αυτά σε βάρος της
ναυτοσύνης. Εμείς θέλουμε τον καπετάνιο και τους ναυτικούς να εστιάζουν
στην ασφάλεια του πλοίου και στον σωστό χειρισμό του. Θέλουμε να έρθει η
ναυτιλία πιο κοντά στον ανθρώπινο παράγοντα» τονίζει ο Νίκος Τσάκος ενώ
για το μέλλον της ελληνικής ναυτιλίας δηλώνει:
«Στην ελληνική ναυτιλία, τόσο η προηγούμενη γενιά, όσο και η νέα,
έχει τη σοφία να αντιμετωπίζει τις δυσκολίες ακόμη και αυτές είναι στον
μέγιστο βαθμό. Τα τελευταία έξι χρόνια η παγκόσμια ναυτιλία ζει τη
μεγαλύτερη κρίση στη σύγχρονη ιστορία της. Όμως μέσα από αυτή, η
ελληνική ναυτιλία βγήκε ισχυρή με ελάχιστες εταιρείες... «θύματα» σε
αντίθεση με τους ανταγωνιστές της. Τα χειρότερα έχουν περάσει αλλά
υπάρχει ακόμη ανηφόρα.»
Στη γενική εικόνα ο ελληνόκτητος στόλος με 4.085 πλοία αντιπροσωπεύει
το 7,6% του παγκόσμιου σε αριθμό πλοίων, το 13,7% σε χωρητικότητα gross
tonnage και το 16,2% σε χωρητικότητα DWT.
Στο γραφείο στην Ελλάδα υπάρχει μία Επιτροπή –Council Committee με
την επωνυμία Hellenic Mediterranean Panel όπου πρόεδρος είναι ο Βασίλης
Μπακολίτσας της Sea Pionner Shipping και στην οποία συμμετέχουν οι:
Φίλιππος Α. Εμπειρίκος της Andros Maritime Agencies
Χριστιάννα Κοντοπούλου της Eletson Corporation
Δημήτρης Σ. Κορκόδειλος της Andriaki Shipping
Tάκης Ε. Κούρτης της Roxana Shipping
Vincentzo Morfini της Medcare Shipping
Δημήτρης Πατρίκιος της Olympic Shipping
Γιάννης Πλατσιδάκης του Ομίλου Αγγελικούση
Λεωνίδας Σπ. Πολέμης της Remi Maritime
Χάρης Νικ. Βαφειάς της Stealth Maritime
Κώστας Βλάχος της Consolidated Marine Management του Ομίλου Λάτση
Στέλιος Γ.Βλασσόπουλος της Neda Μaritime Agencies
Λέων Πατίτσας της Atlas Maritime
Μιχάλης Χανδρής της Chandris
Αλέκος Παππάς της Product Shipping and Trading
Βαλέντιος (Eddie) Βαλέντης της Pyxis Maritime
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.