Σταθερά απλώνει τον επιχειρηματικό της ιστό η Cosco σε όλη τη
Μεσόγειο. Ο Πειραιάς είναι η μεγάλη της βάση για την κεντρική και βόρεια
Ευρώπη όμως έχει πάρει θέσεις στρατηγικής σημασίας και σε άλλες χώρες.
Ήδη από το 2015 είχε κάνει επένδυση στην Τουρκία εξαγοράζοντας έναντι
918 εκατομμυρίων δολαρίων το 64,5% του μεγαλύτερου ιδιωτικού λιμανιού,
Kumport Terminal, που βρίσκεται στον κόλπο του Μαρμαρά. Το λιμάνι έχει
δυνατότητα διακίνησης περίπου 2,5 εκατ. teu ετησίως.
Τελευταία κίνηση της Cosco Μεσόγειο είναι η επέκτασή της στην Ιβηρική
Χερσόνησο και πιο συγκεκριμένα στην Ισπανία όπου εξαγόρασε με 224 εκατ.
δολάρια το 51% των μετοχών της Noatum Ports, που διαχειρίζεται
λιμενικές εγκαταστάσεις στη Βαλένθια και το Μπιλμπάο, καθώς και
σιδηροδρομικούς σταθμούς στη Μαδρίτη και τη Σαραγόσα.
Ο κινεζικός όμιλος έχει παρουσία στο Port Said της Αιγύπτου όσο και
στην Αμβέρσα. Ο ρόλος της Cosco στην υλοποίηση του σχεδίου της κινεζικής
κυβέρνησης, το «One Belt One Road», που θα ενώνει εμπορικά την Ασία με
την Ευρώπη τόσο από ξηράς όσο και από τη θάλασσα είναι κομβικής
σημασίας.
Για τον λόγο αυτό της έχει δοθεί πίστωση ύψους 26 δισ. δολ. από την
China Development Bank. Η χρηματοδότηση επεκτείνεται μέχρι και το 2021.
Όσο αφορά το λιμάνι του Πειραιά στόχος της Cosco είναι να το φέρει ε
στην πρώτη θέση ανάμεσα σε όλα τα εμπορικά λιμάνια της Μεσογείου έως το
2019. Σήμερα βρίσκεται στην τρίτη θέση και διακινεί 3,67 εκατομμύρια
εμπορευματοκιβώτια πίσω από το λιμάνι της Αλχεθίρας που είναι το σε
διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων με 4,76 εκατ. κουτιά, με δεύτερο της
Βαλένθιας με 4,72 εκατ. teus.
Τα στελέχη της ΣΕΠ-Cosco εκτιμούν ότι το 2017 η διακίνηση
εμπορευματοκιβωτίων αναμένεται να ξεπεράσει τα τέσσερα εκατομμύρια
κουτιά στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ από τα 3,7 εκατ. που ήταν το 2016.
Ήδη ο Πειραιάς έχει πάρει τα φορτία της νεοσυσταθείσας συμμαχίας "The
Alliance", την οποία απαρτίζουν οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών
γραμμών, NYK Line, MOL, "K" Line, Hapag-Lloyd, Yang Ming Line και United
Arab Shipping Company.
Το μεγάλο στοίχημα για του Κινέζους είναι η προβλήτα Ι του ΟΛΠ που
έως τώρα δεν είχε ανταγωνιστικούς ρυθμούς απέναντι στις ΙΙ και ΙΙΙ.
Το
μήνυμα των Κινέζων είναι ξεκάθαρο προς πάσα κατεύθυνση. Εντατικοποίηση
του ανταγωνισμού σε μία περίοδο κατά την οποία η παγκόσμια οικονομική
κρίση πλήττει τη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Όμως η Cosco φέρνει στον Πειραιά φορτία και μέσω εταιρειών που
συμμετέχουν σε άλλη «συμμαχία» στην "Ocean Alliance", που αποτελείται
από τις China Cosco Shipping, Evergreen Line, CMA CGM και την OOCL.
Ο κινεζικός κολοσσός σχεδιάζει επίσης την ανάπτυξη του logistic
center του ΟΛΠ σε έκταση 120 στρεμμάτων κίνηση η οποία θα αναβαθμίσει σε
μεγαλύτερο βαθμό τον ρόλο του Πειραιά ως πύλη εισόδου της Ε.Ε. μέσω της
σιδηροδρομικής σύνδεσης με τη βόρεια Ευρώπη.
Τα συγκριτικά στοιχεία που παρουσίασε ο Αναστάσιος Βαμβακίδης είναι
εντυπωσιακά. Πιο συγκεκριμένα επεσήμανε: «Ο Πειραιάς, στο σύνολο είναι
καλύτερος και φτηνότερος από τα άλλα λιμάνια. Για να πάει σε Πολωνία -
Γερμανία το τρένο από τον Πειραιά χρειάζεται τέσσερις και πέντε ημέρες
αντίστοιχα . Επίσης σε διάστημα τριών και τεσσάρων ημερών θέλει για τη
Τσεχία την Αυστρία τη Σλοβακία και την Ουγγαρία, ενώ μια και δύο ημέρες
αντίστοιχα θέλει για να φτάσει Βουλγαρία και Σερβία.
Στα σχέδια της Cosco σημαντικό ρόλο έχουν εκτός από το σιδηροδρομικό
δίκτυο και τα πλοία τύπου feeder. Το λιμάνι του Πειραιά θα λειτουργεί ως
home port με mother ships από τα οποία τα εμπορεύματα θα προωθούνται με
πλοία feeder στα λιμάνια του Ισραήλ, της Μαύρης Θάλασσας και της
Ιταλίας.
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.