Σε μία εποχή που οι τράπεζες μειώνουν την έκθεσή τους στη ναυτιλία
και κυρίως οι ευρωπαϊκές, με τα επενδυτικά fund να αποτελούν την
εναλλακτική λύση χρηματοδότησης για τις ναυτιλιακές εταιρείες χωρίς όμως
να μπορούν να σπάσουν την υπάρχουσα εξάρτηση της ναυτιλιακής
βιομηχανίας με τα πιστωτικά ιδρύματα, οι επενδύσεις σε αγορές πλοίων και
ναυπηγήσεις συνεχίζονται.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Allied Research, από
τις αρχές του χρόνου έως τις 23 Ιουνίου του 2017 έχουν επενδυθεί
συνολικά 10,6 δισεκατομμύρια δολάρια για την αγορά 833 πλοίων συνολικής
χωρητικότητας 55,1 εκατομμυρίων τόνων και μέσο όρο ηλικίας τα 11 έτη.
Από αυτά ξηρού φορτίου είναι 353 αξίας 4,2 δισ. χωρητικότητας 26 εκατ. τόνων και μ.ο. ηλικίας τα 10 έτη.
Δεξαμενόπλοια είναι τα 218 , αξίας 4,2 δισ., χωρητικότητας 20,9 εκατ. και μ.ο. ηλικίας τα 11 έτη.
Ακολουθούν -τα containers που είναι 142 , αξίας 1,03 δισ.
χωρητικότητας 6,3 εκατ. και μ.ο. ηλικίας 11 έτη, τα gas carriers 22 στον
αριθμό, τα γενικού φορτίου 29 συνολικά, τα ro-ro 11 τον αριθμό και
άλλου τύπου 58 πλοία.
Όσον αφορά τις ναυπηγήσεις, σύμφωνα με την Clarkson Research τους
πρώτους πέντε μήνες έχουν υπογραφεί συμβόλαια για την ναυπήγηση σ
υνολικά 238 πλοίων χωρητικότητας 16,4 εκατ. τόνων dw.
Ο αριθμός των
παραγγελιών είναι κατά 29% μεγαλύτερος σε σύγκριση με το αντίστοιχο
περσινό διάστημα.
Από τις παραγγελίες αυτές τα δεξαμενόπλοια αποτελούν το 72%.
Το συνολικό κόστος ναυπήγησης βάσει των νέων συμβολαίων αγγίζει τα 18 δισ. δολάρια.
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.