«Ο κ Σόιμπλε μέσα στην πολιτική αντιπαράθεση στη Γερμανία, κατά την προεκλογική περίοδο, ήθελε κάτι να πεί.
Θεωρώ ότι ήταν αήθης η επίθεση που έκανε απέναντι στον Πρωθυπουργό και ανέφερε την ελληνική ναυτιλία, εκφράζοντας σκέψεις και απόψεις για το πώς πρέπει να λειτουργήσουν ο Πρωθυπουργός και η κυβέρνηση έναντι της ναυτιλίας. Ηταν λίγο άκομψο έως και προκλητικό, θα έλεγα.» δήλωσε στον Αθήνα 9.84, ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θοδωρής Βενιάμης.
Σχετικά με το σχεδιασμό της κυβέρνησης να επιβάλλει έκτακτη εισφορά στους εφοπλιστές, ο κ Βενιάμης εκτίμησε ότι: «Ο κ. Κουρουμπλής μπορεί να λέει ό,τι θέλει. H επέκταση της εθελοντικής εισφοράς αφορά ολόκληρο τον κλάδο της ναυτιλιακής κοινότητας και θα συζητηθεί στην συνεδρίαση του συμβουλίου των Ελλήνων Εφοπλιστών στις 26 Ιουνίου.»
Αναλυτικά :
Δημοσιογράφος: Στις 26 Ιουνίου, έχετε έκτακτη Γενική Συνέλευση οι έλληνες εφοπλιστές και θα κληθείτε να αποφασίσετε εάν συμφωνείτε ή όχι με το θέμα της επέκτασης της εθελοντικής εισφοράς.Κάνω λάθος;
Θ.Βενιάμης :« Κάπως έτσι είναι »
Δημοσιογράφος: Εχετε συμφωνήσει, γιατί ο κ Κουρουμπλής μας είπε ότι είναι κάπως έτσι και τα έχετε βρεί..
Θ.Βενιάμης: «Ο κ.Κουρουμπλής δεν ξέρω τι είπε και μπορεί να λέει ό,τι θέλει. Οταν είναι επέκταση κάποιας οικειοθελούς συνεισφοράς προφανώς δεν είναι κάτι που αποφασίζεται μεταξύ του κ υπουργού και εμού ή ατόμων του προεδρείου ή του συμβουλίου της Ενωσης. Αφορά όλο τον κλάδο, το σύνολο της ναυτιλιακής κοινότητας και είναι κάτι που πρόκειται να συζητήσουμε στις 26 Ιουνίου, όπως είπατε.»
Δημοσιογράφος: Υπάρχει και ένα δεύτερο θέμα, όμως κε Βενιάμη, που ενδεχομένως έχει περάσει στρεβλά στην ελληνική κοινωνία. Αποτέλεσμα του λαικισμού ήταν να πιστέψουν οι πάντες, ότι οι εφοπλιστές μόνο παίρνουν από την ελληνική οικονομία και δεν δίνουν ποτέ και τίποτα. Στη συνέχεια, αυτό βρήκε εκφραστή στο πρόσωπο του Γερμανού ΥΠΟΙΚ, που ζήτησε αλλαγή του φορολογικού καθεστώτος, προφανώς επί τα χείρω και θα θέλαμε ένας άνθρωπος με γνώση του αντικειμένου, να μας εξηγήσει τι συμβαίνει.Για ποιό λόγο γίνεται αυτή η συζήτηση για έναν κλάδο,ο οποίος ακόμα και τα χρόνια της κρίσης συνέχισε να συνεισφέρει στην οικονομία και – κυρίως- να κρατά έναν πυλώνα της, ζωντανό.
Θ.Βενιάμης: «Ευχαριστώ πολύ, βάλατε πολλά θέματα. Κατ αρχήν να ξεκαθαρίσουμε το βασικότερο. Η ελληνική ναυτιλία βασίζεται σε ένα θεσμικό πλαίσιο, το οποίο έχει να κάνει με τη λειτουργία των ναυτιλιακών γραφείων και του εφοπλισμού γενικότερα. Είναι κάτι που είχαν φτιάξει πολλά χρόνια πρίν, από το 1957, το 1963 και το 1975 οπότε καί κατοχυρώθηκε αυτό το θεσμικό πλαίσιο με την αναθεώρηση του Συντάγματος, ώστε να μπορεί να λειτουργεί η ναυτιλία από την Ελλάδα. Είναι ένας κλάδος που δεν λειτουργεί εντός αλλά εκτός χώρας. Πρέπει να λειτουργεί και έτσι λειτουργεί, ανταγωνιστικά, έναντι και των άλλων ευρωπαίων συναδέλφων, αλλά και του απίστευτου ανταγωνισμού από την Απω Ανατολή. Σε αυτό το θεσμικό πλαίσιο λειτουργούμε εμείς, όσοι είμαστε εγκατεστημένοι στην Ελλάδα.Αυτό δεν είναι κάτι για το οποίο μπορεί κάποιος να πεί τι ωραία οι Ελληνες εφοπλιστές έχουν προνόμια έναντι άλλων συναδέλφων τους στην ευρωζώνη ή σε άλλη χώρα.
Ο κ Σόιμπλε μέσα στην πολιτική αντιπαράθεση στη Γερμανία, κατά την προεκλογική περίοδο, ήθελε κάτι να πεί. Θεωρώ ότι ήταν αήθης η επίθεση που έκανε απέναντι στον Πρωθυπουργό και ανέφερε την ελληνική ναυτιλία, εκφράζοντας σκέψεις και απόψεις για το πώς πρέπει να λειτουργήσουν ο Πρωθυπουργός και η κυβέρνηση έναντι της ναυτιλίας. Ηταν λίγο άκομψο έως και προκλητικό, θα έλεγα. Παρά ταύτα, εμείς αποφασίσαμε και κάναμε αυτή τη δήλωση που ξέρετε και δεν νομίζω ότι θα δοθεί συνέχεια από γερμανικής πλευράς, ήταν μία προεκλογική κορώνα. Δεν είμαστε καλύτεροι σε επίπεδο θεσμικού πλαισίου από τους συναδέλφους στη Γερμανία και δεν βλέπω κάποιον ξένο να έρχεται στην Ελλάδα για να διαχειριστεί τα πλοία του από εδώ. Πάνε είτε στην Κύπρο , είτε στη Μάλτα είτε σε άλλες χώρες. Ακόμα και η Ολλανδία και η Γερμανία αποτελούν έναν προορισμό όπου πάρα πολλοί συνάδελφοι διαχειρίζονται τα πλοία τους, από άλλες χώρες. Εμάς, μας ενδιαφέρει να δημιουργήσουμε τις προυποθέσεις ώστε να έρθουν να διαχειριστούν τα πλοία τους από την Ελλάδα και άλλοι εφοπλιστές όχι μόνον οι Ελληνες.»
Δημοσιογράφος: Αλλωστε η ελληνική ναυτιλία είναι το 50% του ευρωπαικού κλάδου..
Θ.Βενιάμης: «Αυτό ακριβώς ήταν και η δική μας ένσταση.Ο κ Σόιμπλε προσπάθησε με τις δηλώσεις του να κινητοποιήσει την ελληνική κυβέρνηση να φορολογήσει εμάς, γιατί; Για να πάψουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί έναντι των Γερμανών ή των άλλων εντός ευρωζώνης; Δεν νομίζω ότι προσφέρει κάτι στο όραμα της ευρωπαικής ναυτιλίας. Οντως οι Ελληνες ελέγχουμε το 50% της ευρωπαικής ναυτιλίας. Το ερώτημα είναι θέλουμε ευρωπαική ναυτιλία; Αν φύγει η Ελλάδα και οι Ελληνες από την ευρωπαική ναυτιλία ποιοί θα έρθουν; Θα δούμε Κινέζους και άλλες εθνότητες που προφανώς θα εξυπηρετούν συμφέροντα άλλων χωρών.»
Δημοσιογράφος: Πώς βλέπετε να κινείται η ελληνική ναυτιλία στα επόμενα χρόνια, τουλάχιστον έως το 2022, καθώς απαιτούνται πολύ υψηλά πρωτογενή πλεονάσματα;
Θ.Βενιάμης: «Στην ελληνική ναυτιλία δεν υπάρχει κάτι που εμείς πρόκειται να αλλάξουμε. Θεωρούμε ότι πρέπει πάντοτε να εναρμονίζεται με τον υφιστάμενο ανταγωνισμό. Ανταγωνιζόμαστε όχι μόνον τους ευρωπαίους, αλλά και οποιονδήποτε πλοιοκτήτη υπάρχει ανά τον κόσμο. Η σταθερότητα του θεσμικού μας πλαισίου είναι αυτό που ορίζει την επιτυχία μας. Οταν μπορέσουμε να έχουμε σταθερό πλαίσιο και στην οικονομία μας, ώστε να μπορέσουμε να χτίσουμε μια σταθερότητα στην ανάπτυξη για τις επόμενες δεκαετίες, αυτό πάντα φέρνει πολύ καλό αποτέλεσμα και για εμάς ως κλάδο, αλλά και για την εθνική μας οικονομία.»
Για την πιθανή επέκταση τώρα της εθελοντικής εισφοράς, ως Συμβούλιο της Ε.Ε.Ε έχουμε θετική εισήγηση και το θέμα θα συζητηθεί στην έκτακτη Γενική Συνέλευση της 26ης Ιουνίου.Θα ακούσουμε τα μέλη μας, δεν μπορούμε να προδικάσουμε το αποτέλεσμα, αλλά το Συμβούλιο, πριν από λίγες ημέρες, ομόφωνα εισηγήθηκε την επέκταση της έκτακτης εθελοντικής εισφοράς. Ομως και πέραν της εισφοράς, ο ελληνικός εφοπλισμός έχει δημιουργήσει τα τελευταία χρόνια και μια εταιρία κοινωνικού σκοπού, όχι ΜΚΟ, στην οποία όλοι δίνουμε χρήματα και κάνουμε κοινωνικό έργο. Είμαστε ίσως χαμηλών τόνων, αλλά ο μοναδικός κλάδος, που οικειοθελώς προσφέρει στην κυβέρνηση και το λαό.»
«ΑΘΗΝΑ 9.84»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.