30 Ιουν 2017

Μέσω των Κινέζων η έξοδος από τον μαρασμό της ναυπηγοεπισκευής




Την έξοδο της ναυπηγοεπισκευής από το μαρασμό, σηματοδοτεί η έναρξη λειτουργίας της «Πλωτής Δεξαμενής Πειραιάς 1», του ΟΛΠ, στο Πέραμα, σύμφωνα με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής o οποίος επισκέφθηκε τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος, με αφορμή την ολοκλήρωση των εργασιών συντήρησης των δεξαμενών και ενόψει της άφιξης νέας πλωτής δεξαμενής τον Νοέμβριο του 2017.



«Έπειτα από δέκα και πλέον χρόνια εγκληματικών λαθών, που ουσιαστικά αφαίρεσαν από τη χώρα την τεράστια δυνατότητα να διαθέτει σύγχρονη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, που να συμβάλλει στην ανάπτυξη της χώρας και μετά τη συμφωνία της Ελληνικής Κυβέρνησης και της Cosco, για την ανάπτυξη του Λιμανιού στον Πειραιά, μια από τις δεσμεύσεις της σύμβασης είναι και η προσπάθεια ανάπτυξης της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης. Αυτή η δέσμευση υλοποιείται. Η ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, σε συνεργασία και με τα συναρμόδια υπουργεία, εκπονούμε ένα συνολικό αφήγημα που ξεκινάει από την εκπαίδευση, την αναβάθμιση της εκπαίδευσης, στο χώρο της ναυτιλίας και φτάνει στην ανάπτυξη του λιμανιού ως ένα μεγάλο ναυτιλιακό κέντρο. Αυτή είναι η φιλοδοξία μας και ο στόχος μας» δήλωσε ο ΥΝΑ και προσέθεσε:

«Στην πρώτη συνάντηση που είχαμε με την Cosco, ζητήσαμε προκριματικά να ξεκινήσουν οι επενδύσεις που αφορούν τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη. Σήμερα είμαστε εδώ, μάρτυρες της ολοκλήρωσης της πρώτης φάσης της προσπάθειας εκτεταμένων επισκευών στις τέσσερις δεξαμενές, που βάζουν τις βάσεις για τη νέα προσπάθεια στο χώρο αυτό. Η δέσμευση, ώστε το πολύ μέχρι τέλους του χρόνου, να έχουμε μια ακόμα έτοιμη δεξαμενή, την 80.000 τόνων, θα προσθέσει τη δυνατότητα νέων δραστηριοτήτων εργασιακών στο συγκεκριμένο χώρο. Η προσπάθεια θα ολοκληρωθεί με την πολύ μεγάλη δεξαμενή των 350.000 τόνων. Με το ίδιο ενδιαφέρον προσπαθούμε να αποδεσμεύσουμε τη μεγάλη μάνα των ναυπηγείων της Ελλάδας, που ήταν ο Σκαραμαγκάς. Προσπαθούμε με κάθε τρόπο να απελευθερώσουμε από διάφορες δουλείες αυτό το κύτταρο, που μπορεί να δημιουργήσει νέα ώθηση στον τομέα της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης».
Ο Capt. Fu, ανοίγοντας την εκδήλωση, ανέφερε ότι από τη Ναυπηγοεπισκευή ξεκινούν οι επενδύσεις που προβλέπονται στη σύμβαση παραχώρησης. Η νέα δεξαμενή που θα έρθει μέχρι το τέλος του χρόνου θα δημιουργήσει νέες δουλειές και θέσεις εργασίας. Σε αυτή την προσπάθεια θα πρέπει να έχουμε την υποστήριξη της κυβέρνησης και της τοπικής αυτοδιοίκησης. O Υφυπουργός Οικονομίας & Ανάπτυξης  Σ. Πιτσιόρλας απευθυνόμενος στον Captain Fu τον ευχαρίστησε για τη συνέπεια στην υλοποίηση του προγράμματος και για τη συνεργασία και δήλωσε:                                                                                                                                                                                               
«Πιστεύουμε ότι ο Πειραιάς ανοίγει το δρόμο της ανάπτυξης για την Ελλάδα. Σε όλη την ιστορία της χώρας μας, ο πλούτος ήρθε κατά κύριο λόγο από τη θάλασσα κι αυτό θέλουμε να γίνει και πάλι. Πιστεύουμε ότι με συνεργασία θα μπορέσουμε να κάνουμε κάτι πραγματικά μεγάλο. Ο Πειραιάς να γίνει το μεγαλύτερο λιμάνι στη Μεσόγειο, ένα από τα μεγαλύτερα στον κόσμο κι εδώ να ξανανθίσει όχι μόνο η επισκευή, αλλά και η κατασκευή νέων μεγάλων σκαφών”.
Ο Δήμαρχος Περάματος κ. Ι. Λαγουδάκης τόνισε μεταξύ άλλων ότι η γρήγορη υλοποίηση των ήδη σχεδιασμένων επενδύσεων αποτελεί άμεση αναγκαιότητα υπογραμμίζοντας ταυτόχρονα ότι θα φέρει νέες θέσεις εργασίας στην πόλη που τόσο έχει ανάγκη, και θα συμβάλλει σημαντικά στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας.
Επίσης ευχαρίστησε τον υπουργό Ναυτιλίας κ. Κουρουμπλή, τον υφυπουργό Οικονομία και Ανάπτυξης κ. Πιτσιόρλα, τον Capt. Fu, τον Αναπληρωτή Δ/ντος Συμβούλου της ΟΛΠ Α.Ε. κ. Άγγελο Καρακώστα καθώς και τον Σύμβουλο Διοίκησης και Μέλος του Δ.Σ ΟΛΠ Α.Ε. κ. Θανάση Λιαγκο για την καλή, ξεκάθαρη συνεργασία που είχαν και έχουν όλα αυτά τα χρόνια και σημείωσε πως η υλοποίηση της σύμβασης παραχώρησης μπορεί να έχει σημαντικά οφέλη μέσα από τις επενδύσεις για την πόλη του Περάματος που φιλοξενεί τις περισσότερες δράσεις του λιμανιού.

Οι τέσσερις δεξαμενές του ΟΛΠ είναι σε πλήρη λειτουργία μετά από τις εκτεταμένες εργασίες συντήρησης και τη λήψη όλων των αδειών και πιστοποιήσεων από τον αρμόδιο Ελληνικό Νηογνώμονα..
Επίσης τον Νοέμβριο του 2017, αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία η νέα πλωτή δεξαμενή για πλοία με μεταφορική ικανότητα 80.000 τόνων, μήκους 240 μέτρων, εσωτερικό πλάτος 35 μέτρα, ανυψωτική ικανότητα 22.000 τόνων και πλήρη εξοπλισμό γερανών.
«Η νέα πλωτή δεξαμενή συμπληρώνει τις υπάρχουσες υποδομές με στόχο την προσέλκυση περισσότερων πλοίων στην Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος από την ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου και θα συνδράμει στην τόνωση της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάματος με την δημιουργία νέων θέσεων εργασίας» επισημαίνεται σε ανακοίνωση της εταιρείας.
Συνοπτική περιγραφή των υφιστάμενων δεξαμενών με πλήρη εξοπλισμό γερανών:
• Πλωτή δεξαμενή Περάματος «Πειραιάς I» για πλοία με μεταφορική ικανότητα έως 40.000 τόνων, 202μ μήκος, 31μ εσωτερικό πλάτος και ανυψωτική ικανότητα 15.000 τόνων.
• Πλωτή δεξαμενή Περάματος «Πειραιάς IΙ» για πλοία με μεταφορική ικανότητα έως 7.000 τόνων, 113μ μήκος, 18,5μ εσωτερικό πλάτος και ανυψωτική ικανότητα 4.000 τόνων.
• Μόνιμη μεγάλη δεξαμενή Ακτής Βασιλειάδη για πλοία με μεταφορική ικανότητα έως 15.000 τόνων, 150μ μήκος και 21μ εσωτερικό πλάτος.
• Μόνιμη μικρή δεξαμενή Ακτής Βασιλειάδη για πλοία με μεταφορική ικανότητα έως 3.000 τόνων, 90μ μήκος και 13,5μ εσωτερικό πλάτος.


Στη συνέχεια ο ΥΝΑ αναφέρθηκε και στα άλλα ναυπηγεία:

«Η ίδια προσπάθεια έχει εκδηλωθεί και σε ό,τι αφορά τα ναυπηγεία Ελευσίνας και Νεωρίου, αλλά δεν σταματάμε εκεί. Προσπαθούμε να ενεργοποιήσουμε μικρά ναυπηγεία σε ολόκληρη τη χώρα για την κατασκευή παραδοσιακών σκαφών, γιατί η χώρα πρέπει να έχει δημιουργικό παρόν σε όλους αυτούς τους τομείς, που έχουν να κάνουν με την επισκευή μικρών, μεσαίων και μεγάλων πλοίων.

Θέλω να τονίσω ότι οι εργασιακές σχέσεις πρέπει να κρατηθούν σε επίπεδο αμοιβαίων σεβασμών των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεων των εργαζομένων, με στόχο την παραγωγική συνεργασία. Η Ναυπηγοεπισκευή είναι ένας τομέας που μπορεί να συμβάλλει στην ανάπτυξη μέσα από την εργασιακή ειρήνη. Θέλω να διαβεβαιώσω ότι το Υπουργείο είναι ανοιχτό στα πλαίσια μιας αμοιβαίας συνεννόησης και συνεργασίας του ελληνικού δημοσίου με την Cosco. Είμαστε διατεθειμένοι να συμβάλλουμε στην απελευθέρωση προβλημάτων που προκύπτουν στην προσπάθεια ανάπτυξης των επενδύσεων της Cosco στο λιμάνι, αλλά και αποφασισμένοι να υπερασπιστούμε τα συμφέροντα του ελληνικού δημοσίου. Σ’ ένα τέτοιο πνεύμα είμαι βέβαιος ότι τα αποτελέσματα θα είναι πάντα θετικά, όταν και από τις δύο πλευρές υπάρχει αμοιβαία συνεννόηση και αμοιβαία κατανόηση. Με αυτές τις σκέψεις θέλω να ευχαριστήσω για την πρόσκληση και θέλω να διαβεβαιώσω ότι η σχέση θα είναι σταθερή και παραγωγική ανάμεσά μας».



ΠΗΓΗ: newmoney.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.