«Σανίδα σωτηρίας» αναζητεί η Rickmers Holding στον επενδυτικό οίκο Macquarie Capital, ο οποίος ανέλαβε να βρει νέους επενδυτές για την τρίτη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία της Γερμανίας, ενώ την ίδια στιγμή οι γερμανικές τράπεζες εξακολουθούν να ταλαιπωρούνται από την έκθεσή τους στον ναυτιλιακό κλάδο.
Ο γερμανικός ναυτιλιακός τομέας εξακολουθεί να ταλαιπωρείται από την κρίση που πλήττει τη ναυτιλία για εννέα χρόνια τώρα και μαζί με αυτόν και οι τράπεζες που τον χρηματοδοτούν. Σύμφωνα με τον οίκο Moody’s Investor Service, παρά το γεγονός ότι η έκθεση των γερμανικών τραπεζών στη ναυτιλία έχει μειωθεί κατά την περίοδο 2012-2016, ωστόσο παραμένει ακόμη υψηλή. Οι πέντε τράπεζες με το μεγαλύτερο δανειακό ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο μείωσαν τα δάνειά τους κατά 25 δισ. ευρώ ή 29% στα 59 δισ. ευρώ.
Ωστόσο, η DVB αύξησε το χαρτοφυλάκιο της ναυτιλίας από 11,9 δισ. ευρώ σε 14,3 δισ. ευρώ. Το χαρτοφυλάκιο της Nord / LB παρέμεινε σχετικά σταθερό στα 16,7 δισ. ευρώ από 18,3 δισ. ευρώ, ενώ η KfW Ipex Bank είδε το χαρτοφυλάκιό της να αυξάνεται οριακά από 6,3 δισ. ευρώ σε 6,6 δισ. ευρώ. Μόνο οι HSH και Commerzbank μείωσαν σημαντικά τα χαρτοφυλάκιά τους, η πρώτη από 28,6 δισ. ευρώ σε 17 δισ. ευρώ και η δεύτερη από 18,9 δισ. ευρώ σε 4,8 δισ. ευρώ.
Οι τράπεζες θα χρειασθούν κεφάλαια για την αντιμετώπιση ενδεχόμενων ζημιών εξαιτίας του μεγαλύτερου ελέγχου που εκκρεμεί από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ), σημειώνει ο οίκος αξιολόγησης. Η ΕΚΤ προειδοποίησε ότι θα διενεργήσει εις βάθος επιτόπιους ελέγχους κατά τους επόμενους 18 μήνες, στις τράπεζες που εκτίθενται στη ναυτιλία.
Αυτό αποτελεί τη μεγαλύτερη πρόκληση για την DVB και τη Nord LB, οι οποίες διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο να υποστούν καθαρές ζημίες και να διαπιστώσουν ότι τα κεφάλαιά τους θα μειωθούν περαιτέρω το 2017. Οι δύο τράπεζες, καθώς και οι HSH Nordbank, KfW IPEX και Commerzbank, συνέβαλαν σε μία αύξηση του ποσοστού των προβληματικών δανείων στο 37% του συνόλου των δανείων το 2016, από 28% το 2015.
Στο μεταξύ, η Rickmers Holding αναμένει τη συνδρομή του επενδυτικού οίκου Macquarie Capital προκειμένου να επιβιώσει μέσω της αναζήτησης νέων επενδυτών. Η ναυτιλιακή εταιρεία δήλωσε ότι η κίνηση αυτή έχει εγκριθεί από την επιτροπή πιστωτών της και τον προσωρινό διαχειριστή που διορίστηκε από το δικαστήριο που εποπτεύει την όλη διαδικασία πτώχευσης. Ο στόχος είναι να αποκτήσουμε έναν ή περισσότερους επενδυτές για τον όμιλο Rickmers, προστίθεται στην σχετική ανακοίνωση της ναυτιλιακής.
Στο μεταξύ, οι λειτουργικές δραστηριότητες της εταιρείας όπως και των πλοίων εξυπηρετούνται από θυγατρική εταιρεία του Rickmers Group. Ο γερμανικός ναυτιλιακός όμιλος υπέβαλε αίτηση πτώχευσης μετά την απόρριψη από τον μεγαλύτερο πιστωτή του -την τράπεζα HSH Nordbank- του σχεδίου αναδιάρθρωσης. Σχέδιο που προέβλεπε τη μείωση του ποσοστού του βασικού μετόχου της ναυτιλιακής, Bertram Rickmers, στο 24,9% από το 100%, με τις τράπεζες και τους ομολογιούχους να αποκτούσαν τον έλεγχο με στόχο να πωλήσουν της μετοχές τους το 2020.
Σημειώνεται ότι η γερμανική τράπεζα διεσώθη με κεφάλαια ύψους 16,2 δισ. του γερμανικού δημοσίου και δέχθηκε πέρυσι δριμύτατη κριτική για την απόφασή της να προχωρήσει στη διαγραφή δανείου αξίας 547 εκατ. της ναυτιλιακής του Norddeutsche Vermοgen Holding, συμφερόντων του Γερμανού εφοπλιστή Bernd Kortοm.
Στο μεταξύ παραιτήθηκε και ο διευθύνων σύμβουλος της Rickmers Holding Ignace Van Meenen, ο οποίος προσελήφθη το 2011 από την οικογένεια Rickmers για να μετασχηματίσει την εταιρεία. Επέλεξε να απομακρυνθεί από το ξεπερασμένο πλέον μοντέλο χρηματοδότησης των KG εταιρειών και απευθύνθηκε σε επενδυτικούς οίκους και τράπεζες και κατάφερε να αναχρηματοδοτηθεί ο όμιλος με 1,2 δισ. ευρώ.
ΠΗΓΗ: naftemporiki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.