Στο προσκήνιο της επικαιρότητας επανέφερε τον ΟΛΘ η χθεσινή απόφαση του ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ να ανακηρύξει Προτιμώμενο Επενδυτή την κοινοπραξία των εταιρειών «Deutsche Invest Equity Partners GmbH», «Terminal Link SAS» και της «Belterra Investments Ltd.», συμφερόντων του Ιβάν Σαββίδη.Η παραχώρηση του 67% του λιμανιού της Θεσσαλονίκης ανακατεύει την τράπουλα στην ανατολική Μεσόγειο και στα Βαλκάνια που είναι εμπορική πύλη προς την Ευρώπη. Θα υπάρξει σύγκρουση συμφερόντων μεταξύ κορυφαίων στον κλάδο των μεταφορών εταιρειών. Το αξιοσημείωτο είναι ότι οι εταιρείες που θα μπουν στον σκληρό ανταγωνισμό έχουν κοινά συμφέροντα!
Βέβαια είναι και κάποιοι που βλέπουν μία συνεργασία μεταξύ των ίδιων κολοσσιαίων εταιρειών οι οποίες θα ελέγχουν πλήρως τα περάσματα από τα Βαλκάνια και τη Μεσόγειο προς την Ευρώπη.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.
Από τη μία πλευρά, είναι η Cosco με τον ΟΛΠ. Τέταρτη μεγαλύτερη εταιρεία στον κόσμο, κινεζικών κρατικών συμφερόντων. Ο ΟΛΠ ελέγχει μέχρι τώρα το πέρασμα των Βαλκανίων προς την Ευρώπη μέσω και του σιδηροδρομικού δικτύου με το οποίο προωθεί τα προϊόντα. Επίσης, κυριαρχεί, λόγω της γεωγραφικής θέσης του Πειραιά, στην Ανατολική Μεσόγειο από όπου περνάνε φορτία για την δυτική Ευρώπη.
Από την άλλη πλευρά, στον ΟΛΘ συμμετέχει ο γαλλικός κολοσσός, η CMA που είναι η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία παγκοσμίως στον κλάδο των μεταφορών. Έχει σταθμό εμπορευματοκιβωτίων στη Μάλτα ο οποίος είναι ευθέως ανταγωνιστικός με τον ΟΛΠ. Τώρα μέσω του ΟΛΘ αποκτά πρόσβαση στα Βαλκάνια και στη Μαύρη Θάλασσα. Ας μην ξεχνάμε ότι η Θεσσαλονίκη είναι η πύλη της Ευρώπης στα Βαλκάνια. Άρα ο ΟΛΘ θα γίνει ανταγωνιστικός με τον ΟΛΠ.
Έως εδώ υπάρχουν διαφορές μεταξύ των επενδυτών σε ΟΛΠ και ΟΛΘ. Υπάρχουν όμως και «ομοιότητες» που μπερδεύουν της κατάσταση και τους παρατηρητές.
Καταρχήν η Cosco και η CMA είναι μέλη της ίδιας συμμαχίας που έχουν συγκροτήσει εταιρείες-κολοσσοί του κλάδου των μεταφορών. Πρόκειται για την «Ocean Alliance» την οποία απαρτίζουν οι εταιρείες, CMA CGM, Cosco, Evergreen και OOCL.
Κατά δεύτερον υπάρχουν τα κινεζικά συμφέροντα. Οι Γάλλοι της CMA μπήκαν στον ΟΛΘ μέσω της εταιρείας. Σε αυτή ελέγχουν το 51% Τerminal Link ενώ το 49% κατέχουν οι κινέζοι μέσω της China Merchants η οποία είναι κρατικών συμφερόντων όπως και η Cosco στον Πειραιά.
«Οι δύο κινεζικές εταιρείες, Cosco και China Merchants συμπλέουν με τις αποφάσεις των κινεζικών αρχών. Καμία δεν μπορεί να κάνει ό,τι θέλει. Περιμένουμε με ενδιαφέρον να δούμε πως θα χειριστούν τη σύγκρουση συμφερόντων οι Κινέζοι» επεσήμαναν στο «newmoney.gr » στελέχη της αγοράς.
Βέβαια υπάρχουν και «φωνές» που κάνουν λόγω για ύπαρξη εσωτερικού κινεζικού ανταγωνισμού και μάλιστα έντονου με την China Merchants να έχει φθάσει τα 100 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια σε όλα τα λιμάνια που ελέγχει, αριθμός ιλιγγιώδης.
Όλα θα φανούν στην πράξη σε κάθε περίπτωση.
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.