20 Ιουν 2017

Τα 95 χρόνια συμπλήρωσε η Διεθνής Ναυτική Ένωση

Τα 95 χρόνια δραστηριότητας στα τεκταινόμενα της ναυτιλίας συμπλήρωσε η Διεθνής Ναυτική Ένωση και τα μέλη της πραγματοποίησαν εκδήλωση στο επίκεντρο της οποίας βρέθηκαν θέματα που αφορούσαν τις διεθνείς εξελίξεις στον τομέα του Container, του Car Terminal  και της Κρουαζιέρας ως και τις κινήσεις των μεγάλων Ναυτιλιακών Εταιρειών ως προς τους στρατηγικούς τους σχεδιασμούς.


«Η Διεθνής Ναυτική Ένωση συμπληρώνει εφέτος 95 χρόνια συνεχούς, δυναμικής και γόνιμης παρουσίας και προσφοράς στην Ναυτιλιακή Κοινότητα. Τα Μέλη μας αποτελούν σήμερα τους βασικούς Χρήστες του εμπορικού τμήματος του  λιμένα Πειραιώς- ως και των στρατηγικής σημασίας περιφερειακών λιμένων-,  στους σταθμούς διακίνησης Containers τόσο του ΟΛΠ.ΑΕ όσο και του ΣΕΠ.ΑΕ, όπως επίσης στους σταθμούς διακίνησης αυτοκινήτων, καθώς και στον τομέα της Κρουαζιέρας» επεσήμανε ο πρόεδρος της ΔΝΕ Ι. Χατζηαντωνίου:

«Το στίγμα της πορείας του Κλάδου μας για το τρέχον έτος, ήδη αποτυπώνεται με δομικές αλλαγές τόσο στον επιχειρηματικό όσο και στον επιχειρησιακό τομέα. Οι μεγάλες Ναυτιλιακές Γραμμές επαναπροσδιορίζουν  τις θέσεις τους και τις στρατηγικές τους, με την δημιουργία σε παγκόσμιο επίπεδο συμπράξεων και συμμαχιών για την επίτευξη οικονομίας κλίμακας και την βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών τους στους παγκόσμιους πελάτες.

Οι συμμαχίες αυτές, οι λιμενικές αναδιαρθρώσεις οι νέες τεχνολογίες, αυτοματισμοί, logistics, τα ταχύτερα, μεγαλύτερα και οικονομικότερα σε κόστη πλεύσης πλοία, η πληροφορική, ακόμη και οι δορυφορικές τεχνολογίες, αποτελούν τις βασικές παραμέτρους στις εν γένει εξελίξεις του Κλάδου μεταφοράς Containers παγκοσμίως» και συμπλήρωσε:

«Μέσα σε αυτούς τους ρυθμούς των εξελίξεων, το λιμάνι του Πειραιά ετοιμάζεται να γυρίσει σελίδα, διεκδικώντας επάξια μία από τις πρώτες θέσεις της κατάταξης των λιμένων στην Ευρώπη, μετά την ανάληψη της διαχείρισης του ΟΛΠ.ΑΕ από επενδυτή παγκόσμιας εμβέλειας, και την νέα δυναμική που αποκτά παράλληλα με τα σχεδιαζόμενα από την Cosco έργα υποδομής στα terminals –container – car – cruise καθώς και στην ναυπηγοεπισκευή, ενώ όπως είναι γνωστό ήδη προωθούνται οι διαδικασίες ιδιωτικοποίησης και του ΟΛΘ.ΑΕ.»
Στη συνέχεια ο πρόεδρος της Δ.Ν.Ε. αναφέρθηκε  στα προβλήματα με την πλοηγική υπηρεσία:

«Όμως παρά τις εξελίξεις αυτές, οι οποίες ευνοούν την διαρκώς αυξανόμενη προσέλκυση πλοίων και φορτίων στα στρατηγικής σημασίας εμπορικά λιμάνια της χώρας, η προσδοκώμενη ταχεία εξυπηρέτηση των πλοίων, προσκρούει στις δυσλειτουργίες της Πλοηγικής Υπηρεσίας με συνέπεια τις συχνές και πολύωρες καθυστερήσεις αυτών κατά τις προσεγγίσεις και αναχωρήσεις τους από τα λιμάνια. Θα πρέπει να γίνει κατανοητό από την Πολιτεία ότι η καλή προς τα έξω εικόνα των λιμανιών καταγράφεται κατά την επιβίβαση του πρώτου προσώπου του Πλοηγού προς υποδοχή του πλοίου και την πλοήγηση αυτού άμεσα και με ασφάλεια στην θέση πρόσδεσης».

Ειδική αναφορά έκανε για το  θέμα ευθύνης των ναυτικών πρακτόρων σε περιπτώσεις λαθρεμπορίου:
«Ένα άλλο θέμα που απασχολεί από ετών τα Μέλη της Ενώσεώς μας είναι εκείνο της ευθύνης των Ναυτικών Πρακτόρων, καθ’ όσον η έως σήμερα ακολουθουμένη πρακτική των Τελωνειακών Αρχών της δήμευσης και του εμπορευματοκιβωτίου, εφόσον ευρεθεί λαθραίο εμπόρευμα εντός αυτού, ακόμη και στις περιπτώσεις που δεν προκύπτουν ενδείξεις ευθύνης της Ναυτιλιακής Εταιρείας, δημιουργεί τεράστια προβλήματα για τις Ναυτιλιακές Εταιρείες και τα Ναυτικά Πρακτορεία που τις εκπροσωπούν. Παράλληλα συνεπάγεται σημαντικά διαφυγόντα κέρδη για τους ιδιοκτήτες των Containers και για τις Ναυτιλιακές Εταιρείες από τη στέρηση της χρήσης αυτών, με επιπρόσθετη συνέπεια την δυσφήμηση της Χώρας μας διεθνώς για την ακολουθουμένη πρακτική, η οποία σημειωτέον δεν εφαρμόζεται πουθενά στον κόσμο.
Στο σημείο αυτό θα επιθυμούσαμε να επικροτήσουμε την συγκρότηση από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων της Επιχειρησιακής Επιτροπής Διευκόλυνσης Εμπορίου, στην οποία μετέχει και το Προεδρείο της Ενώσεώς μας, εκτιμούμε δε ότι με την συνεργασία και των υπολοίπων παραγωγικών και κοινωνικών Φορέων της Χώρας, θα αναπτυχθούν οι αναγκαίες δράσεις για την επίλυση παρόμοιων προβλημάτων, την απλοποίηση των Τελωνειακών διαδικασιών και την εν γένει διευκόλυνση του εμπορίου».



Στην εκδήλωση παρέστησαν: ο Υπουργός Ναυτιλίας κ. Κουρουμπλής Π., ο Γεν. Γραμματέας Λιμένων & Λιμ. Πολιτικής κ. Λαμπρίδης Χ., ο Δήμαρχος Περάματος κ. Λαγουδάκης Ι., εκπρόσωπος της ΑΑΔΕ  ο κ. Τσαγκάρης Ν., ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ναυτικών Πρακτόρων Ελλάδος κ. Καμπάκης Β., ο Αντιπρόεδρος του ΕΒΕΠ  κ. Μαυρίκος Ν., ο Εμπορικός διευθυντής ΣΕΠ.ΑΕ κ. Βαμβακίδης Αν., ο Πρόεδρος του ΣΥΝΔΔΕ κ. Βιτσαράς Εμμ., ο Γεν. Γραμματέας του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιώς κ. Καπράλος Θ., ανώτερα στελέχη του ΣΕΠ.ΑΕ και ΟΛΠ.ΑΕ., ανώτερα στελέχη Εταιρειών – Μελών της Ενώσεώς μας ως και επώνυμα στελέχη της Ναυτιλιακής Οικογένειας, εκπρόσωποι Ναυτιλιακών Εταιρειών εκ του εξωτερικού ως και στελέχη των παραγωγικών τάξεων.

         




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.