28 Ιουν 2017

Boris Wenzel (Terminal Link): Τα σχέδια για την ανάδειξη του ΟΛΘ σε εμπορευματικό κόμβο

Ο Boris Wenzel, διευθύνων σύμβουλος  της Terminal Link SAS  που  είναι θυγατρική του γαλλικού κολοσσού CMA CGM) και ο Alexander von Mellenthin εκπρόσωπος του γερμανικού  fund  
Κάναμε 3 ½ χρόνια υπομονή για να μπορέσουμε να ολοκληρώσουμε την επένδυση στον ΟΛΘ. Δεν περιμέναμε ότι θα φθάσει τόσο ψηλά το τίμημα για το 67%, επισήμανε ο CEO της Terminal Link


Η  ανάδειξη του λιμανιού της Θεσσαλονίκης ως του μεγαλύτερου της νοτιοανατολικής Ευρώπης, με  δημιουργία εμπορευματικών κέντρων στις γειτονικές χώρες και κυρίως στα Σκόπια και στη Βουλγαρία είναι ο στόχος της κοινοπραξίας που αναδείχτηκε από το ΤΑΙΠΕΔ  προτιμώμενος επενδυτής για το 67% του Οργανισμού Λιμένος (ΟΛΘ).

Αυτό επεσήμαναν  στη διάρκεια γεύματος εργασίας με δημοσιογράφους, ο Boris Wenzel, διευθύνων σύμβουλος  της Terminal Link SAS  που  είναι θυγατρική του γαλλικού κολοσσού CMA CGM) και ο Alexander von Mellenthin εκπρόσωπος του γερμανικού  fund  «Deutsche Invest Equity Partners GmbH» που μαζί με την  «Belterra Investments Ltd.», συμφερόντων του Ιβάν Σαββίδη αποτελούν  την κοινοπραξία. Παρών ήταν και ο συντονιστής του επενδυτικού σχήματος, Σωτήρης Θεοφάνης με μεγάλη εμπειρία στη λιμενική βιομηχανία αφού ήταν εκείνος που εισήγαγε στο χρηματιστήριο τόσο τον ΟΛΘ όσο και τον ΟΛΠ.
Τα σημεία κλειδιά στις τοποθετήσεις και των τριών στελεχών ήταν:
- θα γίνουν γρήγορα οι επενδύσεις στο λιμάνι
- θα δημιουργηθεί ένα logistic center
- η κοινοπραξία θα επενδύσει στο  ανθρώπινο δυναμικό, στην τεχνογνωσία που ήδη υπάρχει και   στις νέες τεχνολογίες
- κάλεσαν την κυβέρνηση να υλοποιήσει το ταχύτερο δυνατόν το σχέδιο για αναβάθμιση του  οδικού και σιδηροδρομικού δικτύου ώστε να προωθούνται εγκαίρως τα φορτία προς τις αγορές των Βαλκανίων και την κεντρική Ευρώπη
- ο εκπρόσωπος του γερμανικού fund ξεκαθάρισε με αφορμή διάφορες φήμες που κυκλοφόρησαν τις τελευταίες ημέρες  ότι σε αυτό δεν υπάρχουν ρωσικά συμφέροντα
- επισημάνθηκε ότι η κοινοπραξία δεν έχει όπως άλλοι ανταγωνιστές της συμφέροντα στη γύρω περιοχή
-στόχος είναι οι κινήσεις φορτίων από τις  350.000 που είναι σήμερα να φθάσουν σύντομα στις 500.000, σε πρώτη φάση
- θα αντικατασταθούν άμεσα οι δύο από τις τέσσερις υπάρχουσες γερανογέφυρες
- εκβάθυνση του λιμανιού από τα 12 μέτρα που είναι σήμερα στα 16,5 μέτρα ώστε να μπορεί να δέχεται μεγάλης χωρητικότητας πλοία τα λεγόμενα mother ships. Στα επόμενα τέσσερα χρόνια το λιμάνι θα μπορεί να εξυπηρετεί πλοία  μεταφορικής ικανότητας 14.000 εμπορευματοκιβωτίων
- Σε πρώτη φάση η κοινοπραξία θέλει να κάνει έργα ώστε να μπορεί να εξυπηρετεί πλοία τύπου new Panamax τα οποία είναι κατασκευασμένα για  διαπλέουν  τη νέα διώρυγα του Παναμά και έχουν  μεταφορική ικανότητα 10.000-12.000 «κουτιών».
- H Τerminal που θα έχει και τη διαχείριση του ΟΛΘ  έχει εμπειρία από εμπορικά λιμάνια αλλά  όχι από κρουαζιέρα και επιβατηγό ναυτιλία. Για την κρουαζιέρα υπάρχουν σχέδια για την ανάπτυξή της αλλά θα χρειαστούν συνέργιες.

Ο Boris Wenzel  επεσήμανε: «Κάναμε 3 ½ χρόνια υπομονή για να μπορέσουμε να ολοκληρώσουμε την επένδυση στον ΟΛΘ. Δεν περιμέναμε ότι θα φθάσει τόσο ψηλά το τίμημα για το 67% του ΟΛΘ.  Είναι υψηλή η  προσφορά που κάναμε, ως κοινοπραξία,  αν αναλογιστεί κανείς την τιμή της μετοχής. Ωστόσο παραμένει μία καλή επένδυση.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουμε η όλη διαδικασία μεταβίβασης του 67% θα έχει ολοκληρωθεί στα τέλη Οκτωβρίου το αργότερο έως τα μέσα Νοεμβρίου. Βέβαια ποτέ δεν ξέρεις…
Δεν είχαμε παρουσία στην περιοχή και για αυτό μπήκαμε δυνατά στην απόκτηση του ΟΛΘ. Δεν υπάρχουν πλέον πολλές ευκαιρίες για επενδύσεις σε λιμάνια στην Ευρώπη. Και η Θεσσαλονίκη ήταν μία από αυτές τις  ευκαιρίες.
Σε πρώτη φάση δεν χρειάζονται τόσο λεφτά όσο κάποιες σημαντικές αλλαγές στη διαχείριση του λιμανιού. Έχουμε την τεχνογνωσία και θα αφήσουμε το αποτύπωμα μας πολύ γρήγορα. Θα φανεί σχεδόν αμέσως η διαφορά προς το καλύτερο.
Ισχύει  παγκοσμίως ότι μία επιχείρηση που την «τρέχει» το δημόσιο έχει πολλά περιθώρια βελτίωσης μόλις περάσει σε ιδιώτες. Πάντως ο ΟΛΘ αν και τον διαχειριζόταν το Δημόσιο είχε καλά οικονομικά αποτελέσματα.
- Έχουμε πανίσχυρους μετόχους στο εγχείρημα αυτό
- Έχουμε καλές σχέσεις με το ΤΑΙΠΕΔ
- Έχουμε πολύ καλές επαφές με την επιχειρηματική κοινότητα της Θεσσαλονίκης αλλά και με την τοπική κοινωνία η οποία μόνο να ωφεληθεί μπορεί από τα νέα δεδομένα στο λιμάνι
Στόχος μας είναι να κάνουμε τη Θεσσαλονίκη το μεγαλύτερο λιμάνι της νοτιοανατολικής Μεσογείου. Θα εκμεταλλευτούμε τα 500 χιλιόμετρα που είναι πιο κοντά η Θεσσαλονίκη στα Βαλκάνια από την Αθήνα και τον Πειραιά».

Το γερμανικό fund

Ο  Alexander von Mellenthin εκπρόσωπος του γερμανικού fund επεσήμανε μεταξύ άλλων:
«Ο ΟΛΘ είναι καθαρός στόχος για επένδυση. Από την αρχή διαπιστώσαμε  ότι ήταν μία επενδυτική ευκαιρία. Είναι ένα κερδοφόρο asset.
- Τα δύσκολα είναι μπροστά μας
- Θέλουμε να βελτιώσουμε την κερδοφορία του λιμανιού

-Έχουμε ήδη τα κεφάλαια για τις επενδύσεις που πρέπει να γίνουν

- Στο fund υπάρχουν περισσότεροι από 450 επενδυτές

- Δεν υπάρχουν Ρώσοι επενδυτές στο fund. Eίμαι ξεκάθαρος σε αυτό.

- Ζούμε στην digital εποχή. Επενδύουμε στην υψηλή τεχνολογία. Δεν ξεχωρίζουμε τα logstics της στεριάς από τα logistics θάλασσας. Τα βλέπουμε ενιαία.

- H Eλλάδα πρέπει αν επενδύσει ώστε να γίνουν πιο αποδοτικές οι συνδέσεις της στεριάς με τη θάλασσα όσο αφορά τις μεταφορές.

- Ο ΟΛΘ έχει καλή συνεργασία με το επιχειρηματικό δίκτυο της πόλης. Θα είναι θετικές οι επιπτώσεις γα την τοπική κοινωνία της βορείου Ελλάδας αλλά και των Βαλκανίων»

Ο Σωτήρης Θεοφάνης από την πλευρά του τόνισε μεταξύ άλλων: « Πρέπει να κοιτάς και έξω από τα ο λιμάνι. Τι κάνεις και έξω από αυτό. Αν μείνουμε μέσα στο λιμάνι δεν έχεις μέλλον. Πρέπει να έχεις εμπορευματικά κέντρα, καλό σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο πυκνό service  στη χερσαία αγορά. Πρέπει να το βλέπεις ως ένα δίκτυο και όχι μόνο ως λιμάνι.
Παρουσίαση της Terminal Link
 Η εταιρεία Terminal Link («TL») ιδρύθηκε στη Μασσαλία της Γαλλίας το 2001. Είναι ένας Διεθνής Λιμενικός Διαχειριστής που δραστηριοποιείται στους τομείς της λειτουργίας, της ανάπτυξης και των επενδύσεων σε σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων. Η Terminal Link λειτουργεί ένα δίκτυο τερματικών σταθμών και διαχείρισης φορτίων στην Άπω Ανατολή, στη Βόρεια Ευρώπη, στη Μεσόγειο, στη Δυτική Αφρική και στη Βόρεια Αμερική. Το χαρτοφυλάκιο της Terminal Link περιλαμβάνει σήμερα συμμετοχές σε 13 τερματικούς σταθμούς, που διακίνησαν, συνολικά, περισσότερα από 11,15 εκατομμύρια TEU το 2016. Ως ένας από τους κορυφαίους Διαχειριστές Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων, η Terminal Link δεν σταματά ποτέ να αναζητεί ευκαιρίες σε όλο τον κόσμο, με στόχο τη μελλοντική ανάπτυξη.

Η βασική δραστηριότητα της Terminal Link είναι η ανάπτυξη, κατασκευή και λειτουργία τερματικών σταθμών υψηλής αξίας, που παρέχουν υπηρεσίες υψηλής ποιότητας αδιακρίτως σε όλες τις εταιρείες ναυτιλιακών μεταφορών. Η Terminal Link προτιμά τον ρόλο του Διαχειριστή – υπεύθυνου λειτουργίας των τερματικών σταθμών στους οποίους συμμετέχει. Με τη σύμπραξη του παγκόσμιου δικτύου της, την ισχυρή υποστήριξη των μετόχων της και την τεχνογνωσία διαχείρισης τερματικών σταθμών που έχει αναπτύξει, η Terminal Link στοχεύει σε σταθερή ανάπτυξη στο μέλλον, ακολουθώντας την εξής στρατηγική:

- Τερματικοί Σταθμοί κοινής χρήσης, που παρέχουν υπηρεσίες υψηλής ποιότητας σε όλες τις ναυτιλιακές εταιρείες αδιακρίτως.
- Ανάπτυξη νέων σταθμών εμπορευματοκιβωτίων, τόσο σε υφιστάμενες λιμενικές ζώνες, όσο και σε νέες λιμενικές υποδομές
- Βελτιστοποίηση της λειτουργικής διαχείρισης με τη χρήση εξοπλισμού και συστημάτων πληροφορικής κορυφαίων προδιαγραφών.
- Βελτιστοποίηση της χρηματοοικονομικής αξίας και της κερδοφορίας των Σταθμών.
- Ελαχιστοποίηση του εμπορικού κινδύνου μέσω της ανάπτυξης πολυσχιδούς χαρτοφυλακίου πελατών.
- Λειτουργία βασιζόμενη στη συνεργασία του Ιδιωτικού και του Δημόσιου Τομέα (PPP), κερδίζοντας τη σταθερή υποστήριξη των Τοπικών Αρχών.
- Υπεύθυνη αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών θεμάτων από όλο το προσωπικό, εστιάζοντας στην πρόληψη.
- Υλοποίηση διαδικασιών ελέγχου για την αυτοαξιολόγηση της απόδοσης και των μέτρων που λαμβάνονται.
 - Άρτια στρατηγική στους τομείς χρηματοοικονομικών, μάρκετινγκ, ανθρώπινων πόρων, εξοπλισμού και κατασκευών – δομικά έργα, νομικά θέματα και εξειδικευμένους τομείς, που στηρίζεται στην τεχνογνωσία μας.
- Πρόγραμμα εκπαίδευσης για την ανάπτυξη των απαιτούμενων δεξιοτήτων και τη βελτίωση των επιδόσεων διοίκησης και διαχείρισης.

Σήμερα, το 51% της Terminal Link ανήκει στην CMA CGM και το 49% στην China Merchants Port Holdings. Η CMA CGM είναι η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία ναυτιλιακών μεταφορών στον κόσμο. Με έναν στόλο που αποτελείται από 449 πλοία μικρής μέσης ηλικίας, που καλύπτει διαφορετικές ανάγκες, η CMA CGM εξυπηρετεί περισσότερους από 420 εμπορικούς λιμένες σε όλο τον κόσμο. Το 2016, η CMA CGM μετέφερε 15,6 εκατομμύρια TEU. Η China Merchants Port Holdings (CMPort) εισήχθη στο Χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ το 1992. Οι σταθμοί εμπορευματοκιβωτίων στους οποίους έχει επενδύσει η CMPort διακινούν περισσότερα από 95 εκατομμύρια TEU ετησίως, γεγονός το οποίο τοποθετεί την εταιρεία μεταξύ των μεγαλύτερων Λιμενικών Διαχειριστών παγκοσμίως.
Επιπρόσθετα των τερματικών σταθμών που ανήκουν στην Terminal Link, η CMA CGM, μέσω της 100% θυγατρικής της Εταιρείας CMA Terminals, έχει επενδύσει σε τερματικούς σταθμούς στη Γαλλία, στις ΗΠΑ, στην Τζαμάικα, στην Ολλανδία, στην Ουκρανία, στη Συρία, στο Ιράκ, στη Νιγηρία και στην Ινδία, καθώς και σε ορισμένα έργα στην Αφρική και σε άλλες χώρες. Η CMPort έχει επίσης επενδύσει σε τερματικούς σταθμούς στην Κίνα, στη Σρι Λάνκα, στο Τζιμπουτί, στη Νιγηρία, στο Τόγκο και στην Τουρκία, καθώς και σε ορισμένες δραστηριότητες στην Αφρική και σε άλλες χώρες. Την 1η Ιουλίου 2015, παρουσία του Πρωθυπουργού της Κίνας κου Li Keqiang και του Υπουργού Εξωτερικών της Γαλλίας κου Laurent Fabius, η CMA CGM και η CMPort υπέγραψαν συμφωνία στρατηγικής συνεργασίας για τη μετεξέλιξη της Terminal Link σε πλατφόρμα επενδύσεων για έργα λιμένων και εφοδιαστικής αλυσίδας, στα πλαίσια της πρωτοβουλίας «Μία ζώνη, ένας Δρόμος» (One Belt One Road).
ΠΗΓΗ: newmoney.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.