Έντονο προβληματισμό αλλά και ανησυχία για το μέλλον της
λιμενικής βιομηχανίας στην Ελλάδα προκάλεσε σε επενδυτές και χρήστες ο τρόπος που
εξελέγη η νέα διοίκηση της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων (ΡΑΛ) αλλά και τα πρόσωπα
που την απαρτίζουν.
Κύκλοι της αγοράς εστιάζουν σε δύο σημεία. Ειδικότερα επισημαίνουν:
«1. Η εκλογή της νέας διοίκησης έγινε με λάθος διαδικασία. Η Επιτροπή Θεσμών
και Διαφάνειας της Βουλής δεν έχει αρμοδιότητα να εκλέξει τη διοίκηση. Σύμφωνα με τον νόμο 4389/2006 η
διοίκηση της ΡΑΛ εκλέγεται από τη διάσκεψη των προέδρων ύστερα από πρόταση της Επιτροπής Διαφάνειας. Άρα τυπικά είναι
άκυρη η εκλογή.
2. Και δεν είναι μόνο το τυπικό το θέμα αλλά και
ουσίας. Τα μέλη που απαρτίζουν τη διοίκηση που ανακοινώθηκε χθες δεν έχουν γνώση σε θέματα λιμενικής
βιομηχανίας. Μόνο ο καθηγητής Κωνσταντίνος Χλωμούδης και ο Βασίλης
Κορκίδης έχουν γνώσεις. Τα υπόλοιπα μέλη δεν έχουν γνώσεις για να ηγηθούν της ΡΑΛ που εποπτεύει τη βαριά βιομηχανία της χώρας
με δύο λιμάνια ΟΛΠ και ΟΛΘ ιδιωτικοποιημένα. Χρειάζονται πρόσωπα υψηλού επιπέδου
κατάρτισης.»
Η ΡΑΛ αναδεικνύεται σε ανεξάρτητη αρχή εποπτείας των
εμπορικών μεθόδων και πρακτικών των παρόχων λιμενικών υπηρεσιών, με αναβάθμιση
του εποπτικού της ρόλου, ώστε να δύναται να λαμβάνει ρυθμιστικά μέτρα για τη
διασφάλιση της ακώλυτης παροχής λιμενικών υπηρεσιών στους χρήστες, της ακώλυτης
πρόσβασης σε λιμενικές υπηρεσίες και της εύρυθμης λειτουργίας της συναφούς
αγοράς λιμενικών υπηρεσιών, σύμφωνα με το κοινοτικό και εθνικό δίκαιο και σε
συνεργασία με την Επιτροπή Ανταγωνισμού.
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.