31 Οκτ 2016

Ο Γκριμάλντι, το «χρυσό ποσοστό» της HSW και το σχέδιο εξαγοράς εταιρειών του κλάδου

Αναδημοσίευση
από το www.newmoney.gr

Έτοιμος για τη μεγάλη αντεπίθεση, σε ολόκληρη την Ευρώπη, μέσω εξαγοράς εταιρειών του κλάδου της επιβατηγού ναυτιλίας και των θαλασσίων μεταφορών, είναι ο Όμιλος Γκριμάλντι, βασιζόμενος στη μεγαλύτερη ρευστότητα που υπάρχει στα ταμεία του εν αντιθέσει με την πλειονότητα των ανταγωνιστών του που αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα. Αυτό αποκάλυψε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ιταλικού Ομίλου Eμάνουελ Γκριμάλντι μιλώντας στο «20ο Euromed Convention from land to sea» στην Βενετία.Από την συνολική εικόνα δεν θα μπορούσε να λείψει και η Hellenic Seaways. Σε ερώτηση του newmoney.gr ο Ιταλός πλοιοκτήτης έριξε τα βέλη του κατά της διοίκησης της εταιρείας
αμφισβητώντας τις αποφάσεις της τελευταίας Γενικής Συνέλευσης. Χρησιμοποίησε μάλιστα σκληρές εκφράσεις κάνοντας λόγο για «πεθαμένους που σηκώθηκαν από το νεκροταφείο και πήγαν να ψηφίσουν». Επίσης, έκανε λόγο για σειρά παρανομιών που, σύμφωνα με εκείνον, διεπράχθησαν ενώ μίλησε και για «άλλες μαϊμουδιές» (monkey business). Κατήγγειλε μάλιστα ότι πλαστογραφήθηκε η υπογραφή του προηγούμενου προέδρου της εταιρείας, του Γεράσιμου Στρίντζη χωρίς όμως να τον αναφέρει ονομαστικά. Ήδη ο Όμιλος έχει καταθέσει αγωγή 400 σελίδων.
Όταν ρωτήθηκε αν υπήρξαν πολιτικές παρεμβάσεις ώστε να μην πάρει τον έλεγχο της HSW ο ιταλικός Όμιλος, ο Εμ.Γκριμάλντι ξεκαθάρισε ότι δεν συνέβη κάτι τέτοιο αφού αντίκειται στις νόρμες της Ε.Ε. αλλά τόνισε ότι η νυν διοίκηση στηρίχθηκε από «φίλους» και «προσωπικές σχέσεις», ξεκαθαρίζοντας ότι οι σχέσεις αυτές «δεν είναι αληθινά πολιτικές».
Το χρυσό ποσοστό
Ο Όμιλος Γκριμάλντι έχει λίγο πάνω από το 48% της HSW. Ο Εμάνουελ Γκριμάλντι ξεκαθάρισε ότι για ένα χρυσό ποσοστό, εννοώντας το 2% που θα του δώσει τον έλεγχο της εταιρείας, είναι διατεθειμένος να δώσει ένα πολύ μεγάλο-χρυσό όπως το χαρακτήρισε- ποσόν, δηλαδή να χρυσώσει τον μέτοχο ή τους μετόχους που το έχουν. Για το υπόλοιπο ποσοστό δεν είναι διατεθειμένος όπως υπογράμμισε να δώσει ούτε σεντ πάνω από την σημερινή αξία της μετοχής. Τον τελευταίο χρόνο ο Όμιλος Γκριμάλντι ξόδεψε 30 εκατομμύρια ευρώ για να ανεβάσει το ποσοστό του στην HSW από 33,35% στο 48%.
Πάντως ο Εμ.Γκριμάλντι άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο ακόμη και μετά την απόκτηση του «χρυσού» 2% να προχωρήσει στην αγορά του ποσοστού της Τράπεζας Πειραιώς (40%) που είναι και αυτή μεγαλομέτοχος στην HSW αλλά όχι σε υψηλή τιμή. Γιατί όπως επεσήμανε η πολιτική που ακολουθεί για κάθε εταιρεία της οποίας αποκτά το πλειοψηφικό πακέτο και τον έλεγχό της, είναι να την απορροφά ο Όμιλος Γκριμάλντι, όπως συνέβη με τις Finnlines, Minoan Lines.
«Οι δύο αυτές εταιρείες διακρίνονται στον ανταγωνισμό λόγω της υψηλής τους κερδοφορίας ενώ όπως υπογράμμισε ο Εμάνουελ Γκριμάλντι «το 2016 θα έχουν τα καλύτερα αποτελέσματα στην ιστορία τους». Το περιθώριο κέρδους της Finnlines είναι 11,8% όταν των ανταγωνιστών της Viking Lines, Tallink και DFDS είναι από 3-7%. Το περιθώριο κέρδους για τις Μινωϊκές φθάνει το 12,4% σημαντικά υψηλότερο καλύτερο από εκείνο της Attica Group και της ΑΝΕΚ.
Για την Attica Group o Eμάνουελ Γκριμάλντι της έπλεξε το εγκώμιο, χαρακτηρίζοντάς την μία από τις καλύτερες του κλάδου, μαζί με την P&O και τη Stena. Όπως δήλωσε οι τρεις αυτές εταιρείες μαζί με τον ιταλικό όμιλο μπορούν μέσω εξαγορών να αναπτυχθούν περαιτέρω στον κλάδο της επιβατηγού ναυτιλίας ο οποίος υποφέρει γιατί είναι κατακερματισμένος. «Η μεγαλύτερη εταιρεία του κλάδου δεν ελέγχει ούτε το 1% παγκοσμίως ενώ στην αυτοβιομηχανία για παράδειγμα δύο εταιρείες ελέγχουν το 90%.
Ναυπηγήσεις
Ο Όμιλος Γκριμάλντι πέρα από τις εξαγορές εταιρειών σχεδιάζει τη ναυπήγηση έξι σύγχρονα πλοία, Ro-Ro και Ro-PAX (τέσσερα συν δύο options) τα οποία θα είναι 30 μέτρα μεγαλύτερα από τα υπάρχοντα αλλά και οικολογικά. Πρόκειται για τα πλοία νέας γενιάς, τα G5GG ήτοι Grimaldi 5th Generation Green πλοία. Πάντως ο επικεφαλής του Ομίλου δεν έδωσε λεπτομέρειες αφού όπως τόνισε «πολλά θα εξαρτηθούν από τις κινήσεις που θα κάνει για εξαγορές εταιρειών με πρώτη και καλύτερη την ΗSW.
Tα σχέδια
Ο Όμιλος ακολουθεί επιθετική πολιτική σε ολόκληρη την Ευρώπη, ώστε να γιγαντωθεί και να αυξήσει το μερίδιο του στην αγορά. Για πρώτη φορά έδειξε με τις τοποθετήσεις του ότι τον ενδιαφέρουν όχι μόνο οι διεθνείς, στη Μεσόγειο και τη Βόρειο Θάλασσα αλλά και οι εσωτερικές γραμμές τόσο στην Ιταλία όσο και στην Ελλάδα. Ήδη στην Ιταλία ανοίγεται σε νέες γραμμές. Πρόκειται για τις Μπάρι-Βενετία και Σαλέρνο –Γένοβα, ενώ απέκτησε και το 50% της ιταλικής ακτοπλοϊκής εταιρείας TTT Line.
Διαχειρίζεται 120 πλοία. Το 2015 επένδυσε 110 εκατ. δολ. για πιο οικολογικά πλοία ενώ πέρα από τις επιχειρήσεις αναπτύσσει αξιόλογη δράση στον κοινωνικό τομέα με το Ίδρυμα Fondazione Grimaldi Onlus.​
To 20o Euromed Convention παρακολούθησαν περισσότεροι από 600 προσκεκλημένοι. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν η ανάπτυξη των θαλάσσιων οδών-motorways of the seas-MoS, οι οποίοι είναι αναγκαίοι προκειμένου να μειωθούν οι υψηλές εκπομπές CO2 από τις μεταφορές εμπορευμάτων από τη στεριά. Όπως τόνισε ο Εμ. Γκριμάλντι «η ναυτιλία είναι ο πιο φιλικός προς το περιβάλλον τρόπος μεταφοράς όπως αποδεικνύουν και οι μετρήσεις. Από το 2007 στο 2012 το δια θαλάσσης εμπόριο φορτίων αυξήθηκε 14% ενώ οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακος από τα πλοία μειώθηκαν κατά 15%».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.