17 Οκτ 2016

Η κρίση στη ναυτιλία έβαλε φρένο στις ναυπηγήσεις φορτηγών πλοίων



Η αβεβαιότητα που κυριαρχεί στην αγορά ξηρού φορτίου έχει ως αποτέλεσμα να  μπει φρένο στις παραγγελίες για ναυπηγήσεις πλοίων.  Γεγονός που κάνει κάποιους αναλυτές να ελπίζουν για καλύτερες μέρες αφού η υπερπροσφορά χωρητικότητας με ολοένα και μεγαλύτερο αριθμό φορτηγών πλοίων να πέφτει στο νερό,   ήταν ένα από τα βασικά προβλήματα   της αγοράς.

Οι συνολικές παραγγελίες σε πλοία µεταφοράς ξηρού φορτίου δεν έχουν ξεπεράσει τις 30 περίπου.  «Ένας από τους κύριους λόγους για την «απραξία» σε νέες παραγγελίες είναι και το γεγονός ότι οι τιµές των µεταχειρισµένων πλοίων έχουν υποστεί µεγαλύτερη µείωση από αυτή των νεότευκτων, οπότε προτιµάται η «επένδυση» σε µεταχειρισµένα. Επί παραδείγµατι, η τιµή ενός µεταχειρισµένου 5ετίας Handysize, παρά το γεγονός ότι έχει αυξηθεί κατά 13% από τα χαµηλά του Φεβρουαρίου, κυµαίνεται στα $ 10,5 εκ. ενώ οι τιµές ενός νεότευκτου, σε γενικές γραµµές, έχουν παραµείνει στα ίδια επίπεδα, περίπου στα $ 20 εκ.» επισημαίνουν οι οικονομικοί αναλυτές του διεθνούς ναυλομεσιτικού οίκου G.Moundreas SA.
Όσο αφορά την πορεία της ναυλαγοράς επισημαίνουν:

«Το µοτίβο της πορείας του δείκτη συνεχίζει και παραµένει το ίδιο καθώς από τα µέσα Σεπτεµβρίου κυµαίνεται µεταξύ των 800 και των 900+ µονάδων, διακύµανση η οποία για άλλη µία φορά οφείλεται καθαρά στα Capes, γεγονός που χαρακτηρίζει την συµπεριφορά της αγοράς σαν “Cape-Coaster”. Σε διάστηµα µίας εβδοµάδας, δηλαδή από τις 30 Σεπτεµβρίου έως και την Παρασκευή 07 Οκτωβρίου, ο BDI αυξήθηκε κατά 46 µονάδες, από τις 875 στις 921, όπου τις πρώτες 3 ηµέρες είχε πτωτική τάση και τις επόµενες 2 ηµέρες ανοδική. Εξετάζοντας του υπό-δείκτες, η πτώση και η άνοδος του δείκτη όπως προαναφέραµε επικεντρώνεται αποκλειστικά στην πορεία των Capes».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.