Την απόσυρση του δεδηλωμένου ενδιαφέροντος για επενδύσεις στην Ελλάδα αποφάσισε το ΔΣ των ρωσικών σιδηροδρόμων Rossiyskie Zheleznye Dorogi (RZD) προωθώντας μάλιστα και τη σχετική εισήγηση στο βασικό τους μέτοχο, το ρωσικό κράτος.
Υπενθυμίζεται πως οι Ρώσοι ήθελαν να συμμετέχουν σε κοινοπραξία με τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στους διαγωνισμούς για το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της ελληνικής σιδηροδρομικής εταιρείας ΤΡΑΙΝΟΣΕ και για το 51% του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης. Επίσης επιθυμούσαν να συμμετάσχουν στο διαγωνισμό για το 100% της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ ή Rosco).
Το αιτιολογικό της απόφασης της νέας διοίκησης της Rossiyskie Zheleznye Dorogi δεν έγινε γνωστό αλλά διπλωματικοί κύκλοι επισημαίνουν μεταξύ άλλων ως σχετική την αποχώρηση του Βλάντιμιρ Γιακούνιν, ένθερμου υποστηρικτή της επέκτασης στην Ελλάδα, νωρίτερα φέτος από το τιμόνι της ρωσικής κρατικής εταιρείας όπως και τις ευρύτερες γεωπολιτικές εξελίξεις.
Ο 67χρονος Yakunin, που θεωρείται άνθρωπος του στενού περιβάλλοντος του προέδρου Vladimir Putin και «θύμα» των διεθνών κυρώσεων για την Ουκρανία, παραιτήθηκε τον Αύγουστο και αντικαταστάτης του ορίστηκε, με διάταγμα της ρωσικής κυβέρνησης, ο Oleg Belozerov, αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών από το 2009.
Επί της διοίκησης Yakunin, οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι είχαν ενισχύσει την παρουσία τους στη Βαλκανική με την υπογραφή συμβάσεων αναβάθμισης σιδηροδρομικών δικτύων (π.χ. στη Σερβία) και τη σύναψη στρατηγικών συμμαχιών με διεθνείς ομίλους όπως η γαλλική Alsthom και η γερμανική Siemens. H RZD αποτελεί τον μεγαλύτερο εργοδότη στη Ρωσία, με περίπου 800.000 εργαζομένους, ενεργητικό ύψους 50 δισ. ευρώ και τη δεύτερη παγκοσμίως εταιρεία στον τομέα των μεταφορών.
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.