13 Οκτ 2015

Α. Αγαπητός: Γιατί υπάρχουν προοπτικές προσέλκυσης νέων επενδυτών στην ακτοπλοΐα

Μέσα στο βαρύ και μουντό οικονομικό τοπίο ένας από τους νευραλγικούς, για εθνικούς αλλά και τουριστικούς λόγους, κλάδους, η ακτοπλοΐα, δείχνει ότι αντέχει τις φουρτούνες με κερδισμένους και χαμένους, αλλά και με προοπτικές για ανάπτυξη, κυρίως, μέσω ξένων επενδυτικών σχημάτων.
Το 2015 είναι πολύ σημαντικό για τις θαλάσσιες ενδομεταφορές. Παρά τους κεφαλαιακούς ελέγχους, το δημοψήφισμα και τις εκλογές, οι προβλέψεις για τα οικονομικά αποτελέσματα των εταιρειών αναφέρουν ότι θα είναι για μία ακόμα χρονιά βελτιωμένα. Σε λειτουργικό επίπεδο ενδεχομένως να υπάρξει περαιτέρω περιορισμός των δαπανών, με αποτέλεσμα τη βελτίωση των λειτουργικών τους αποτελεσμάτων κατά 4%-7% στο σύνολό τους.

Σύμφωνα με οικονομικά στελέχη, αναμένεται να υπάρξουν περαιτέρω κεφαλαιακές ενισχύσεις καθώς και κάποιες νέες αναχρηματοδοτήσεις.
Στην Ελλάδα βρίσκονται εκπρόσωποι επενδυτικών funds που αναζητούν ευκαιρίες εν μέσω κρίσης. Αναζητούν εταιρείες σε κλάδους με προοπτική για να εξαγοράσουν με έκπτωση από 40% έως 50% τα δάνειά τους από τις τράπεζες που τα έχουν χορηγήσει.
Ετσι η ακτοπλοΐα, λόγω τουρισμού, που είναι ένας εκ των δύο πυλώνων της ελληνικής οικονομίας μαζί με τη ναυτιλία, βρίσκεται στο στόχαστρο τέτοιων ξένων επενδυτικών κεφαλαίων. Η αρχή έγινε το 2014 με τον όμιλο Attica που ήρθε σε συμφωνία το Fortress Investment Group για επένδυση ύψους 75 εκατ. ευρώ στον όμιλο Attica. Πρόκειται για έναν από τους μεγαλύτερους επενδυτικούς ομίλους παγκοσμίως και διαχειρίζεται κεφάλαια πάνω από 60 δισ. δολάρια.
«Υπάρχουν προοπτικές ανάπτυξης για τον κλάδο. Οι εταιρείες έχουν κάνει αναδιάρθρωση δανείων, τα πλοία είναι όσα χρειάζονται για να καλυφθούν οι ανάγκες και να λειτουργούν απρόσκοπτα οι θαλάσσιες συγκοινωνίες και για την ακτοπλοΐα παρουσιάζεται η ευκαιρία να περάσει στην κερδοφορία», επισημαίνει στο «business stories» ο Αντώνης Αγαπητός, διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Seaways, η οποία τα τελευταία δύο χρόνια είναι από τις εταιρείες που αναπτύσσονται σταθερά βασιζόμενη στα πλάνα και τις ενέργειες του διοικητικού της συμβουλίου, και προσθέτει: «Η αναδιάρθρωση των δανείων δημιουργεί προοπτικές προσέλκυσης νέων επενδυτών στον κλάδο».
Η HSW το 2014 επανήλθε στη λειτουργική κερδοφορία αυξάνοντας κατά 12,8 εκατ. τα αποτελέσματά της σε επίπεδο EBITDA (προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων) έναντι ζημιών 6,3 εκατ. το 2013, ενώ για το 2015 οι εκτιμήσεις είναι ιδιαίτερα αισιόδοξες.
«Παρά το γεγονός ότι φέτος δραστηριοποιείται με ένα πλοίο λιγότερο, η μεταφορική κίνηση του εννεαμήνου βελτιώθηκε και ο κύκλος εργασιών σημείωσε σημαντική αύξηση προσεγγίζοντας τα 108 εκατ. ευρώ έναντι 89,3 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο εννεάμηνο του 2014. Σε συνδυασμό με τη μείωση που παρατηρείται το τελευταίο διάστημα στις τιμές των καυσίμων, υπάρχει εκτίμηση ότι τα φετινά αποτελέσματα σε επίπεδο EBITDA θα ξεπεράσουν τα 20 εκατ. ευρώ», επισημαίνει ο κ. Αγαπητός.
Οι 5 κινήσεις της Hellenic Seaways
ΟΙ ΤΑΣΕΙΣ
Η ακτινογραφία της HSW αποτυπώνει τις τάσεις που υπάρχουν στην ελληνική ακτοπλοΐα και τις κινήσεις που γίνονται.
Συγκεκριμένα η εταιρεία που διαχειρίζεται στόλο από 21 πλοία, εκ των οποίων 12 είναι ταχύπλοα και 9 συμβατικά, προχώρησε σε:
■ Συμφωνία αναδιάρθρωσης δανείων
Η Hellenic Seaways είναι από τις πρώτες ελληνικές εταιρείες που κατόρθωσαν να αναδιαρθρώσουν τον δανεισμό τους, γεγονός που αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για την περαιτέρω ανάπτυξή της. Η συμφωνία που υπεγράφη τον Ιούνιο με τις τράπεζες Πειραιώς, Εθνική και Alpha προβλέπει:
- νέο βραχυπρόθεσμο δάνειο ύψους 13 εκατ.
- μείωση των επιτοκίων δανεισμού, που θα συντελέσει στην εξοικονόμηση 4,5 εκατ. χρεωστικών τόκων σε ετήσια βάση.
- επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής των υφιστάμενων δανείων.
- κεφαλαιοποίηση όλων των ληξιπρόθεσμων τραπεζικών υποχρεώσεων.
■ Επανασχεδιασμό δρομολογίων
Εγινε ριζικός επανασχεδιασμός των δρομολογίων προκειμένου να δοθεί έμφαση στην εξυπηρέτηση του εισερχόμενου τουρισμού και στις ενδοκυκλαδικές συνδέσεις, ενώ περισσότεροι από 10 νέοι προορισμοί προστέθηκαν στα δρομολόγιά της. Η δρομολόγηση Highspeed από το Ηράκλειο προς τις Κυκλάδες, καθώς και η μεταδρομολόγηση του «Νήσος Ρόδος» από την Αδριατική ήταν μερικές από τις κινήσεις που άλλαξαν τα δεδομένα για την εταιρεία. Παράλληλα, πουλήθηκαν 5 πλοία, τα οποία δεν ανήκαν πλέον στον στρατηγικό σχεδιασμό της, ενισχύοντας έτσι τη ρευστότητά της.
■ Επιδοτούμενες γραμμές
Η εταιρεία ανέλαβε την εξυπηρέτηση 3 επιδοτούμενων γραμμών του ΒΑ Αιγαίου και των Κυκλάδων και σε συνδυασμό με τη μακροχρόνια ναύλωση του «Νήσος Χίος» στο εξωτερικό, όλα τα πλοία της απέκτησαν πλήρη και σταθερή εκμετάλλευση. H δρομολόγηση πλοίων όπως τα «Νήσος Μύκονος», «Νήσος Ρόδος» και «Αριάδνη» από την Καβάλα προς τα νησιά του ΒΑ Αιγαίου και των Κυκλάδων αναβάθμισε τη σύνδεση της Βόρειας Ελλάδας, που αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα τα τελευταία χρόνια, και έδωσε ώθηση στον τουρισμό τους. Είναι αξιοσημείωτο ότι σε μια δύσκολη χρονιά για την ελληνική ακτοπλοΐα, λόγω των capital controls, η μεταφορική κίνηση από τη Βόρεια Ελλάδα παρουσίασε αύξηση.
■ Αναδιάταξη διοικητικής ομάδας υπηρεσιών
Υπήρξαν αλλαγές και νέα πρόσωπα στη διοικητική πυραμίδα, ενώ μέσω της βελτιστοποίησης διαδικασιών, υιοθέτησης νέων τεχνολογιών και εξορθολογισμού σημαντικών δαπανών επιτεύχθηκε μείωση των διοικητικών εξόδων κατά 2 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση.
■ Υιοθέτηση νέων τεχνολογιών - Smart ticket
Σημαντική καινοτομία αποτελεί η καθιέρωση του smart ticket, του άυλου εισιτηρίου, καθώς και η δυνατότητα του web check in, τα οποία από φέτος το καλοκαίρι προσφέρονται αποκλειστικά από την HSW και συμβάλλουν στην άμεση και άριστη εξυπηρέτηση των επιβατών της.
ΠΗΓΗ: newmoney.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.