19 Οκτ 2015

Γιατί φεύγουν οι Ρώσοι από τις ελληνικές αποκρατικοποιήσεις

Την απόσυρση του ενδιαφέροντος για τρία προγράμματα αποκρατικοποιήσεων του ΤΑΙΠΕΔ αποφάσισε την Τετάρτη το βράδυ, η διοίκηση των ρωσικών σιδηροδρόμων (RZD) κατά τη διάρκεια συνάντησης του Ρώσου πρωθυπουργού Ντμίτρι Μεντβέντεφ με τον νέο πρόεδρο της Rossiyskie Zheleznye Dorogi, Ολεγκ Μπελοζέροφ.

Συγκεκριμένα, διέρρευσε εισήγηση της νέας διοίκησης της RZD προς τη ρωσική κυβέρνηση για αποχώρηση από τους διαγωνισμούς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της εταιρείας τροχαίου υλικού του ΟΣΕ (ROSCO) και του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλλονίκης (ΟΛΘ), χωρίς ωστόσο να γίνουν γνωστοί και οι λόγοι για αυτή την απόφαση..
Ωστόσο, δεν είναι λίγοι εκείνοι που υποστηρίζουν πως πρόκειται για κίνηση που ήθελε να δείξει τον προβληματισμό της ρωσικής πλευράς για το στενό μαρκάρισμα των ΗΠΑ στην Αθήνα ώστε να διευρυνθεί η ενεργειακή συνεργασία. Οι δηλώσεις του Αμερικανού υπουργού Εξωτερικών Τζον Κέρι για τους αγωγούς, η επίσκεψη του ειδικού απεσταλμένου και συντονιστή για τις διεθνείς ενεργειακές σχέσεις των ΗΠΑ Αμος Χοχστάιν στην Αθήνα, δεν είναι αδιάφορες στη Μόσχα, καθώς αφορούν την προώθηση της αμερικανικής ενεργειακής ατζέντας που έρχεται σε σύγκρουση με αυτή της Ρωσίας.. Παράλληλα, αρνητικό ρόλο φαίνεται πως διαδραμάτισε και η εμφάνιση της αμερικανικής Watco Companies στον διαγωνισμό για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά και η ευρύτερη οικονομική συγκυρία στην Ελλάδα.
Την ίδια ώρα, διπλωματικοί κύκλοι χαρακτηρίζουν την αποχώρηση σχετική με την αποχώρηση από το τιμόνι της RSD, του Βλαντιμίρ Γιακούνιν, ο ο οποίος επιθυμούσε διακαώς την επέκταση των δραστηριοτήτων της κρατικής ρωσικής εταιρείας στην Ελλάδα.
Χθες, πάντως, επιχειρήθηκε να αμβλυνθούν οι αρνητικές εντυπώσεις με κύκλους της ρωσικής πλευράς να υποστηρίζουν πως η απόφαση για οριστική αποχώρηση της RZD είναι πολιτική και θα ληφθεί από την κυβέρνηση.
Παράγοντες των Ρωσικών Σιδηροδρόμων που μίλησαν στα τοπικά μέσα μαζικής ενημέρωσης, υπενθύμιζαν και δηλώσεις αξιωματούχων, εδώ και τρία χρόνια, σύμφωνα με τις οποίες η Μόσχα ήθελε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά μόνο στην περίπτωση που ταυτόχρονα αποκτούσε και τον ΟΛΘ, ώστε να έχει τη δυνατότητα συνδυασμένων μεταφορών και συνεπώς έναν όμιλο με μεγαλύτερα περιθώρια ανάπτυξης.
Οι δεσμευτικές προσφορές για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ROSCO έχουν προγραμματιστεί για τον Δεκέμβριο και για τον ΟΛΘ τον Φεβρουάριο του 2016. Υπενθυμίζεται ότι ο διαγωνισμός για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αφορά το 100% του μετοχικού της κεφαλαίου, για τον ΟΛΘ το 51% και για τη Rosco επίσης το 100%.
ΠΗΓΗ: newmoney.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.