«Απελπιστική» παραµένει η κατάσταση στον τοµέα των διαλύσεων, µε τις τιµές να
συνεχίζουν να να είναι πιεσµένες, αλλά το ανησυχητικό είναι ότι έχει αρχίσει και υπάρχει η
πεποίθηση ότι δεν θα υπάρξει ουσιαστική βελτίωση έως το τέλος του χρόνου, διαψεύδοντας έτσι την
παράδοση ότι το τελευταίο τρίµηνο του έτους είναι συνήθως από τα πιο «δυνατά».
Ενδεχοµένως να
πρέπει να εµπεδωθεί από την αγορά η νέα πραγµατικότητα που έχει δηµιουργηθεί από τις χαµηλές
τιµές του εισαγόµενου σιδήρου από την Κίνα καθώς είναι η κύρια αιτία που έχει επιφέρει αυτή την
κατάσταση στις διαλύσεις.
Στην Ινδία, περίπου 20 -25 διαλυτήρια ουσιαστικά λειτουργούν ακόµη, καθώς τα υπόλοιπα έχουν
κλείσει ή έχουν αναγκαστεί από τις τράπεζες να κλείσουν καθώς είτε αδυνατούν να αποπληρώσουν
ήδη υπάρχουσες δανειακές υποχρεώσεις είτε δεν έχουν τη δυνατότητα ανοίγµατος LC’s , µεταξύ
αυτών και µερικά γνωστά ονόµατα στην εγχώρια αγορά. Ενδεχοµένως οι εναποµείναντες ενεργοί
παίκτες να αναγκαστούν να βγουν στην αγορά σε αυτές τις χαµηλές τιµές ώστε να ρίξουν το µέσο όρο
του κόστους κτήσης από προηγούµενες υψηλές αγορές που είχαν κάνει.
Το Μπαγκλαντές, εκµεταλλευόµενο την πτώση των τιµών σε συνδυασµό µε την χαµηλή
ναυλαγορά, που ώθησε κάποιους πλοιοκτήτες να επιλέξουν τη λογική της διάλυσης,
πραγµατοποίησε κάποιες αγορές σε πλοία µεγαλύτερου τονάζ όπως Capes αλλά αυτό δεν σηµαίνει
ότι έχει βγει δυναµικά στην αγορά.
Το Πακιστάν, αρκείται, όπως συνήθως, να παρακολουθεί τις αρνητικές εξελίξεις στην Ινδία και
βρίσκεται σε στάση αναµονής χωρίς ιδιαίτερη διάθεση για δραστηριοποίηση.
Στην Κίνα, η γνωστή λογική των κρατικών επιδοτήσεων κρατά την αγορά απασχοληµένη µην
αφήνοντας περιθώρια για αύξηση των τιµών και ανταγωνισµού µε τις ανωτέρω αγορές.
Ο συνολικός αριθµός των διαλύσεων την τελευταία εβδοµάδα ήτανε 367,831 DWT περίπου, εκ των
οποίων το 69% (254,348 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 12% (43,702 DWT) δεξαµενόπλοια,
και το 19% (69,781 DWT) Containers.
Οι τιµές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια κυµάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 290 - $ 320 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 295 - $ 325 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 300 - $ 330 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 125 - $ 145 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια
ΠΗΓΗ: G.Moundreas SA
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.