8 Οκτ 2015

Κρουαζιέρα: Τα μεσογειακά λιμάνια διεκδικούν μερίδα στην ασιατική πίτα

Θάνος Πάλλης, γενικός γραμματέας της MedCruise 
Η λεκάνη της Μεσογείου αποτελούσε ανέκαθεν τόπος προορισμού για τους τουρίστες που θέλουν να γνωρίσουν νέους τόπους μέσω της κρουαζιέρας. Όμως τα τελευταία χρόνια έχουν εμφανιστεί νέοι προορισμοί σε Ασία και Αυστραλία.

Αιτία της αλλαγής πλεύσης προς άλλες ηπείρους ήταν η συνεχιζόμενη αστάθεια κυρίως στις χώρες της Βόρειας Αφρικής που απογοήτευσε τις μεγάλες εταιρείες κρουαζιεροπλοίων οι οποίες λόγω της εμπόλεμης κατάστασης ήταν υποχρεωμένες κάθε χρόνο να αλλάζουν δρομολόγια στα κρουαζιερόπλοια τους την τελευταία στιγμή, κάτι που στοίχιζε σε αποζημιώσεις στους επιβάτες ενώ ήταν γινόταν δυσφήμιση των εταιρειών.
Το θετικό είναι ότι μέσω της εξέλιξης αυτής οι Ασιάτες άρχισαν να στρέφονται προς την κρουαζιέρα με αποτέλεσμα να ανοίγει μία τεράστια αγορά πελατών για τις εταιρείες. Την τάση αυτή θέλουν να εκμεταλλευτούν τα λιμάνια της Μεσογείου και να διεκδικήσουν μέρος της πελατειακής πίτας αλλάζοντας υπέρ τους τις ισορροπίες, μετατρέποντας το μειονέκτημα σε πλεονέκτημα.
Στο πλαίσιο αυτό και σε μια πρωτοπόρα κίνηση για δεδομένα της λιμενικής βιομηχανίας, οι λιμένες της Μεσογείου, μέσω της ΜedCruise, στοχεύουν «ασιατικά» με σκοπό να γνωρίσουν οι κάτοικοι της Άπω Ανατολής τους μεσογειακούς προορισμούς, και τα θετικά χαρακτηριστικά τους. Πρόκειται για την τη Ένωση που αντιπροσωπεύει λιμένες σε 20 χώρες της Μεσογείου οι οποίοι ετησίως φιλοξενούν το 18% περίπου της παγκόσμιας κίνησης επιβατών κρουαζιέρας με 14.000 επισκέψεις κρουαζιεροπλοίων.
Απώτερος στόχος να μετατρέψουν την κρουαζιέρα στη Μεσόγειο σε μια από τις πρώτες επιλογές των Ασιατών.
«Με την κρουαζιέρα να αλλάζει διαρκώς, και τις στρατηγικές των μεγάλων εταιρειών κρουαζιέρας να στρέφουν την προσοχή τους προς την Ανατολή, οι Μεσογειακοί λιμένες προσαρμόζουν την δική τους στρατηγική.
Στρέφουμε πλέον την προσοχή μας στις νέες αγορές κρουαζιέρας, επιχειρώντας να διατηρήσουμε και να ενισχύσουμε την αυξητική τάση των τελευταίων χρόνων. Η Μεσογειακή λιμενική βιομηχανία βλέπει ότι η ασιατική αγορά δεν αποτελεί κίνδυνο αλλά πρόκληση» επισημαίνει ο κ. Θάνος Πάλλης, γενικός γραμματέας της MedCruise και προσθέτει:
"Με την ενεργή παρουσία της Ένωσης σε διεθνείς εκθέσεις κρουαζιέρας σε Χονγκ Κονγκ και Σιγκαπούρη, τη συνεργασία με τους τοπικούς πράκτορες, καθώς και τη συμμετοχή σε εκπαιδευτικά προγράμματα ταξιδιωτικών πρακτόρων στην Άπω Ανατολή, η MedCruise στόχευσε ήδη από το 2013 στη διαμόρφωση μιας συγκεκριμένης κουλτούρας για την κρουαζιέρα στη Μεσόγειο.
Πρόσφατα, η Ένωση έθεσε ένα νέο μεγάλο στόχο που αφορά την προώθηση της Μεσογείου ως ιδανικό προορισμό κρουαζιέρας για το κοινό της Κίνας που επιλέγει να επισκεφτεί διεθνείς προορισμούς.
Aυτή την χρονική περίοδο εργαζόμαστε για τη διαμόρφωση και τη διάδοση μιας συγκεκριμένης θετικής εικόνας της Μεσογείου και των γύρω περιοχών ως βασικό προορισμό των επιβατών κρουαζιέρας με προέλευση την Κίνα».
Όσο το σε ποια χώρα της Ασίας εστιάζει η πρώτη φάση τους σχεδίου των Μεσογειακών λιμένων ο Θ.Πάλλης τονίζει:
«Η Κίνα αποτελεί μια αγορά μεγάλης στρατηγικής σημασίας για την παγκόσμια βιομηχανία της κρουαζιέρας, και συνεπώς για τους μεσογειακούς λιμένες. Ιδιαίτερα όταν η αύξηση στην περιοχή βασίζεται κυρίως στον αριθμό των κινέζων επιβατών, ο οποίος από το 2012 έως το 2014 αυξήθηκε κατά 79% σε 697.000, αριθμός σχεδόν ίσος με εκείνων που προέρχονται από όλες τις άλλες ασιατικές αγορές συνδυαστικά και ανέρχεται σε 701.000.
Από τα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας, αρκετές από τις μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιέρας άνοιξαν γραφεία στην περιοχή, με στόχο να προωθήσουν την κρουαζιέρα στην αγορά της Ασίας, αλλά και να εξερευνήσουν τις δυνατότητες ανάπτυξης των δραστηριοτήτων κρουαζιέρας στην περιοχή.
Η Royal Caribbean λειτουργεί στην περιοχή ένα κρουαζιερόπλοιο κλάσης Quantum, 4.180 επιβατών, ενώ το 2016 σκοπεύει να προσθέσει και δεύτερο. Η Carnival επέλεξε το 2015 να λειτουργήσει τέσσερα πλοία της, αυξάνοντας τις προσφερόμενες κλίνες της στην περιοχή κατά 140% σε σχέση με το 2013. Η MSC επίσης έκανε το ντεμπούτο της στην περιοχή μέσα το 2015 με το MSC Orchestra να φτάνει στη Σιγκαπούρη το Μάρτιο».
Σύμφωνα με τον Θ. Πάλλη η στρατηγική της ΜedCruise είναι η εξής:
«Δίνουμε έμφαση στο ότι η Μεσόγειος αποτελεί ελκυστικό προορισμό κρουαζιέρας συνδυάζοντας πλούσια ιστορία, φυσική ομορφιά, πολιτισμό και απολαυστική γαστρονομία, όλα τους χαρακτηριστικά που απολαμβάνουν την αμέριστη εκτίμηση των Ασιατών τουριστών.
Στη MedCruise είμαστε πολύ αισιόδοξοι για την έκβαση αυτής της προσπάθειας, καθώς εκτός από όλες τις προϋποθέσεις για περαιτέρω ανάπτυξη, διαθέτουμε και ισχυρούς συμμάχους. Πρόσφατη στρατηγική συνεργασία μας με την CLIA Europe, τον Διεθνή Σύνδεσμο Εταιρειών Κρουαζιέρας, έχει ως στόχο τη δημιουργία μιας εκπαιδευτικής πλατφόρμας ταξιδιωτικών πρακτόρων με στόχο να προωθούνται εντατικά τα αξιοθέατα και οι ομορφιές της Μεσογείου. Ταυτόχρονα είμαστε σε συνεργασία και με άλλους φορείς, όπως οι εκπρόσωποι των ίδιων των προορισμών, για την ανάπτυξη στρατηγικών μάρκετινγκ και προώθησης, καθώς και με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και άλλες ευρωπαϊκές ενώσεις λιμένων, με στόχο την ανάπτυξη της κρουαζιέρας σε όλη την Ευρώπη.
Είμαστε, λοιπόν, πεπεισμένοι ότι με αυτόν τον τρόπο θα δημιουργήσουμε μια θετική εικόνα για την κρουαζιέρα στη Μεσόγειο, ενώ παράλληλα θα γίνει συνείδηση στους Ασιάτες επιβάτες κρουαζιέρας, το εξαιρετικό προϊόν που προσφέρουν οι λιμένες της MedCruise, καθώς και ο πλούτος που έχουν να επιδείξουν οι Μεσογειακοί προορισμοί».
ΠΗΓΗ: newmoney.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.