Από το μέτωπο του μνημονίου φαίνεται ότι τα μηνύματα είναι αισιόδοξα για τις εταιρείες όχι όμως και για τους εργαζόμενους ναυτικούς. Πιο συγκεκριμένα, βάσει της σύμβασης που υπογράφτηκε μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας θα γίνουν αλλαγές στις ισχύουσες οργανικές συνθέσεις.
Αναφέρεται στο κείμενο: «Όσον αφορά τις θαλάσσιες μεταφορές, έως τον Οκτώβριο του 2015, η κυβέρνηση θα ευθυγραμμίσει τις απαιτήσεις επάνδρωσης για τις εγχώριες υπηρεσίες με εκείνες για τις διεθνείς γραμμές, τηρώντας παράλληλα τις αρχές ασφαλούς επάνδρωσης σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές, και θα θεσπίσει νομοθετικές αλλαγές».
Επισημαίνεται ότι η αλλαγή των οργανικών συνθέσεων στην ακτοπλοΐα προβλεπόταν και στα δύο πρώτα μνημόνια.
Οι προηγούμενες κυβερνήσεις προχώρησαν μεν σε αλλαγές αλλά μόνο για όσα υπό ελληνική σημαία πλοία δραστηριοποιούνται στις γραμμές της Αδριατικής. Κίνηση που προκάλεσε εντάσεις ανάμεσα στις εταιρείες και τα ναυτεργατικά σωματεία. Κρίθηκε όμως αναγκαία αφού τα υπό ελληνική σημαία πλοία αντιμετωπίζουν έντονο ανταγωνισμό στις γραμμές της Αδριατικής από εκείνα που έχουν ιταλική σημαία και απασχολούν λιγότερο προσωπικό. Για τον λόγο αυτό ελληνικών συμφερόντων πλοία ύψωσαν την σημαία της γειτονικής χώρας προκειμένου να μειώσουν το λειτουργικό τους κόστος και να αντέξουν στον ανταγωνισμό. Μετά το δυστύχημα του Norman Atlantic ανοικτά στην Αδριατική, σταμάτησαν οι πιέσεις από την τρόικα προς την ελληνική κυβέρνηση για τη μείωση των συνθέσεων όμως οι «θεσμοί» επανήλθαν δριμύτεροι.
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.