Σκληρή
μάχη μέχρι την τελευταία στιγμή αναμένεται να διεξαχθεί στους διπλωματικούς
διαδρόμους στον ΟΗΕ αναφορικά
με το εάν και πώς θα συμπεριληφθεί στο τελικό κείμενο των συζητήσεων στη διεθνή
σύνοδο για το κλίμα στο Παρίσι τον Δεκέμβριο, τη γνωστή COP 21, αναφορά στον
ρόλο της ναυτιλίας στη μείωση των αερίων ρύπων διοξειδίου του άνθρακος.
Στη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας το θέμα τέθηκε και πάλι
στις προπαρασκευαστικές συζητήσεις των αντιπροσωπειών της συνθήκης United
Nations Framework Convention on Climate Change (UNFCCC) στη Βόνη όπου
προετοιμάζονταν το κείμενο που θα τεθεί υπ’ όψιν των ηγετών των κρατών που θα
συμμετάσχουν στην τελική διαπραγμάτευση τον Δεκέμβριο στο Παρίσι.
Από ό,τι φαίνεται, σε αντίθεση με ό,τι είχε συμβεί στο πρόσφατο
παρελθόν όπου οι σχετικές αναφορές για τη ναυτιλία είχαν αποσυρθεί, τελικά στο
σχέδιο που εγκρίθηκε υπάρχει ειδικό κεφάλαιο με τίτλο «εκπομπές διεθνών
μεταφορών», όπου συμπεριελήφθη θέση που επισημαίνει την ανάγκη ελέγχου των
εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από την αεροπορική βιομηχανία και τη ναυτιλία.
Η αναφορά στο σχέδιο κειμένου της UNFCC υπογραμμίζει ότι τα μέρη θα πρέπει να
επιδιώξουν τον περιορισμό ή τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από
τα καύσιμα της διεθνούς αεροπορικής βιομηχανίας και της ναυτιλίας, στο πλαίσιο
της Διεθνούς Οργάνωσης Πολιτικής Αεροπορίας και του Διεθνούς Ναυτιλιακού
Οργανισμού αντίστοιχα, με στόχο την επίτευξη συμφωνίας σε συγκεκριμένα μέτρα
για την αντιμετώπιση αυτών των εκπομπών, συμπεριλαμβανομένων των διαδικασιών
για την ενσωμάτωση των εκπομπών από τις διεθνείς αερομεταφορές και των καυσίμων
ναυσιπλοΐας στις αναπτυξιακές στρατηγικές χαμηλών εκπομπών.
ΠΗΓΗ-Mερική Αναδημοσίευση από naftempopriki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.