7 Οκτ 2015

Κρουαζιέρα: Η πολιτική αστάθεια στην Τουρκία ενίσχυσε την κρουαζιέρα στην Ελλάδα


 

Έτος εκπλήξεων και ανατροπών  χαρακτηρίζεται το 2015 για κρουαζιέρα στην Ελλάδα. Ο αρχικός προϋπολογισμός αφίξεων πλοίων  έδειχνε ότι ήταν κατά περίπου 5 % χαμηλότερα του 2014. Όμως μετά τον Ιούλιο  λόγω των εξελίξεων, κυρίως στην Τουρκία, αλλά και γενικά στην Ανατολική Μεσόγειο, υπήρξαν   αισθητά αυξημένες extra αφίξεις και κυρίως  σε πλοία που ήταν προγραμματισμένα κυρίως για τούρκικους λιμένες. Τότε  άρχισε η αντίστροφη μέτρηση, ευνοώντας την Ελλάδα, μέχρι και σήμερα και όπως φαίνεται μέχρι το τέλος του έτους.

Η προβλεπόμενη πτώση για το 2015 της τάξεως του 3 – 5 % φαίνεται να μετατρέπεται σε αύξηση αφίξεων και αύξηση επιβατών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας:
-Η Μύκονος και η Σαντορίνη, ως πλέον ενδιαφέροντες προορισμοί, είχαν για μία φορά ακόμη αλματώδη αύξηση.
- Το Λαύριο επίσης είναι το λιμάνι που το 2015 κερδίζει τις εντυπώσεις όλων μας, λόγω της μεγάλης επισκεψημότητας. Βέβαια αυτό είναι λόγω της σοβαρής χρήσης από την Celestyal Cruises ως λιμένας εκκίνησης κρουαζιέρας (homeporting). Το λιμάνι αυτό παρουσιάζει πλεονεκτήματα γιατί βρίσκεται πλησιέστερα στο αεροδρόμιο, οι αποστάσεις προς τα νησιά του Αιγαίου είναι σημαντικά μικρότερες, με αποτέλεσμα να δημιουργείται μείωση των εξόδων διαχείρισης.
- Η Καλαμάτα έδειξε επίσης σημαντική αύξηση και προσπαθώντας να κάνουμε την ανάλυσή μας, ο κύριος λόγος φαίνεται να είναι η εναλλακτική λύση για το Γύθειο, μια που ο προβλήτας Γυθείου ήτο υπό ανακατασκευή για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα.
- Η Μήλος, τα Χανιά, η Λήμνος, το Ναύπλιο έδειξαν ικανοποιητική αύξηση το 2015 θεωρούμενοι ως νέοι προορισμοί από τους tour operators, μαζί με άλλους αξιόλογους εξίσου προορισμούς όπως η Ύδρα (14 calls), η Ίος κλπ, που δεν συμπεριλαμβάνονται και φέτος στους κύριους λιμένες προορισμού.


Όσο αφορά τις άλλες παραμέτρους σε ανακοίνωσή της η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας επισημαίνει:
1.    Η εφαρμογή των Capital Controls έφερε αρκετά σημαντικές ανωμαλίες στη διαχείριση της κρουαζιέρας, αλλά και στις συναλλαγές των επιβατών, πλην όμως δεν είχαμε ακυρώσεις αφίξεων και απεφεύχθησαν τα χειρότερα.
Βέβαια, υπήρξαν οικονομικές επιπτώσεις, δεδομένου ότι τα πλοία ήταν αδύνατον να προβούν σε προμήθειες (κυρίως) στην Ελλάδα και να εκτελεστούν διατραπεζικές συναλλαγές για τις ανάγκες των πληρωμάτων, με αποτέλεσμα να καταλήξουν να εκτελούνται όλα αυτά στη γείτονα Τουρκία και να υπάρξει απώλεια εσόδων για τη Χώρα μας. Παρόμοια περίπτωση υπήρξε και η απώλεια εσόδων από τους επιβάτες που ήταν πολύ δύσκολο να διακινηθούν στην αγορά.
2.    Το πρόβλημα με τους μετανάστες ήταν και είναι το πιο σοβαρό θέμα για τον τουρισμό στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου και Δωδεκάνησα, με αποτέλεσμα να υπάρξουν κάποιες αλλαγές στα προγράμματα δρομολογίων. Αυτό φαίνεται και από τα πρόσφατα αποτελέσματα αφίξεων (2015) με σημαντικές απώλειες στη Ρόδο, στην Κω, στη Μυτιλήνη, στη Σάμο, στη Σύμη κλπ.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.