4 Οκτ 2015

Πλήρης απραξία στα διαλυτήρια πλοίων


Ανάλυση
G.Moundreas SA

Άλλη µία εβδοµάδα όπου το κύριο χαρακτηριστικό της αγοράς ήταν η πλήρης απραξία, αλλά τουλάχιστον αυτή τη φορά οφείλεται και στις επίσηµες αργίες του Eid, χωρίς όµως αυτό να σηµαίνει ότι αν δεν υπήρχαν οι αργίες η αγορά θα ήταν σε καλύτερα επίπεδα.
Για πολλοστή φορά, τα θεµελιώδη στοιχεία της αγοράς, όπως οι εγχώριες τιµές του σιδήρου, δέχτηκαν πιέσεις από τις φθηνές εισαγωγές σιδήρου από την Κίνα, χωρίς ακόµη να έχει ληφθεί κανένα µέτρο αντιµετώπισης του «προβλήµατος». Στην Ινδία, αντί για την επιβολή φορολογίας στις εισαγωγές σιδήρου από την Κίνα, επελέγη η λύση ενός άτυπου Καρτέλ από τα πιο ισχυρά διαλυτήρια, µε ρόλο συµβουλευτικό προς τις τράπεζες ως προς έως ποια επίπεδα τιµών αγοράς να ανοίγει τα LC’s ώστε να αποφευχθούν περιπτώσεις όπου οι End Buyers πληρώνουν υψηλότερα επίπεδα της αγοράς. Άξιο αναφοράς είναι ότι από τα 150 διαλυτήρια της Ινδίας, µόνο το 20 – 30% παραµένει ανοικτό, καθώς αρκετά από αυτά ή έχουν κλείσει ή αδυνατούν να ανοίξουν LCs από τις τράπεζες. Στο Μπαγκλαντές, ούτε η «κατάργηση» του Καρτέλ επίφερε θετικά αποτελέσµατα στην αγορά, καθώς οι προσφερόµενες τιµές συνεχίζουν και παραµένουν σε χαµηλά επίπεδα ενώ συνεχίζουν και παραµένουν τα προβλήµατα µε το άνοιγµα των LCs. Στο Πακιστάν, παρά το γεγονός ότι υπάρχει αγοραστικό ενδιαφέρον, οι End Buyers διστάζουν να προσφέρουν ακόµη και στα τρέχοντα χαµηλά επίπεδα, λόγω και των εισαγωγών σιδήρου από την Κίνα και προτιµούν να παρατηρούν την αγορά και το πώς θα κινηθούν οι ανταγωνίστριες χώρες. Στην Κίνα, οι προσφερόµενες τιµές σηµείωσαν σηµαντική πτώση, περίπου $ 20/LDT, λόγω των αργιών αλλά και της προσφοράς πλοίων από το πρόγραµµα επιδοτήσεων των κρατικών εταιρειών. Ο συνολικός αριθµός των διαλύσεων την τελευταία εβδοµάδα ήτανε 199,079 DWT, περίπου εκ των οποίων το 37% (73,487 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% (0 DWT) δεξαµενόπλοια, και το 63% (125,592 DWT) Containers. Οι τιµές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια κυµάνθηκαν ως εξής: ✏ Ινδία: Από $ 315 - $ 345 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια αντίστοιχα. ✏ Πακιστάν: Από $ 310 - $ 340 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια αντίστοιχα. ✏ Μπαγκλαντές: Από $ 305 - $ 335 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια αντίστοιχα ✏ Κίνα: Από $ 175 - $ 185 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.