Η
πτωτική πορεία του δείκτη της ναυλαγοράς συνεχίστηκε,
χωρίς όμως, όπως προκύπτει εν τοις πράγμασι, να προκαλεί έντονη ανησυχία στην ναυτιλιακή κοινότητα καθώς το ενδιαφέρον
για παραγγελίες νεότευκτων πλοίων αλλά και για αγορές μεταχειρισμένων πλοίων να συνεχίζει να παραμένει σε υψηλά επίπεδα.
«Σύμφωνα
με τα τελευταία
στοιχεία από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου και την Unctad, τους πρώτους μήνες
του έτους το διεθνές εμπόριο αναπτύχθηκε μόλις 2,2% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, ενώ η αξία του Παγκόσμιου Εμπορίου, σε δολάρια, αυξήθηκε ακόμη πιο αργά, με άνοδο μόλις 1,5% σε σχέση
με πέρυσι. Ο ΟΟΣΑ τον περασμένο
μήνα είχε προειδοποιήσει ότι οι εξαγωγές από τις οικονομίες
των G 7 και των BRIC, υποχώρησαν συνολικά
2,6% το πρώτο
τρίμηνο του έτους, συγκριτικά με το τελευταίο τρίμηνο του 2013» επισημαίνει ο διεθνής ναυλομεσιτικός οίκος G.Moundreas SA.
Στην
τελευταία της τριμηνιαία
έκθεση η Platou αναφέρει
πως σε αντίθεση με
τα προηγούμενα χρόνια, η προσφορά των πλοίων δεν αποτελεί κίνδυνο για τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, καθώς εκτιμά πως η αύξηση του στόλου δεν θα υπερβεί το 5%. Εν αντιθέσει, εκτιμά πως η πτώση των ημερησίων εσόδων των πλοίων οφείλεται σε μία προσωρινή μείωση της ζήτησης (Demand) λόγω της λογικής του “Destocking” σε αρκετά
εμπορεύματα και το οποίο έχει επηρεάσει
αρνητικά την αγορά.
Χαρακτηριστικό
είναι το παράδειγμα
της Κίνας όπου κατά τη διάρκεια του
προηγούμενου
φθινόπωρου
και χειμώνα είχε χτίσει ιδιαίτερα υψηλά αποθέματα, όπως για παράδειγμα Iron Ore, τα οποία και χρησιμοποιεί τώρα έχοντας σαν αποτέλεσμα την μείωση των εισαγωγών.
Σύμφωνα
με τον οίκο, είναι θέμα χρόνου
πριν τα αποθέματα αρχίσουν
να μειώνονται
και ανοίξουν και πάλι
οι εισαγωγές
ενώ εκφράζει την πεποίθηση πως τα θεμελιώδη μεγέθη θα βελτιωθούν
σημαντικά το 2ο εξάμηνο του έτους
επηρεάζοντας θετικά τα
έσοδα των πλοίων και τις μετοχές των εισηγμένων εταιρειών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.