Κυρίαρχοι της αμερικανικής χρηματαγοράς στον τομέα της ναυτιλίας
είναι οι Έλληνες πλοιοκτήτες, οι οποίοι πρωτοστατούν στον μεγαλύτερο
βιομηχανικό κλάδο, παγκοσμίως. Το 52% των εισηγμένων ναυτιλιακών
εταιρειών στα δύο μεγαλύτερα χρηματιστήρια στο κόσμο, στο New York Stock
Exchange και στο NASDAQ έχει Έλληνες ιδιοκτήτες.
Αυτό σημαίνει ότι 26
εταιρείες ελληνικών συμφερόντων, διαπραγματεύονται στα χρηματιστήρια
της Νέας Υόρκης, ενώ υπάρχουν και δύο εισηγμένες στη χρηματαγορά του
Λονδίνου ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό τους στις 28.
Πάνω από ένα δισεκατομμύριο κεφαλαιοποίηση έχουν επτά εταιρείες
σύμφωνα με την ανάλυση της XRTC, εταιρείας οικονομικών συμβούλων με
εξειδίκευση στη ναυτιλία.
Ο Πήτερ Λιβανός με την GASLOG έχει κεφαλαιοποίηση 2,5 δισεκατομμύρια
δολάρια και ακολουθούν η Ocean Rig του Γιώργου Οικονόμου με 2,4 δισ.
η Costamare του Κωνσταντίνου Κωνσταντακόπουλου με 1,7 δισ., η Navios
Maritime της Αγγελικής Φράγκου με 1,5 δισ., η Dryships επίσης του
Γιώργου Οικονόμου με 1,4 δισ. η Navios Maritime Holdings της Αγγελικής
Φράγκου με 1,056 δισ. και η Capital Product Partners του Βαγγέλη
Μαρινάκη με 1,009 δισεκατομμύρια δολάρια.
Οι 28 εισηγμένες διαχειρίζονται ένα στόλο από 709 πλοία εκ των
οποίων τα 282 είναι φορτηγά, 200 δεξαμενόπλοια, 172 μεταφοράς
εμπορευματοκιβωτίων και 55 μεταφοράς αερίου.
Στη λίστα υπάρχει η Seanergy Maritime Corp. συμφερόντων οικογένειας
Ρέστη η οποία έχει συμφωνήσει για την απόκτηση τεσσάρων πλοίων
ξεκινώντας τη δημιουργία ενός υπερσύγχρονου στόλου μετά την επιτυχημένη
ολοκλήρωση μέσα στο 2014 του σχεδίου χρηματοοικονομικής εξυγίανσης, το
οποίο οδήγησε στη διαγραφή του συνόλου των δανειακών της υποχρεώσεων,
ύψους 346 εκατομμυρίων δολαρίων, ενόσω η μετοχή μας διαπραγματευόταν
κανονικά στο Nasdaq.
Επιπρόσθετα, στο πλαίσιο της περαιτέρω κεφαλαιακής ενίσχυσης της
εταιρείας, έγινε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου με καταβολή μετρητών. Πιο
συγκεκριμένα, εταιρείες συμφερόντων ορισμένων μελών της οικογένειας
Ρέστη εισέφεραν το ποσό των 1,1 εκατομμυρίων δολαρίων, με αντάλλαγμα
νέες κοινές μετοχές της Seanergy.
Οι ελληνικές εισηγμένες έχουν σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα για την
κατασκευή συνολικά 85 πλοίων. Το μεγαλύτερο ναυπηγικό πρόγραμμα, σύμφωνα
με την ανάλυση της XRTC έχει η Stealth Gas του Χάρη Βαφειά με 17 πλοία
μεταφοράς φυσικού αερίου και ακολουθούν η Star Bulk Carriers του Πέτρου
Παππά με 11 φορτηγά πλοία, η GasLog του Πέτρου Λιβανού με 11 μεταφοράς
φυσικού αερίου και η Costamare του Κωνσταντίνου Κωνσταντακόπουλου με
εννέα containerships.
Όσο αφορά τη χωρητικότητα του στόλου, πάνω από δύο εκατομμύρια τόνους
έχουν οι: Γ.Οικονόμου με την Dryships και 5,5 εκατ., ο Νίκος Τσάκος
με την ΤΕΝ 4,9 εκ., η Αγγελική Φράγκου με την Navios Maritime
Acquisition με 4,3 εκατ., ο Συμεών Παληός με την Diana Shipping με 4,2
εκατ., η Αγγελική Φράγκου Νavios Maritime Holdings με 3,4 εκατ., ο
Πόλυς Βάσου Χατζηιωάννου της Safe Bulkers με 2,8 εκατ., και πάλι η
Αγγελική Φράγκου αυτή τη φορά με την τρίτη της εισηγμένη την Navios
Maritime Partners με 2,5 εκατ. και η Capital Product Partners του
Βαγγέλη Μαρινάκη με στόλο συνολικής χωρητικότητας 2,1 εκατομμυρίων
τόνων.
Εκτός όμως από τις εισηγμένες εταιρείας κορυφαία ονόματα Ελλήνων
πλοιοκτητών διαχειρίζονται μεγάλους στόλους που ανήκουν στις ιδιωτικές
τους εταιρείες.
Οι κορυφαίοι Έλληνες πλοιοκτήτες με ιδιωτικές ναυτιλιακές εταιρείες
μη εισηγμένες σε χρηματιστήρια, σύμφωνα με στοιχεία του οίκου
Clarksons που καταρτίζει τη λίστα με βάση των αριθμό πλοίων και όχι την
χωρητικότητα και οι οποίοι βρίσκονται στην πρώτη 5άδα είναι οι εξής:
- O Γιάννης Αγγελικούσης με τον Όμιλο Αγγελικούση με 96 πλοία
συνολικής χωρητικότητας 18,6 εκατ. τόνους, με μέσο όρο χωρητικότητας
194.720 τόνους.
- Ο Βίκτωρ Ρέστης με την Enterprises Shipping που διαθέτει στόλο
με 81 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 7,185 εκατομμυρίων τόνων, με μέσο
όρο τους 88.708 τόνους.
– Ο Ντίνος Μαρτίνος με Thenamaris του με 56 πλοία, χωρητικότητας 5,1 εκατ. τόνων.
- Ο Ανδρέας Μαρτίνος με Minerva Marine του με 53 πλοία, χωρητικότητας 6,1 εκατ. τόνων.
- Ο Γιώργος Οικονόμου με την Cardif Marine του με 52 πλοία, χωρητικότητας 7,5 εκατ. τόνων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.