19 Ιουλ 2014

Παραπάνω 2,3 εκατ. επιβάτες κρουαζιερόπλοιου αναμένονται το 2015

Αύξηση 15% αναμένεται να καταγράψει ο αριθμός των επιβατών κρουαζιέρας στην Ελλάδα κατά το 2015, με βάση τα στοιχεία που έχουν προκύψει μέχρι σήμερα.

Στην εκτίμηση αυτή προχωρούν στελέχη του κλάδου, που αναμένουν περίπου 200.000 περισσότερους επιβάτες κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους, με αποτέλεσμα ο συνολικός αριθμός να αυξηθεί σε 2,3 εκατ. επιβάτες, έναντι των 2,1 εκατ. επιβατών που αναμένονται φέτος.
Κατά το τρέχον έτος, ο αριθμός προβλέπεται να παραμείνει αμετάβλητος έναντι του 2013, καθώς οι περισσότερες εταιρείες κρουαζιέρας έχουν επικεντρώσει τα φετινά τους δρομολόγια προς τις ΗΠΑ και άλλους παραδοσιακούς προορισμούς και λιγότερο προς την Ευρώπη και τη Μεσόγειο, κυρίως λόγω της αρνητικής οικονομικής συγκυρίας που επικράτησε στη Γηραιά Ηπειρο κατά το 2013.
Η εικόνα θα βελτιωθεί άρδην το 2015, καθώς η βελτίωση των προοπτικών της ευρωπαϊκής οικονομίας έχει ήδη οδηγήσει στην επιστροφή των εταιρειών στην αγορά της Μεσογείου και της Ελλάδας ειδικότερα, βοηθούσης και της ανάκαμψης που καταγράφεται στην ελληνική οικονομία. Αλλωστε, όπως προκύπτει από την ετήσια έρευνα της Cruise Lines International Association (CLIA), το 2013, η ελληνική αγορά αναδείχθηκε τρίτη δημοφιλέστερη της Ευρώπης, πίσω μόνο από την Ιταλία και την Ισπανία. Οπως αναφέρει στην «Κ» ο κ. Κυριάκος Αναστασιάδης, διευθύνων σύμβουλος της Louis Cruises, οι προοπτικές για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου είναι θετικές, ωστόσο κατά κύριο λόγο η Ελλάδα θα παραμείνει προορισμός διέλευσης για την κρουαζιέρα (transit) και όχι προορισμός έναρξης δρομολογίων κρουαζιέρας (homeporting).
«Το ζητούμενο είναι να επιμηκυνθούν τα δρομολόγια transit, δηλαδή τα κρουαζιερόπλοια που περνούν από την Ελλάδα να μη σταματούν μόνο σε 3-4 λιμάνια και προορισμούς, αλλά σε περισσότερα. Για παράδειγμα, αν ένα πλοίο πραγματοποιεί κρουαζιέρα μεγαλύτερης διάρκειας στην Ελλάδα, π.χ., μιας εβδομάδας και προσεγγίζει πολύ περισσότερα λιμάνια, θα αποφέρει σαφώς περισσότερα έσοδα για τις τοπικές κοινωνίες, απ’ ό,τι σήμερα, που η μέγιστη διάρκεια ενός ταξιδιού δεν ξεπερνά τις τέσσερις ημέρες», τονίζει χαρακτηριστικά ο κ. Αναστασιάδης. Για να γίνει αυτό, απαιτείται η αναβάθμιση των υποδομών λιμένων σε μια σειρά από δημοφιλή νησιά, αλλά και σε νησιά που σήμερα απουσιάζουν εξολοκλήρου από τον «χάρτη» της κρουαζιέρας. Η κατάσταση πάντως βελτιώνεται σημαντικά τα τελευταία χρόνια, ενώ για το 2015 είναι προγραμματισμένο να ολοκληρωθούν μια σειρά από βελτιωτικά έργα σε πληθώρα λιμανιών ανά την επικράτεια.
Στο πλαίσιο αυτό, η Louis Cruises έχει εντάξει οκτώ νέους προορισμούς στα φετινά της δρομολόγια, όπως η Ιος, η Μήλος, η Σάμος, η Χίος, η Κως και η Σύμη. Η εταιρεία προβλέπει αύξηση της τάξεως του 25% στον αριθμό των διανυκτερεύσεων επιβατών της κατά το 2014. Πρόκειται για ιδιαίτερα σημαντική εξέλιξη, καθώς η συντριπτική πλειονότητα των δρομολογίων της Louis Cruises ξεκινούν από την Ελλάδα, με βάση το λιμάνι του Πειραιά, με αποτέλεσμα η εταιρεία να ευθύνεται για ποσοστό άνω του 90% του homeporting που πραγματοποιείται στη χώρα. Σημαντικό είναι επίσης το ότι το 15% των επιβατών της εταιρείας προέρχονται από χώρες της Λατινικής Αμερικής, όπου έχει πραγματοποιήσει «άνοιγμα» κατά τη διάρκεια των τελευταίων τριών ετών, σε συνεργασία με τοπικά τουριστικά γραφεία, που προωθούν πακέτα κρουαζιέρας και τουρισμού στη Μεσόγειο. Ενα πρόσθετο 30% προέρχεται από τη Βόρεια Αμερική, το 15% από τη Δυτική Ευρώπη και ένα επιπλέον 25% από την Τουρκία αλλά και την Ελλάδα.
πηγή: kathimerini.gr

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.