2 Ιουν 2017

Η μεγάλη απόφαση του Sir Stelios

Αναμφισβήτητα πρόκειται για μία μεγάλη απόφαση. Ο Sir Στέλιος Χατζηιωάννου όμως έκανε το μεγάλο βήμα και έγινε μέλος της διεθνούς πρωτοβουλίας Giving Pledge που ξεκίνησε το ζεύγος Μπιλ και Μελίντα Γκέιτς. Κοινώς ο Sir Stelios, όπως τον αποκαλούν στη Βρετανία, δεσμεύθηκε πως τουλάχιστον η μισή του περιουσία θα δοθεί μετά θάνατον σε φιλανθρωπίες.

«Έχω αποφασίσει να γνωστοποιήσω τα σχέδιά μου, με τη βοήθεια του Giving Pledge  για δυο σκοπούς: αφενός αυτή η γνωστοποίηση θα διατηρήσει το Φιλανθρωπικό μου ίδρυμα και τα μελλοντικά του μέλη, σε μια πειθαρχημένη στάση, συνεχίζοντας την προσφορά του Ιδρύματος για πολλές γενιές στο μέλλον. Και αφετέρου ελπίζω μέσω της δημοσιοποίησης της δικής μου πρωτοβουλίας να εμπνεύσω και άλλους Έλληνες ή Κύπριους ώστε να αφιερωθούν στη φιλανθρωπική δράση. Πρέπει να παραδεχθεώ ότι ο Μπιλ Γκέιτς αποτέλεσε για εμένα πηγή έμπνευσης όταν με κάλεσε προσωπικά πριν από την ανακοίνωση της συμμετοχής μου στο Giving Pledge και ελπίζω να μπορέσω να συνεργαστώ τόσο με τον ίδιο όσο και με άλλα μέλη αυτής της ομάδας για να προσφέρουμε στο θεσμό ακόμη μεγαλύτερη προβολή στο μέλλον» είπε ο Στέλιος Χατζηιωάννου.
Το Giving Pledge είναι μία πρωτοβουλία που ξεκίνησε στην Αμερική το 2010 από τον Μπιλ Γκέιτς και τον Γουόρεν Μπάφετ και αποτελεί μια διεθνή προσπάθεια να αντιμετωπιστούν τα πιο έντονα κοινωνικά προβλήματα, μέσω της ευαισθητοποίησης εύπορων ατόμων και οικογενειών που δεσμεύονται δημόσια ότι θα διαθέσουν, είτε κατά τη διάρκεια της ζωής τους, είτε μέσω της διαθήκης τους, πάνω από τα μισό της περιουσίας τους σε φιλανθρωπικούς σκοπούς. Η πρωτοβουλία ξεκίνησε με 20 άτομα και σήμερα αριθμεί 168 μέλη ηλικίας 31 έως 93 ετών και εκπροσωπούν 21 χώρες από όλο τον κόσμο.Στη επιστολή που έστειλε στα μέλη του Giving Pledge ο κ. Χατζηιωάννου δήλωσε μεταξύ άλλών «είμαι 50 ετών και εξακολουθώ να εργάζομαι για να ζήσω (για την ακρίβεια περίπου 60 ώρες την εβδομάδα). Όταν ωστόσο συμπλήρωσα τα 40 ξεκίνησα την προσπάθεια για να «αποπληρώσω» το χρέος μου στην κοινωνία Πιστεύω πως αυτό το χρέος το έχουν όλοι όσοι είναι εύποροι οικονομικά καθώς η περιουσία τους οφείλεται κυρίως στους πελάτες που επιλέγουν τα προιόντα ή τις υπηρεσίες τους. Μου πήρε άλλα δέκα χρόνια παράλληλης «σκέψης» και «πράξης» που σχετίζεται με τη φιλανθρωπία για να καταλήξω στο συμπέρασμα ότι μόνο αν κάποιος προσφέρει πάνω από το μισό της προσωπικής του περιουσίας σε φιλανθρωπικούς σκοπούς μπορεί ουσιαστικά να εξισορροπήσει τις ανάγκες οικογένειας και φίλων έναντι άλλων σκοπών».
Σύμφωνα με το Forbes η καθαρή περιουσία του Στέλιου Χατζηιωάννου φθάνει τα 1,3 δισ. δολ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.