Σε «ναυμαχία» με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενδέχεται να οδηγηθεί για άλλη μια φορά η ναυτιλιακή βιομηχανία, αυτή τη φορά με φόντο τις διαλύσεις πλοίων.
Σε μια περίοδο που οι Βρυξέλλες φαίνεται ότι δεν καταφέρνουν να επιβάλουν μονομερώς αγοραστικά μέτρα στη ναυτιλία για τις εκπομπές αερίων ρύπων, όπως αρχικά σχεδίαζαν, ανοίγουν νέο μέτωπο με την πρόταση για επιβολή αυτή τη φορά ενός τέλους για «έκδοση άδειας διάλυσης πλοίου».
Στο σκεπτικό των συμβούλων της Ε.Ε. που κατέθεσαν την πρόταση είναι κάθε πλοίο που πιάνει σε ευρωπαϊκό λιμάνι να καταβάλει ένα τέλος, το οποίο θα φυλάσσεται ώστε το κεφάλαιο που θα συγκεντρωθεί να καταβληθεί στον τελευταίο πλοιοκτήτη, εφόσον εκείνος δώσει το πλοίο για scrap σε πιστοποιημένο από την Ε.Ε. διαλυτήριο.
Θέση την οποία αντικρούουν το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο και η Ένωση Ευρωπαίων Εφοπλιστών (ECSA). Όπως χαρακτηριστικά τονίζουν, μια τέτοια κίνηση θα υπονομεύσει τις προσπάθειες που καταβάλλει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ) προκειμένου να πετύχει τη βελτίωση των όρων εργασίας αλλά και τις περιβαλλοντικές συνθήκες στα διαλυτήρια των αναπτυσσόμενων χωρών, όπου βρίσκονται και οι περισσότερες εγκαταστάσεις ανακύκλωσης πλοίων.
Τα δύο ναυτιλιακά σώματα σημειώνουν ότι η ίδρυση ενός τέτοιου ταμείου θα προκαλέσει σοβαρά προβλήματα και με τους οικονομικούς και εμπορικούς εταίρους της Ε.Ε. όπως είναι η Κίνα, η Ινδία, ηΙαπωνία και οι ΗΠΑ.
Για τους λόγους αυτούς ECSA και ICS ζητούν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να απορρίψει την πρόταση που έχει δεχθεί από ομάδα συμβούλων.
«Η πρόταση αυτή θα φέρει την Ένωση απέναντι στη διεθνή κοινότητα η οποία έχει υιοθετήσει τη Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ για την ανακύκλωση των πλοίων και της οποίας τα πρότυπα έχουν ήδη ενσωματωθεί σε κανονισμό της Ε.Ε.» δήλωσε ο γενικός γραμματέας της ECSA Patrick Verhoeven.
Ο γ.γ. του ICS Peter Hinchliffe σημείωσε: «Ένα τέτοιο μονομερές μέτρο αυτών των διαστάσεων, ειδικά αν εφαρμόζεται στα πλοία που δεν έχουν σημαία Ε.Ε., είναι πιθανό να αναγνωσθεί από τους εμπορικούς εταίρους της Ε.Ε. ως αντι-ανταγωνιστική παρεμβολή στη διεξαγωγή της διεθνούς ναυτιλίας».
Αντίθετα, ECSA και ICS υποστηρίζουν ότι η Ε.Ε. θα πρέπει να επικεντρώσει τις προσπάθειές της για να πείσει τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. να επικυρώσουν τη Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ και να αναγνωρίσει τις προσπάθειες που γίνονται από τις μονάδες scrap της Ασίας για να αποκτήσουν πιστοποίηση σύμφωνα με τα πρότυπα του ΙΜΟ.
Ο κανονισμός
Η Ε.Ε. έχει εκδώσει σχετικό κανονισμό (σε ισχύ από 30/12/2013) που αφορά όλα τα πλοία άνω των 500 κοχ με σημαία κράτους-μέλους της Ε.Ε. ή καταπλέουν σε λιμάνια κρατών-μελών της Ε.Ε.
Σύμφωνα με αυτόν, τα πλοία με σημαία χώρας Ε.Ε. δίνονται για διάλυση/ανακύκλωση σε εγκαταστάσεις που περιλαμβάνονται στην εγκεκριμένη λίστα της Ε.Ε., υπό την προϋπόθεση ότι θα διαθέτουν απογραφή επικίνδυνων υλικών και πιστοποιημένο σχέδιο ανακύκλωσης.
Όσα από τα πλοία οδηγούνται σε διαλυτήρια από την ημερομηνία ύπαρξης λίστας Ε.Ε. και μετά, θα πρέπει να φέρουν απογραφή επικίνδυνων υλικών πριν από τη διάλυση.
ΠΗΓΗ: naftemporiki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.