Κυρίαρχοι του παιχνιδιού εμφανίζονται για άλλη μια χρονιά στις αγοραπωλησίες πλοίων οι Έλληνες εφοπλιστές. Ειδικά όμως φέτος, που απουσιάζουν πλήρως από το προσκήνιο οι νέες ναυπηγήσεις, μόλις 16 δισεκατομμύρια δολάρια έχουν επενδυθεί για νέες παραγγελίες στο πρώτο εξάμηνο του 2016, το «asset play» της αγοράς μεταχειρισμένων θεωρείται καθοριστικής σημασίας.
Οι αξίες των πλοίων βρίσκονται φέτος σε ελεύθερη πτώση σε σχέση με πέρυσι.
Η μέση χωρητικότητά τους κατά τη φετινή χρονιά φτάνει τις 66.000 τόνους και η μέση αξία τα 13,37 εκατομμύρια δολάρια.
Την προηγούμενη χρονιά, σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipbroking, με τη μέση χωρητικότητα να είναι στα ίδια επίπεδα, η μέση τιμή έφτασε τα 20,9 εκατομμύρια δολάρια. Σημειώνεται ότι ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων τόσο πέρυσι όσο και φέτος είναι τα 11 χρόνια.
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες διαμορφώνουν τις εξελίξεις σε μια αγορά στην οποία συμφωνίες πλέον κλείνουν μόνο όσοι έχουν πρόσβαση στην ιδιαίτερα δύσκολη κατά γενική ομολογία χρηματοδότηση ή έχουν τη δυνατότητα να αυτοχρηματοδοτήσουν τα deal. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να βρισκόμαστε μπροστά σε μια εικόνα που δείχνει τους Έλληνες εφοπλιστές πρώτους τόσο σε επίπεδο αγοράς πλοίων όσο και σε επίπεδο πωλήσεων.
Πιο συγκεκριμένα, από ελληνικών συμφερόντων εταιρείες έχουν αγοραστεί 136 πλοία συνολικής αξίας 1,59 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ενώ την ίδια περίοδο έχουν πουληθεί 96 συνολικής αξίας 1,15 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Στη δεύτερη θέση όσον αφορά τις αγορές είναι οι Κινέζοι με 71 πλοία που αγοράστηκαν έναντι 772 εκατομμυρίων δολαρίων και στην τρίτη κάνουν την εμφάνισή τους οι Νορβηγοί, που έχουν αγοράσει μόλις 20 πλοία, συνολικής αξίας όμως 676,5 εκατομμυρίων δολαρίων. Ακολουθούν οι πλοιοκτήτες με έδρα τη Σιγκαπούρη με αγορές αξίας 576,5 εκατομμυρίων δολαρίων για 16 πλοία και πέμπτοι είναι οι Δανοί με 14 πλοία που κόστισαν 251 εκατομμύρια δολάρια.
Στις πωλήσεις, πίσω από τους Greeks είναι οι Ιάπωνες με πωλήσεις 80 πλοίων συνολικής αξίας 770 εκατομμυρίων δολαρίων και ακολουθούν οι Γερμανοί με πωλήσεις 51 πλοίων, που άλλαξαν χέρια έναντι 636 εκατομμυρίων δολαρίων συνολικά. Ψηλά στις πωλήσεις είναι και οι ναυτιλιακές εταιρείες με έδρα το Μονακό, αφού έχουν δώσει 13 πλοία για 406,8 εκατομμύρια δολάρια, ενώ πέμπτη εμφανίζεται η Σιγκαπούρη, αφού οι ναυτιλιακές εταιρείες που εδρεύουν εκεί έχουν πουλήσει 15 πλοία έναντι 349,8 εκατομμυρίων δολαρίων.
Το σύνολο
Μέχρι τώρα στην αγορά μεταχειρισμένων έχουν πουληθεί, σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipbroking, 624 πλοία, τα οποία κόστισαν στους νέους αγοραστές συνολικά 8,34 δισεκατομμύρια δολάρια. Περισσότερα από τα μισά πλοία, τα 317, ήταν bulker, τα οποία μάλιστα πουλήθηκαν στην τιμή των 8,4 εκατομμυρίων δολαρίων μόλις ανά πλοίο κατά μέσο όρο. Αναλυτικότερα έχουν πουληθεί 49 cape (170.000 τόνους) με μέσο όρο ηλικίας τα έξι χρόνια, έναντι 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων, δηλαδή 20,4 εκατομμύρια δολάρια ανά πλοίο.
Επίσης έχουν αλλάξει χέρια 16 post panamax για 147 εκατομμύριαδολάρια και 82 panamax για 706 εκατομμύρια δολάρια. Τα panamax (70.000 τόνοι) είχαν μέσο όρο ηλικίας τα 9 έτη και πουλήθηκαν έναντι 8,6 εκατομμυρίων δολαρίων το ένα.
Ακόμα δόθηκαν 97 supra για 466 εκατομμύρια δολάρια, 64 handy για 319 εκατομμύρια δολάρια και τέλος 9 μικρά bulk για 24,3 εκατομμύρια δολάρια.
Στα δεξαμενόπλοια η κατάσταση φαίνεται ότι είναι πιο ομαλή, αφού έχουν κλείσει 185 deals που κόστισαν 4,21 δισεκατομμύρια δολάρια (22,7 εκατ. δολ. το ένα), με τα VLCC’s των 300.000 τόνων να ξεχωρίζουν, αφού πουλήθηκαν 17 έναντι 57,5 εκατομμυρίων δολαρίων κατά μέσο όρο. Μεγάλο καταγράφεται και το ενδιαφέρον για τα MR product (μέχρι 60.000 τόνους), αφού δόθηκαν 62 έναντι 1,35 δισεκατομμυρίων δολαρίων το ένα (21,7 εκατομμύρια δολάρια η μέση τιμή). Η μέση χωρητικότητα των δεξαμενόπλοιων που έχουν πουληθεί στη second hand είναι οι 77.000 τόνοι. Το 2015 είχαν πουληθεί 460 δεξαμενόπλοια με μέση χωρητικότητα τους 97.000 τόνους και με τη μέση τιμή να διαμορφώνεται στα 31,5 εκατομμύρια δολάρια.
ΠΗΓΗ: naftemporiki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.