29 Ιουλ 2016

Οι έξι «σκόπελοι» για την κρουαζιέρα


Οι μεγάλες δυσκολίες που θα αντιμετωπίσει η κρουαζιέρα στην περιοχή μας την επόμενη διετία, κυρίως λόγω εξωγενών αιτιών, αναγνωρίστηκαν κατά τη διάρκεια της πρώτης συνεδρίασης της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής Κρουαζιέρας, που συνεδρίασε χθες στο Μέγαρο του ΟΛΠ.
Συνολικά έξι αιτίες, τρομοκρατία, κρίση, μεταναστευτικό, capital controls, Brexit και τώρα η απόπειρα πραξικοπήματος στην Τουρκία «διώχνουν» την κρουαζιέρα από την Ανατολική Μεσόγειο και το Αιγαίο.

Ωστόσο, όλοι επεσήμαναν ότι ο κλάδος μπορεί να αποφέρει τεράστια οφέλη για τη χώρα, και ότι ανεξάρτητα από τις συνθήκες που επικρατούν σε αυτή τη συγκυρία, θα πρέπει να γίνει μια οργανωμένη προσπάθεια σε όλα τα επίπεδα προκειμένου να προσελκύσουμε όσο το δυνατόν περισσότερα κρουαζιερόπλοια.Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε και η αν. υπουργός Τουρισμού Έλενα Κουντουρά, «η συγκεκριμένη Επιτροπή μπορεί να αποτελέσει σημαντικό εργαλείο στην εθνική αυτή προσπάθεια που γίνεται για την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού και της κρουαζιέρας και ότι θα πρέπει από κοινού στοχευμένα και συντονισμένα να αντιμετωπίσουμε όλες τις προκλήσεις και να αξιοποιήσουμε όλες τις ευκαιρίες προκειμένου να πετύχουμε τα πιο δυνατά αποτελέσματα».
Η υπουργός ανέφερε επίσης ότι «η χρονική συγκυρία που πραγματοποιείται αυτή η πρώτη συνεδρίαση της συγκεκριμένης Επιτροπής είναι πολύ σημαντική, γιατί στη χάραξη της πολιτικής για τον θαλάσσιο τουρισμό καλούμαστε να εκτιμήσουμε και να συνυπολογίσουμε πώς διαμορφώνεται και πώς θα διαμορφωθεί ο τουριστικός χάρτης στην ευρύτερη περιοχή, λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων και του προσφυγικού».
Ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας τόνισε ότι «η συγκεκριμένη Επιτροπή αποτυπώνει και επισημοποιεί μια πρωτοβουλία με υψηλό συμβολισμό, αλλά παρέχει και μια νέα δυνατότητα δυναμικής συνέργειας, για τη βελτίωση και ανάπτυξη της διεθνούς, ευρωπαϊκής και εθνικής κρουαζιέρας». Τόνισε επίσης ότι για να παραχθεί μια ενιαία στρατηγική ανάπτυξης χρειάζεται συνεργασία και πρόσθεσε ότι η κρουαζιέρα στην Ελλάδα έχει τεράστιες προοπτικές.
Σχολιάζοντας κριτικές που υπήρξαν όλο αυτό το διάστημα από την εξαγγελία της σύνθεσης της συγκεκριμένης 28μελούς επιτροπής, ότι θα είναι πολυμελής, άρα δυσκίνητη, ξεκαθάρισε ότι κάθε τέτοιο όργανο θα πρέπει κατ’ αρχήν να μην αφήνει απ’ έξω κανέναν και να είναι δημοκρατικό.
Στην πράξη, ωστόσο, η λειτουργία της Επιτροπής μετατρέπεται και θα συνεδριάζει τέσσερις φορές τον χρόνο. Το σχέδιο περιλαμβάνει τη σύσταση επταμελούς ελεγκτικής επιτροπής, η οποία και θα ελέγχει το έργο των ομάδων εργασίας που αναμένεται να δημιουργηθούν και οι οποίες θα αναλάβουν να «τρέξουν» τα θέματα, σχετικά με την κρουαζιέρα, που θα τους ανατεθούν.Στην εκτελεστική Επιτροπή της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής για την Κρουαζιέρα θα συμμετέχουν οι δύο γενικοί γραμματείς του υπ. Ναυτιλίας και ένας από το υπ. Τουρισμού, ένας εκπρόσωπος από το υπ. Εσωτερικών, ένας από το Ναυτικό Επιμελητήριο, ένας από την ΕΛΙΜΕ (Ένωση Λιμένων Ελλάδος) αλλά και την Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ).
Τα στοιχεία
Σημειώνεται ότι με βάση τα στοιχεία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ), το 2015 είχε καταγραφεί έναντι του 2014 αύξηση της τάξεως του 12% στον αριθμό των κρουαζιερόπλοιων που προσέγγισαν ελληνικά λιμάνια φτάνοντας τα 4.281, ενώ σύμφωνα και με τα οριστικά στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος υπήρξε αύξηση κατά 9,9% των επισκεπτών κρουαζιέρας και αύξηση 10,2% των συνολικών εισπράξεων από ταξιδιώτες σε σχέση με το 2014.Στην συνεδρίαση επισημάνθηκε ακόμη, η σημαντική δυναμική που καταγράφει το λιμάνι του Πειραιά ως homeport στη Μεσόγειο. Σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία του ΟΛΠ, για το πρώτο εξάμηνο του 2016, καταγράφεται 14% αύξηση στο homeporting σε σχέση με το 2015. Επίσης, το πεντάμηνο Ιανουαρίου-Μαΐου του 2016 σε σχέση με το αντίστοιχο του 2015, παρουσιάζεται αύξηση αφίξεων κρουαζιερόπλοιων και επιβατών της τάξεως του 26%. Στο πλαίσιο της συνεδρίασης, έγινε ιδιαίτερη αναφορά στις εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή που διαμορφώνουν τις τάσεις για τα προγράμματα κρουαζιέρας για την επόμενη διετία και εξετάστηκαν οι ευκαιρίες και οι προκλήσεις για τη διατήρηση της δυναμικής του κλάδου της κρουαζιέρας για τα επόμενα χρόνια. Σημειώνεται ότι ειδικά για φέτος, η κρουαζιέρα στη χώρα μας ενισχύθηκε σε πολύ μεγάλο βαθμό από τις εξελίξεις στις όμορες χώρες και ιδιαίτερα στην Τουρκία, με τα κρουαζιερόπλοια να χρησιμοποιούν πολύ περισσότερο τα ελληνικά λιμάνια. Ειδικά στο λιμάνι του Πειραιά υπάρχουν πολλές περιπτώσεις που πλοία αντί να μείνουν μία ημέρα, έμεναν δύο ακόμα και τρεις ημέρες στο «μεγάλο λιμάνι».
Ευκαιρίες, δράσεις και σχεδιασμός
Ορίζοντας το πλαίσιο αναφορικά με το έργο που καλείται να επιτελέσει η Επιτροπή, ο κ. Δρίτσας σημείωσε: «Το πώς εξελίσσονται τα πράγματα στην κρουαζιέρα αναφορικά με την αγορά της Ασίας, με την αγορά της Καραϊβικής ή των νέων ευκαιριών που παρουσιάζονται για την Κούβα, τι μπορεί να σημαίνουν αυτά και τι επιπτώσεις μπορεί να έχουν στη μεσογειακή κρουαζιέρα και από εκεί και πέρα μέσα στο πλαίσιο της μεσογειακής κρουαζιέρας η χώρα μας τι θέση μπορεί να έχει και ποια είναι τα συγκριτικά πλεονεκτήματα ή ευκαιρίες. Έχετε δηλαδή να επιτελέσετε ένα στρατηγικού χαρακτήρα έργο, όχι στηριγμένοι πάνω στις δάφνες, αλλά κυρίως σχεδιάζοντας το μέλλον. Και αυτός είναι ο ρόλος αυτής της Επιτροπής» ανέφερε ο υπουργός, ο οποίος στάθηκε και στη σημασία της αναβάθμισης των λιμενικών υποδομών και στη βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών.

ΠΗΓΗ: naftermporiki.gr



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.