Η τριήμερη συνάντηση εργασίας ξεκίνησε με την τεχνική συνάντηση και την επιτόπια έρευνα του λιμανιού του Ηρακλείου, διερευνώντας τις προοπτικές ανάπτυξης εγκαταστάσεων ΥΦΑ εντός του λιμένα. Κατά τη διάρκεια της τεχνικής συνάντησης, 35 περίπου συμμετέχοντες συνέβαλαν ενεργά στην ανοικτή συζήτηση σχετικά με τις λειτουργίες του ανεφοδιασμού ΥΦΑ, τη διαθέσιμη τεχνολογία, δικλείδες ασφαλείας και κανονισμούς.
Παράλληλα, έγινε εκτίμηση των ποσοτήτων ΥΦΑ που απαιτούνται ως καύσιμο για ένα τύπο fast ferry που εκτελεί δρομολόγια Ηράκλειο-Κυκλάδες και αναδείχθηκαν τα κρίσιμα θέματα σχετικά με την εφοδιαστική αλυσίδα, λαμβάνοντας υπόψη τη δυνατότητα για περαιτέρω ανάπτυξη της χρήσης του φυσικού αερίου στην ευρύτερη περιοχή. Τέλος, αναδείχθηκαν πιθανοί χώροι εγκατάστασης μικρής κλίμακας ΥΦΑ, οι οποίοι αξιολογήθηκαν από τους συμμετέχοντες στη συνάντηση.
"To ΥΦΑ δεν είναι το μοναδικό καθαρό καύσιμο, αλλά είναι το πιο αποδεδειγμένα ασφαλέστερο και τεχνολογικά ώριμο πράσινο καύσιμο στον κόσμο. Δεν είναι τυχαίο ότι πάνω από 50 λιμάνια παγκοσμίως σχεδιάζουν έργα υποδομών εφοδιασμού ΥΦΑ», υπογραμμίζει ο Θάνος Κολιόπουλος, Global Special Projects Manager του Lloyd's Register στο Λονδίνο και επικεφαλής της συνάντησης εργασίας.
Η τεχνική συνάντηση εργασίας κατέληξε με την εκπόνηση ενός πλάνου με σημεία για περαιτέρω δράση και αξιολόγηση, τα οποία θα εξεταστούν ενδελεχώς από τους εταίρους του προγράμματος.
Η τρίτη ημέρα (22 Ιουλίου) ήταν αφιερωμένη στην ενημέρωση της τοπικής κοινωνίας και των εκπροσώπων από τον βιομηχανικό, ακαδημαϊκό και επαγγελματικό χώρο, για τους στόχους του προγράμματος Poseidon Med II. Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, η οποία φιλοξενήθηκε στο Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο από τον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου, οι εταίροι του προγράμματος –ΔΕΠΑ, ΔΕΣΦΑ, Lloyd's Register, Rogan Associates, το ΕΚΕΤΑ, και εκπρόσωποι από 3 συμμετέχοντα λιμάνια (Ηγουμενίτσα, Πειραιάς, Βενετία) παρουσίασαν το πλαίσιο και τις πτυχές του προγράμματος, τονίζοντας τη σημασία του ΥΦΑ ως ναυτιλιακού καυσίμου για το νησί της Κρήτης.
«Σταθερή επιλογή της Διοίκησης του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου είναι να στηρίζει δράσεις και ενέργειες φιλικές προς το περιβάλλον. Στόχος μας είναι το λιμάνι του Ηρακλείου να γίνει πραγματικά ένα "πράσινο" λιμάνι που θα λειτουργεί με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος, βελτιώνοντας μέρα με την μέρα το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα. Στα πλαίσια αυτά, συμμετέχουμε στο project Poseidon MedII το οποίο αποσκοπεί στην υιοθέτηση του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου στις θαλάσσιες μεταφορές. Για το σκοπό αυτό το λιμάνι έχει αναλάβει την εκπόνηση σχετικών μελετών για την προετοιμασία υποδομών αποθήκευσης και ανεφοδιασμού LNG. Το έργο αυτό ευελπιστούμε να φέρει στο λιμάνι του Ηρακλείου νέα ενεργειακά δεδομένα με προφανή θετικά αποτελέσματα στην προσέγγιση πλοίων, στην τοπική οικονομία και στην εν γένει λειτουργία του λιμανιού», τονίζει ο Απόλλων Φιλιππής, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου.
Εκ μέρους της ΔΕΠΑ που είναι ο συντονιστής του προγράμματος Poseidon Med II, o Γιώργος Πολυχρονίου, Συντονιστής Διευθυντής Δραστηριοτήτων Στρατηγικής, Ανάπτυξης, Διοικητικών και Πληροφορικής ανέφερε «Το λιμάνι του Ηρακλείου καλείται να παίξει σημαντικό ρόλο στην καθιέρωση του ΥΦΑ ως ναυτιλιακό καύσιμο στην Ανατολική Μεσόγειο. H χρήση του ΥΦΑ έχει σημαντικά περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα έναντι των ανταγωνιστικών καυσίμων, λόγω της μείωσης των εκπομπών ρύπων. Η δε δημιουργία μικρής κλίμακας σταθμών ΥΦΑ στα λιμάνια δίνει τη δυνατότητα για την περαιτέρω ανάπτυξη της χρήσης του ΥΦΑ στην ευρύτερη περιοχή».
Στο περιθώριο της εκδήλωσης πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις των βασικών εταίρων του προγράμματος Poseidon Med II με την Περιφέρεια Κρήτης και το Δήμο Ηρακλείου.
Παρόμοια σεμινάρια θα διοργανωθούν και στα υπόλοιπα λιμάνια του προγράμματος Poseidon Med IIτους επόμενους μήνες.
Τι είναι το πρόγραμμα Ρoseidon Med II;
Το πρόγραμμα Poseidon Med II αποτελεί
έναν οδικό χάρτη που αποσκοπεί στην ευρεία υιοθέτηση του ΥΦΑ ως
ασφαλούς, περιβαλλοντικά φιλικού και βιώσιμου εναλλακτικού καυσίμου για
τη ναυτιλία, προωθώντας τις θαλάσσιες μεταφορές στην Ανατολική Μεσόγειο
προς ένα πιο πράσινο μέλλον. Το πρόγραμμα, το οποίο συγχρηματοδοτείται
από την Ευρωπαϊκή Ένωση υλοποιείται σε τρεις χώρες –Ελλάδα, Ιταλία και
Κύπρο- και περιλαμβάνει έξι ευρωπαϊκά λιμάνια (Πειραιάς, Πάτρα,
Ηράκλειο, Ηγουμενίτσα, Λεμεσός και Βενετία) καθώς και τον τερματικό
σταθμό ΥΦΑ στη Ρεβυθούσα. Το πρόγραμμα συγκεντρώνει κορυφαίους ειδικούς
από τον κλάδο της ναυτιλίας, της ενέργειας και των χρηματοοικονομικών,
οι οποίοι αναλαμβάνουν να σχεδιάσουν μια ολοκληρωμένη αλυσίδα
ανεφοδιασμού με ΥΦΑ και να εγκαταστήσουν μια εύρυθμη και βιώσιμη αγορά
για ΥΦΑ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.