Τις κινεζικές επισκευαστικές εγκαταστάσεις προτιμούν οι Έλληνες εφοπλιστές για την επισκευή των πλοίων τους που βρίσκονται στην περιοχή. Στην Ευρώπη, η Τουρκία και η Ρουμανία κερδίζουν έδαφος, ενώ η Ελλάδα παραμένει δυστυχώς τελευταία επιλογή για τους Έλληνες πλοιοκτήτες λόγω κυρίως των τιμών που προσφέρονται στην ευρύτερη περιοχή, αλλά και της αβεβαιότητας που υπάρχει για τους χρόνους παράδοσης.
Τις επισημάνσεις αυτές κάνει στη «Ν» ο Βασίλης Βασιλείου, μεσίτης επισκευών πλοίων της Interyards του ομίλου Intermodal, ο οποίος δίνοντας την εικόνα για την περιοχή μας τονίζει ότι η Τουρκία επεκτείνει τις επισκευαστικές της δυνατότητες με την προσθήκη νέων εγκαταστάσεων όπως δύο μεγάλων πλωτών δεξαμενών που σχεδόν θα διπλασιάσουν τη δυνατότητα δεξαμενισμού πλοίων μεγάλου tonnage όπως Suezmax.
Είναι γεγονός, σημειώνει ο κ. Βασιλείου, ότι η χώρα μας υστερεί και στον τομέα των απρογραμμάτιστων και εκτάκτων επισκευών στο αγκυροβόλιο, λόγω των περιορισμών που επιβάλλουν οι ευρωπαϊκές οδηγίες, παρά το ότι οι τιμές που προσφέρονται είναι ελκυστικές σε σύγκριση με αυτές που προσφέρονται σε άλλους ευρωπαϊκούς προορισμούς. Στη Μαύρη Θάλασσα, η Ρουμανία έχει αναλάβει ηγετικό ρόλο, με την Ουκρανία να προσπαθεί να βελτιώσει τη φήμη της στην ελληνική αγορά.
Ο ανταγωνισμός
Έπειτα από ένα εξάμηνο κατά τη διάρκεια του οποίου ο κλάδος των επισκευών κινήθηκε σε ρηχά νερά, τώρα πλέον έχουν αυξηθεί οι εργασίες σε παγκόσμιο επίπεδο. Στις περισσότερες περιπτώσεις, τονίζει στη «Ν» ο κ. Βασιλείου, προσφέρονται μεγάλες εκπτώσεις ενώ ακολουθούνται επιθετικές εμπορικές πολιτικές από τα επισκευαστικά ναυπηγεία. Από την άλλη πλευρά οι ναυτιλιακές εταιρείες δεν δείχνουν σχεδόν καμία ελαστικότητα σχετικά με την έκταση των υπηρεσιών που θα τους προσφέρουν οι επισκευαστικές βάσεις, αφού καταβάλλουν προσπάθειες να μεγιστοποιήσουν την αποτελεσματικότητα και την αποδοτικότητα που θα έχει η κάθε απόφαση σχετική με την επισκευή (κόστος παράκαμψης «deviation cost», έκταση επισκευών, χρονοδιάγραμμα δεξαμενισμού). Αλλά και τα ναυπηγεία καταβάλλουν προσπάθειες να ελέγξουν το κόστος των υπεργολάβων και να ελαχιστοποιήσουν τις υπερωρίες, ενώ την ίδια στιγμή παρέχουν όσο το δυνατόν πιο εξελιγμένες λύσεις για τα πλοία ώστε να αντιμετωπίσουν τον ακραίο ανταγωνισμό.
Αυτή η κατάσταση, όμως, επισημαίνει ο κ. Βασιλείου, έχει σαν αποτέλεσμα να πιέζονται οι εργολαβικές εταιρείες με την πρόσφατη πτώχευση μεγάλης παραδοσιακής εταιρείας αμμοβολής του κλάδου στη Σιγκαπούρη. Η αγορά έχει ευνοηθεί επίσης από τον μεγάλο αριθμό επισκευών που γίνονται στο αγκυροβόλιο. Αυτό είναι αποτέλεσμα του χαμηλού επιπέδου συντήρησης από τα προηγούμενα έτη αλλά και στον μικρό σχετικά αριθμό δεξαμενισμών που καταγράφονται φέτος.
Φέτος οι Έλληνες πλοιοκτήτες δείχνουν και πάλι να προτιμούν τις κινεζικές γιάρδες για τις επισκευές των πλοίων τους. Αν χωρίσουμε την Κίνα σε τρεις περιοχές, εξηγεί στη «Ν» ο κ. Βασιλείου (Νότος, Κεντρική Κίνα και Βορράς), οι επισκευές από την ελληνική αγορά εμφανίζονται αυξημένες στα ναυπηγεία FUJIAN HUADONG στη νότια Κίνα, στο ναυπηγείο ΧΙΝΥΑ στην περιοχή της κεντρικής Κίνας, στο Zhoushan και στο ναυπηγείο SHANHAIGUAN που είναι στο βορρά. Άλλα ναυπηγεία κυρίως στη νότια Κίνα έχουν εστιάσει σε εξειδικευμένες κατηγορίες πλοίων, όπως πλοία φυσικού αερίου και δεξαμενόπλοια, με την πλειοψηφία των πελατών τους να προέρχεται από τη Βόρεια Ευρώπη.
Μια ακόμα επιλογή που προτιμούν οι Έλληνες πλοιοκτήτες είναι οι ναυπηγικές εγκαταστάσεις της Cosco και πιο συγκεκριμένα το ναυπηγείο της Cosco Zhoushan. Μέχρι τώρα, μάλιστα, υπογραμμίζει ο κ. Βασιλείου, η συγχώνευση της Cosco με την CIC CHINA SHIPPING δεν έχει γίνει ορατή στην αγορά, αφού οι δύο εταιρείες διατηρούν ξεχωριστά εμπορικά τμήματα και ξεχωριστούς τιμοκαταλόγους.
Εκτός από την Κίνα, η Σιγκαπούρη και τα ναυπηγεία τη Μέσης Ανατολής είναι πρωτοπόρα στην επισκευή ειδικού τύπου πλοίων.
Μετά τη συγχώνευση των ναυπηγείων «Sembawang» και «Jurong», ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο μεγάλων ομίλων, KEPPEL και της SEMBCORP MARINE στη Σιγκαπούρη παραμένει ισχυρός, με αποτέλεσμα να δίνονται σημαντικές εκπτώσεις και από τις δύο πλευρές. Με τις μειωμένες τιμές που προσφέρονται από τα ναυπηγεία της Σιγκαπούρης και τη συνολικά αποδεδειγμένη εμπειρία όσο αναφορά την αποτελεσματικότητα, την ποιότητα και τον χρόνο παράδοσης, η περιοχή της Σιγκαπούρης έχει προσελκύσει επίσης την προσοχή των ναυτιλιακών εταιρειών που διαθέτουν και συμβατικά πλοία όπως φορτηγά πλοία ξηρού φορτίου.
ΠΗΓΗ: naftemporiki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.