3 Ιουν 2015

Παγιώθηκε στις 600 μονάδες η ναυλαγορά ξηρού φορτίου

Ανάλυση
G.Moundreas SA

Η αγορά των πλοίων µεταφοράς ξηρού φορτίου δείχνει να έχει παγιωθεί πέριξ των 600 µονάδων και έχει πια εδραιωθεί η πεποίθηση ότι για το επόµενο διάστηµα δεν αναµένεται αλλαγή της εικόνας ενώ διατηρείται µία ελπίδα για οριακή βελτίωση της αγοράς από τα τέλη του 3ου τριµήνου και κατά τη διάρκεια του τέταρτου.
Εστιάζοντας για άλλη µία φορά στην Κίνα και στην «επιβράδυνση» της οικονοµίας της, δεδοµένου και την ανακοίνωση του PMI µεταποίησης που συνεχίζει να βρίσκεται κοντά στο µετριοπαθή όριο των 50 µονάδων, όριο που ξεχωρίζει την ανάπτυξη από την συρρίκνωση, θα θέλαµε να επισηµάνουµε την σχέση που υπάρχει µεταξύ του PMI και της αγοράς των πλοίων µεταφοράς ξηρού φορτίου ή ευρύτερα τις εισαγωγές της Κίνας, βασιζόµενοι σε πραγµατικά στοιχεία. Σύµφωνα λοιπόν µε ιστορικά στοιχεία που «συνδέουν» τον PMI µεταποίησης µε τις εισαγωγές της Κίνας και ιδιαίτερα τα κύρια εµπορεύµατα όπως Crude Oil, Copper και Iron Ore αποδεικνύεται ότι δεν υπάρχει τόσο µεγάλη συσχέτιση (Correlation) µεταξύ των δύο. Συγκεκριµένα, τον Απρίλιο του 2012 ο PMI µεταποίησης στην Κίνα είχε κλείσει στο υψηλό των 53,3 µονάδων και λίγους µήνες αργότερα, τον Αύγουστο, οι εισαγωγές Crude έφτασαν στο χαµηλό των 18,4 εκ. τόνων όταν φέτος τον Απρίλιο µε τον PMI να βρίσκεται στις 50,1 µονάδες οι εισαγωγές Crude έφτασαν τους 30,28 εκ. τόνους. Αντίστοιχα, τον Οκτώβριο του 2010 που ο PMI ήτανε στις 50,4 µονάδες, οι εισαγωγές Iron Ore έφτασαν τους 49,9 εκ. τόνους, όταν φέτος τον Απρίλιο µε τον PMI στις 50 µονάδες οι εισαγωγές Iron Ore σχεδόν διπλασιάστηκαν, κλείνοντας στους 80,2 εκ. τόνους. Το ίδιο µοτίβο ακριβώς ακολούθησαν και οι εισαγωγές σε Copper Ores, καθώς από 470,000 τόνους τον Απρίλιο του 2012, έφτασαν τον Μάρτιο του 2015 στους 1,32 εκ. τόνους παρά το γεγονός ότι ο PMI στην παρούσα φάση είναι σε χαµηλότερα επίπεδα. Εν ολίγοις, αποδεικνύεται από τα στοιχεία ότι οι εισαγωγές της Κίνας σε κύρια εµπορεύµατα έχουν διαφορετικά ερείσµατα από αυτά του PMI µεταποίησης επηρεάζοντας ανάλογα και την ναυλαγορά. Οι εισαγωγές σε Crude παρουσιάζουν αύξηση, καθώς η Κίνα εκµεταλλεύεται την πτώση των τιµών διεθνώς ώστε να χτίσει στρατηγικά αποθέµατα αλλά και γιατί παράλληλα αύξησε τις εξαγωγές της σε διυλισµένα προϊόντα πετρελαίου, λόγω ότι τα διυλιστήρια αύξησαν την παραγωγή τους σε σηµείο που να υπερκαλύψουν την εσωτερική ζήτηση. Αντίστοιχα οι εισαγωγές Iron Ore αυξήθηκαν γιατί η πτώση της τιµής του εµπορεύµατος οδήγησε την εγχώρια, ακριβή και µειωµένης ποιότητας µεταλλεύµατος σε «παύση» και η µείωση της εγχώριας προσφοράς αντικαταστάθηκε µε τις εισαγωγές. Η αύξηση των εισαγωγών σε Copper από την Κίνα, παρά την πτώση του δείκτη µεταποίησης, οφείλεται στο γεγονός ότι το Copper χρησιµοποιείται σαν τραπεζική εγγύηση για έκδοση δανείων ώστε να χρηµατοδοτηθούν επενδύσεις ιδιαίτερα στον κλάδο του real estate. Εκ του αποτελέσµατος λοιπόν καταλήγουµε πρώτον ότι οι εισαγωγές της Κίνας σε κύρια εµπορεύµατα κινούνται σε αρκετά καλά επίπεδα, παρά την µετριοπαθή ανάπτυξη του PMI µεταποίησης και δεύτερον ότι η καλή πορεία των εισαγωγών εν αντιθέσει µε την αρνητική εικόνα της αγοράς των ναύλων, επιβεβαιώνει το πρόβληµα της υπέρ-προσφοράς τονάζ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.