«Η ελληνόκτητη ναυτιλία, ως εθνικό κεφάλαιο και
το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας αυτής πρέπει να παραμείνουν μη διαπραγματεύσιμα,
προκειμένου να μην στερηθεί η Ελλάδα τον παραγωγικό αυτό πυλώνα και τα
συνακόλουθα οφέλη του, ιδιαίτερα στην κρίσιμη οικονομική συγκυρία που διανύει».
Το
μήνυμα αυτό στέλνει η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, προς την ελληνική
κυβέρνηση με την οποία έχει ανοίξει και
διατηρεί καλόπιστο διάλογο, όπως
προκύπτει και από την εσωτερική
αλληλογραφίας προς τα μέλη της, όπου περιλαμβάνεται το παραπάνω κείμενο.
Ήδη
ο πρόεδρος της ΕΕΕ, Θόδωρος Βενιάμης, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει άτυπες συναντήσεις, μακριά από τα φώτα της
δημοσιότητας, με τον αναπληρωτή υπουργός
Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα.
Το καλό κλίμα μεταξύ
των δύο πλευρών, φάνηκε πριν από λίγες
ημέρες στο πλαίσιο της εκδήλωσης για την «Ημέρα του Ελληνικού Εμπορικού
Ναυτικού» που συνδιοργάνωσε η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών με το Ναυτικό
Επιμελητήριο Ελλάδος σε κεντρικό ξενοδοχείο. Το παρών έδωσαν, με κάθε
επισημότητα, τόσο ο υπουργός Οικονομίας,
Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού Γιώργος Σταθάκης όσο και ο Θοδωρής Δρίτσας,
ενώ παρευρέθησαν εκπρόσωποι από τα
πολιτικά κόμματα καθώς και από την ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα.
Οι πέντε δράσεις
Η
ΕΕΕ θεωρεί ότι η Πολιτεία πρέπει να αναλάβει πέντε δράσεις που είναι:
- η ένταξη του ναυτιλιακού τομέα στην
μακροπρόθεσμη αναπτυξιακή πολιτική της χώρας με κίνητρα για την απασχόληση
Ελλήνων στα πλοία με διεθνώς ανταγωνιστικούς όρους,
-
η απλοποίηση διαδικασιών έναρξης επιχειρήσεων και μείωση γραφειοκρατίας,
-
το σταθερό και ανταγωνιστικό θεσμικό πλαίσιο, λόγω του διεθνούς ανταγωνισμού
που υπάρχει για τη νηολόγηση πλοίων,
-η
αύξηση εγγραφών σε ναυτικές σχολές και η αναβάθμιση της ποιότητας εκπαίδευσης
και
-
η δυνατότητα ιδιωτικής ναυτικής εκπαίδευσης.
Οι 5 κυβερνητικές
προτεραιότητες
Από την πλευρά της κυβέρνησης, ο Γιώργος Σταθάκης έχει ξεκαθαρίσει ότι
υπάρχουν πέντε προτεραιότητες οι οποίες αφορούν την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της
ελληνικής σημαίας, την ανάδειξη του Πειραιά ως διεθνούς ναυτιλιακού κέντρου,
την αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης,
την ανάπτυξη της ναυπηγοεπισκευής αλλά και της ακτοπλοΐας.
Επιπροσθέτως, ο Θοδωρής
Δρίτσας έχει ζητήσει να ανοίξει η
συζήτηση για τα εργασιακά σε όλα τα
επίπεδα, ενώ έχει αποδεχθεί τη δύσκολη
αποστολή που έχει αναλάβει η κυβέρνηση, ο ελληνικός λαός, αλλά και η κραταιά,
όπως ο ίδιος τη χαρακτήρισε, ελληνική ναυτιλία, η οποία δέχεται μεγάλες πιέσεις στους κόλπους της Ε.Ε.
Ο ρόλος του
προέδρου της ΕΕΕ Θόδωρου Βενιάμη είναι κομβικής σημασίας στις διαπραγματεύσεις
ελληνικού εφοπλισμού με την κυβέρνηση. Για αυτό και η Ένωση τροποποίησε το κατασταστικό της ώστε να μπορέσει να εκλεγεί ο Θ.Βενιάμης, τον
περασμένο Φεβρουάριο, για τρίτη συνεχόμενη θητεία στον προεδρικό θώκο.
Επωμίστηκε το βάρος όλων των χειρισμών της
πολιτικό-οικονομικής κατάστασης απέναντι σε μία αριστερή κυβέρνηση.
Αμέσως μετά την εκλογή του στην προεδρία της ΕΕΕ, στις 5 Φεβρουαρίου, 10
μόλις ημέρες μετά την αλλαγή κυβέρνησης ζητούσε από τον πολιτικό κόσμο της χώρας να αφήσει τη ναυτιλία εκτός πολιτικών αντιπαραθέσεων.
Ενώπιον δύο κινδύνων
Η
ΕΕΕ στο έγγραφο που απέστειλε στα μέλη της για τις ενέργειες που έχει κάνει και
για αυτές που θα κάνει, επισημαίνει: «Βρισκόμαστε ενώπιον δύο κινδύνων: Πρώτον,
να χάσει η Ελλάδα τον πρώτο της παραγωγικό πυλώνα προς όφελος άλλων κρατών με
ανταγωνιστικά ναυτιλιακά θεσμικά πλαίσια εντός Ευρώπης και, δεύτερον, να χάσει
και η Ευρώπη μεγάλο κομμάτι της ναυτιλιακής της δύναμης, εάν η ελληνική ναυτιλία
στραφεί σε ναυτιλιακές χώρες εκτός Ευρώπης.
Ήδη,
η ελληνόκτητη ναυτιλία έχει γίνει αποδέκτης προσκλήσεων από άλλα κράτη για να
εγκαταστήσει τη διαχείριση των πλοίων της εκεί, προκειμένου να καρπωθούν τα
παράγωγα οικονομικά οφέλη (Σιγκαπούρη, Ντουμπάι κ.α.)».
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.