Πάνω από 500.000 επιβάτες κρουαζιέρας έχασε το 2014 η Ελλάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ετήσιας έρευνας της CLIA Europe (Cruise Lines International Association) που δημοσιεύτηκε χθες.
Πιο συγκεκριμένα, τη χώρα μας, που παραμένει μεν ο τρίτος καλύτερος προορισμός στην Ευρώπη αλλά από το 2011 και μετά χάνει διαρκώς μερίδια, επισκέφτηκαν πέρυσι 4,075 εκατ. επιβάτες, ενώ το 2013 είχαν φτάσει τα 4,6 εκατ.
Επίσης το 2012 τα ελληνικά λιμάνια είχαν επισκεφθεί 4,79 εκατ. επιβάτες και το 2011 είχαν φτάσει τα 4,78 εκατομμύρια επιβάτες.
Αλλά και το μερίδιο που έχουμε στην αγορά πέφτει και από το 27% του 2011 έπεσε στο 16,7% το 2012 και στο 14,8% το 2013, ενώ πέρυσι έπιασε μόλις το 14,1%. Σημειώνεται ότι το 2009, χρονιά με τις υψηλότερες επιδόσεις, η Ελλάδα είχε μερίδιο 21%.
Σταθερά πάνω από την Ελλάδα βρίσκονται στην πρώτη θέση η Ιταλία με 6,17 εκατ. επισκέπτες και μερίδιο 21,3% και η Ισπανία με 4,89 εκατ. επισκέπτες και μερίδιο 16,9%.
Εκτός από τους επιβάτες, που πλέον μειώνονται επικίνδυνα, σε ελεύθερη πτώση βρίσκονται και τα έσοδα της χώρα μας. Το 2011 είχαν φτάσει τα 605 εκατ. ευρώ, το 2012 τα 588 εκατ. ευρώ και το 2013 τα 574 εκατ. ευρώ. Πέρυσι η πίεση στα έσοδα εντάθηκε αφού χάθηκαν ακόμα 68 εκατ. ευρώ (506 εκατ. ευρώ).
Σύμφωνα με την CLIA Europe, η πτώση στα έσοδα που αποκόμισε η χώρα μας πέρυσι οφείλεται από τη μια στη μείωση της κατανάλωσης επιβατών και πληρωμάτων κατά 11,8% σε σχέση με το 2013 και από την άλλη στην περικοπή εξόδων για επισκευές κρουαζιερόπλοιων στη χώρα μας σε ποσοστό 50%. Αλλά και οι εταιρείες κρουαζιέρας μείωσαν το μπάτζετ προώθησης των προϊόντων τους κατά 4,8% σε σχέση με το 2013.
Οπως τόνισε σε δηλώσεις του ο διευθύνων σύμβουλος της Celestyal Cruises και εκτελεστικό μέλος της CLIA Ευρώπης: «Τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Ελλάδα η κρουαζιέρα είναι ένας δυναμικός κλάδος τουρισμού που αποφέρει σημαντικά και πολύπλευρα οφέλη στην εθνική οικονομία. Η Ελλάδα, αποτελώντας έναν από τους κορυφαίους προορισμούς κρουαζιέρας παγκοσμίως, έχει πολλές δυνατότητες για εξέλιξη αρκεί να θέσει σε άμεση εφαρμογή ένα εθνικό στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης που να περιλαμβάνει ένα δίκτυο 6-7 λιμανιών. Είναι δε η πιο κατάλληλη στιγμή να αξιοποιήσουμε τη θέληση των εταιρειών κρουαζιέρας για συμμετοχή σε αυτή την αναπτυξιακή προοπτική των λιμανιών. Για να επιτευχθεί αυτό θα πρέπει να συγκληθεί -όπως έχει επίσημα εξαγγελθεί- η Εθνική Συντονιστική Επιτροπή ώστε να τεθούν οι στόχοι και συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και να μη χαθεί άλλος πολύτιμος χρόνος».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.