11 Ιουν 2015

Ναυλαγορά: Οι περίοδοι κρίσης έχουν και τα «θετικά» τους σημεία

Ανάλυση
G.Moundreas SA

Για τέταρτη – πέμπτη φορά ο BDI από τις 31 Μαρτίου έσπασε τις 600 μονάδες, αφού σε καμία από
τις προηγούμενες περιπτώσεις δεν κατάφερε να παραμείνει πάνω από αυτό το όριο, και αναμένουμε
να δούμε αν το μοτίβο αυτό θα επαναληφθεί για άλλη μία φορά, καθώς η αντίσταση του δείκτη σε
αυτά τα επίπεδα δείχνει να είναι ιδιαίτερα ισχυρή.

Όπως έχουμε αναφέρει στο παρελθόν, οι περίοδοι κρίσης έχουν και τα «θετικά» τους σημεία, όπως
για παράδειγμα «επενδυτικές» ευκαιρίες, κυρίως σε αγορές μοντέρνων μεταχειρισμένων πλοίων σε
ιδιαίτερα ελκυστικές τιμές, οι οποίες απευθύνονται σε υγιείς εταιρείες, τόσο από πλευράς διοίκησης
όσο και κεφαλαιακής επάρκειας, όπως επίσης και την ανάγκη για εσωτερική οργάνωση των
εταιρειών με στόχο την βελτίωση της αποτελεσματικότητας και την μείωση των εξόδων
λειτουργίας των πλοίων.
Αναφερόμενοι στο στοιχείο της εσωτερικής οργάνωσης, ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στοιχεία των
εταιρειών που κινούνται προς αυτή την κατεύθυνση, όπως για παράδειγμα της εισηγμένης στο
Nasdaq εταιρείας της Paragon Shipping, μεταξύ άλλων.
Σύμφωνα με τον Πρόεδρο και CEO της εταιρείας, Μιχάλη Μποντούρογλου, με την ευκαιρία της
ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων του 1ου τριμήνου του 2015, η υπέρ-προσφορά πλοίων σε
συνδυασμό με την πτώση της ζήτησης είναι ο κύριος λόγος που τα έσοδα της εταιρείας το 1ο τρίμηνο
του έτους σε ετήσια βάση έχουν κινηθεί πτωτικά, κάνοντας πιο επιτακτική την ανάγκη για
εξασφάλιση πρόσθετης ρευστότητας, η οποία μεταξύ άλλων μπορεί να προέλθει από την σωστή
διαχείριση των λειτουργικών εξόδων των πλοίων.
Υπό αυτό το πρίσμα, η Paragon Shipping, σε μία προσπάθεια καλύτερης διαχείρισης των OPEX των
πλοίων της κατάφερε και μείωσε τα συνολικά έξοδα των πλοίων το 1ου τρίμηνο σε $ 8,5 εκ. από $ 9,7 εκ. την ίδια περίοδο του 2014. Ανάγοντας την μείωση αυτή σε ημερήσια βάση, ο μέσος όρος των
OPEX των πλοίων μειώθηκε κατά 23,5%, δηλαδή από $ 7,717 την ημέρα το 1ο τρίμηνο του 2014 στα $ 5,907 την ημέρα το 1ο τρίμηνο φέτος. Να σημειώσουμε πως σύμφωνα με την εταιρεία στα έξοδα συμπεριλαμβάνονται τα, Vessel Operating Expenses, Management Fees, General & Administrative Expenses και Drydocking Costs αλλά όχι το Share - Based Compensation.
Κλείνοντας την επίσημη ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, ο Πρόεδρος της Paragon Shipping,
αναφέρει ότι η μείωση των ημερησίων εξόδων είναι αποτέλεσμα πιο ορθολογικής και
αποτελεσματικής διαχείρισης των αλλά και οικονομιών κλίμακος λόγω της αύξησης του στόλου
όπως επίσης και από την θετική επήρεια από την νομισματική ισοτιμία μεταξύ Ευρώ - ολαρίου.
Σχετικά δε με την πορεία της ναυλαγοράς επισήμανε ότι έχουν αρχίσει και διαφαίνονται κάποια
θετικά σημάδια από την πλευρά της προσφοράς καθώς σημαντικός αριθμός πλοίων οδηγείται προς
διάλυση, τη στιγμή που έχει μειωθεί σημαντικά ο ρυθμός των νέων παραγγελιών ενώ παράλληλα
μετακυλίονται οι παραδόσεις πλοίων που ήδη έχουν παραγγελθεί, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι
το άμεσα επόμενο διάστημα οι δυσκολίες δεν θα παραμείνουν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.