Δικαίωμα στην ελπίδα έχει πλέον η Εύβοια, εν μέσω της μεγάλης οικονομικής κρίσης που πλήττει την Ελλάδα. Το νησί που δεσπόζει στο Αιγαίο ελέγχοντας τα θαλάσσια περάσματα προς και από τη Μαύρη Θάλασσα και τη Μεσόγειο παλεύει με τους «δαίμονές» του τόσα χρόνια αφού έχει ένα αρνητικό πανευρωπαϊκό ρεκόρ. Είναι ο πρώτος νομός στην Ευρώπη σε άνεργους νέους.
Μία γεωγραφική περιοχή που την τετραετία 1985-1989 είχε το υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα στην Γηραιά Ήπειρο, καταδικάστηκε στη συνέχεια σε βιομηχανικό μαρασμό, με τα λουκέτα που μπήκαν στα εργοστάσια, αφήνοντας στον δρόμο χιλιάδες εργαζόμενους που κατέχουν μοναδική τεχνογνωσία.
Η οικονομική ξαστεριά για την Εύβοια έρχεται από τη θάλασσα, με μοχλό ανάπτυξης τον Οργανισμό Λιμένων Νήσου Εύβοιας (ΟΛΝΕ) ο οποίος προήλθε από τη συνένωση 10 Λιμενικών ταμείων και στις 30 Ιουνίου συμπληρώνει δύο χρόνια λειτουργίας, ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου με μετόχους το υπουργείο Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού με τον αναπληρωτή υπουργό Ναυτιλίας, Θ. Δρίτσα να έχει την εποπτεία την εποπτεία μαζί με τη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων.
Η Cοscο έχει ήδη δείξει ενδιαφέρον για επενδύσεις στο λιμάνι της Χαλκίδας ως περιφερειακού του Πειραιά.
Αναπτυξιακό σχέδιο
Η διοίκηση του Οργανισμού έχει εκπονήσει μεγάλο σχέδιο το οποίο έχει την έγκριση όλων των κομμάτων σε μία μοναδική για τα ελληνικά δεδομένα κοινωνική και πολιτική ομοφωνία. Σχέδιο το οποίο θα δημιουργήσει χιλιάδες θέσεις εργασίας.
Οι άξονες του πλάνου είναι η δημιουργία νέου εμπορικού λιμανιού, η τουριστική ανάπτυξη για την επιβατηγό ναυτιλία, ο εκσυγχρονισμός των άλλων μεγάλης σημασίας λιμένων της Εύβοιας, η κρουαζιέρα και τα γιότ, η ακτοπλοία ενώ θα μετατραπεί η Χαλκίδα σε κύριο περιφερειακό σταθμό για τα υδροπλάνα.
Ο υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, Γιώργος Σταθάκης, την περασμένη εβδομάδα ενέκρινε 250.000 ευρώ για τα πρώτα έργα σύνδεσης του λιμανιού της Κύμης με το βασικό οδικό δίκτυο.
Μεγάλη σημασία στα αναπτυξιακά έργα στο νησί δίνει ο ίδιος ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας ο οποίος προεκλογικά είχε τονίσει: «Στρατηγική προτεραιότητα είναι η μεταφορά του λιμανιού της Χαλκίδας στη θέση που προβλέπεται από τις εγκεκριμένες μελέτες. Αυτό το έργο θα συμβάλει στη βέλτιστη εξυπηρέτηση των παραγωγικών αναγκών ολόκληρης της περιφέρειας και για αυτό θεωρείται καθοριστικής σημασίας».
Το νέο λιμάνι
Το νέο λιμάνι θα κατασκευαστεί στον όρμο Βαθέως Αυλίδος.
Το «b.s.» συνάντησε στα γραφεία του Οργανισμού στη Χαλκίδα, τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο, Θανάση Τσέργα και τον αντιπρόεδρο Κωνσταντίνο Κουλουρίδη οι οποίοι ξεδίπλωσαν τα επενδυτικά σχέδια και τα οποία στηρίζονται σε υπάρχουσες υποδομές οι οποίες έχουν ανάγκη για εκσυγχρονισμό και συντονισμό χωρίς να απαιτούν μεγάλα κεφάλαια για τον σκοπό αυτό. Άλλωστε ο ΟΛΝΕ είναι αυτόνομος οικονομικά καθώς διαχειρίζεται τον δικό του προϋπολογισμό και χωρίς χρέη. Ένα πρότυπο περιφερειακό σύστημα λιμένων.
Το νέο λιμάνι
«Πρώτος μας μεγάλος στόχος είναι η ολοκλήρωση της πρώτης φάσης για τη μεταφορά του εμπορευματικού λιμένα Χαλκίδας, το οποίο θεωρείται περιφερειακό λιμάνι του Πειραιά από τον αστικό ιστό της πόλης σε κατάλληλο χώρο που ανήκει στον Οργανισμό και έχει μέτωπο προς τη θάλασσα μήκους 1.500 μέτρων» επισημαίνει στο «b.s.» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Θανάσης Τσέργας:
«Η πρώτη φάση αφορά τα πρώτα 500 μέτρα τα μέτρα και θα ολοκληρωθεί πολύ σύντομα από την έναρξη των εργασιών, υπολογίζουμε σε 2 ½ χρόνια, αφού δεν υπάρχουν προβλήματα απαλλοτριώσεων ούτε η χρονοβόρος διαδικασία της μεταφοράς αδρανών για να γεμίσουμε τη θάλασσα. Θα χρησιμοποιήσουμε τα υλικά από τα νταμάρια. Περιμένουμε τις τελευταίες υπογραφές στις μελέτες και υπολογίζουμε ότι μέσα στο 2016 θα αρχίσουν τα έργα. Σε πρώτη φάση θα δημιουργηθούν 500 νέες θέσεις εργασίας, άμεσες και έμμεσες, και σε βάθος 2-3 ετών, που θα έχει ολοκληρωθεί το λιμάνι, θα έχουμε 2.000 θέσεις. Για τα πρώτα 500 μέτρα εκτός από την Cosco έχει δείξει ενδιαφέρον και η ΒΙΟΧΑΛΚΟ».
Τα πλεονεκτήματα
Τα πλεονεκτήματα της νέας θέσης είναι η εγγύτητα της σιδηροδρομικής γραμμής και του εθνικού οδικού άξονα που θα εξυπηρετούν άμεσα τις ανάγκες των γύρω βιομηχανικών και διαμετακομιστικών κέντρων στα Οινόφυτα και στο Σχηματάρι. Είναι μόλις 40 λεπτά από το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» διευκολύνοντας τις υπηρεσίες logistics, ενώ το τρένο εξυπηρετεί ήδη τον χημική βιομηχανία "Akfa" που είναι μοναδική στην Ελλάδα με άμεση πρόσβαση σε λιμάνι. Μάλιστα υπάρχει σχέδιο ώστε ο χώρος που λειτουργούσαν τα τσιμέντα Χαλκίδας να μετατραπεί σε χώρο για logistics όπου θα μεταφερθούν οι δραστηριότητες από τον Άγιο Γεώργιο της Δραπετσώνας που έκλεισε για περιβαλλοντικούς λόγους.
«Θα κατασκευάσουμε ένα λιμάνι που ανήκει στο Δημόσιο και θα κάνει παραχωρήσεις εξυπηρετώντας τη βιομηχανική ζώνη που αρχίζει να αναπτύσσεται» τονίζει ο Θανάσης Τσέργας. Τα έσοδα από τη λειτουργία του πρώτου κομματιού του νέου λιμανιού θα επενδυθούν για την ολοκλήρωση της δεύτερης φάσης σύμφωνα με το πλάνο του Οργανισμού.
Η Εύβοια έχει άλλα τρία εμπορικά λιμάνια τα οποία διαχειρίζεται ο ΟΛΝΕ, της Κύμης, της Καρύστου και του Κυμάσι Μαντουδίου, στα οποία γίνονται βελτιωτικά έργα.
Θαλάσσιος Τουρισμός
Όμως ο Οργανισμός Λιμένων Νήσου Εύβοιας έχει αρχίσει και την αντεπίθεση στον τουριστικό κλάδο με πολλαπλά επενδυτικά βέλη στην φαρέτρα του.
Η διοίκηση θέλει να δημιουργήσει τρεις πύλες εισόδου στη χώρα για έλεγχο διαβατηρίων, όπως προβλέπει η ΣΕΓΚΕΝ, σε τρία λιμάνια του νησιού, στην Αιδηψό, στην Κάρυστο και στην Κύμη.
«Η Ελλάδα δεν έχει πύλη εισόδου στη ρότα των σκαφών από τη Μαύρη θάλασσα» υπογραμμίζει ο Θανάσης Τσέργας: « Πρέπει να πηγαίνουν πρώτα στον Πειραιά ή σε άλλο νησί για να κάνουν είσοδο στην ΕΕ και μετά να επιστρέφουν στην Εύβοια. Οι Ρώσοι, για παράδειγμα, που κατεβαίνουν με τα mega yaghts θέλουμε να έχουν πύλη εισόδου-εξόδου το λιμάνι της Κύμης. Το κόστος για τη δημιουργία κάθε πύλης εισόδου ανέρχεται στα 200.000 ευρώ για κτιριακές εγκαταστάσεις και εξοπλισμό» και προσθέτει:
«Για το λιμάνι της Κύμης έχουμε ήδη αιτήματα από ναυτιλιακές εταιρείες της Σμύρνης για θαλάσσια σύνδεση με τον Αλί Αγά και τη μεταφορά φορτηγών οχημάτων. Ήδη στην Κύμη λειτουργεί το νέο της λιμάνι με εμπορικές και τουριστικές χρήσεις. Επίσης είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πύλη εισόδου αλιευμάτων στην χώρα».
Η δεύτερη πύλη εισόδου προορίζεται για το λιμάνι της Καρύστου: «Πολλά mega yaghts αλλά και εμπορικά πλοία που ανεβαίνουν προς το βόρειο Αιγαίο και τη Μαύρη Θάλασσα λόγω κακοκαιρίας απαγκιάζουν την Κάρυστο. Όμως επειδή δεν υπάρχει πύλη εισόδου δεν μπορούν να βγουν έξω οι επιβάτες και τα πληρώματα. Στόχος μας είναι δημιουργήσουμε την πύλη ώστε να εξυπηρετούνται επιβάτες αλλά και οι ναυτιλιακές εταιρείες να μπορούν να αλλάζουν πληρώματα, μέσω Καρύστου, να παίρνουν πιστοποιητικά νηογνωμόνων και να κάνουν την τροφοδοσία τους» τονίζει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΝΕ:
«Η Κάρυστος το 2015 παρουσίασε αύξηση σε αυξήσεις σκάφων σε ποσοστό 120% γιατί πλέον είναι ένα ολοκληρωμένο λιμάνι με μόνη εκκρεμότητα την πύλη εισόδου η οποία υπολογίζουμε ότι μαζί με της Κύμης θα λειτουργήσουν από το 2016. Η Εύβοια έχει το πλεονέκτημα ότι είναι πιο κοντά σε όλα. Και για αυτό την επιλέγουν ως βάση τα σκάφη αναψυχής».
Κρουαζιέρα
Άμεση προτεραιότητα για τη διοίκηση του ΟΛΝΕ είναι η λειτουργία της υπηρεσίας ελέγχου διαβατηρίων στο λιμάνι της Αιδηψού όπου προσεγγίζουν κρουαζιερόπλοια που κάνουν θρησκευτικό τουρισμού και χιλιάδες τουρίστες επισκέπτονται τον ναό του Αγίου Ιωάννη του Ρώσου βρίσκεται στο Προκόπι και είναι αφιερωμένος στον ομώνυμο άγιο. Μεγάλος αριθμός προσκυνητών επισκέπτεται καθημερινά το ιερό λείψανο του αγίου.
« Είμαστε έτοιμοι να λειτουργήσουμε την πύλη εισόδου από τα μέσα του καλοκαιριού. Περιμένουμε την έγκριση από τον αναπληρωτή είναι Αναπληρωτή Υπουργό Δημόσιας Τάξης, Γιάννη Πανούση» λέει ο Θανάσης Τσέργας:
« Έχουμε πολλά αιτήματα από εταιρείες κρουαζιέρας για να προσεγγίσουν τα πλοία τους γιατί υπάρχει τεράστιο ενδιαφέρον προσκυνητών για τον Άγιο Γιάννη τον Ρώσο».
Ακτοπλοΐα
Όμως η Εύβοια εξυπηρετεί ακτοπλοϊκά και τα γύρω νησία όπως τις Σποράδες. Από το λιμάνι Κυμάσι Μαντουδίου υπάρχει από φέτος καθημερινό δρομολόγιο, έξι φορές την εβδομάδα για Σποράδες. Το ταξίδι διαρκεί 75 λεπτά έναντι τεσσάρων ωρών που κάνει κάποιος από τον Βόλο. Πέρσι διακινήθηκαν 25.000 αυτοκίνητα και 6.000 ιχ με μικρότερη συχνότητα δρομολογίων.
Υδροπλάνα
Η Εύβοια είναι έτοιμη να υποδεχθεί τα υδροπλάνα. Η Χαλκίδα θα γίνει ένα από τα τέσσερα περιφερειακά υδατοδρόμια ενώ θα είναι και βάση επισκευής. Το υδατοδρόμιο θα λειτουργήσει σε χωροθετημένη περιοχή του Οργανισμού. Ήδη ο ΟΛΝΕ έχει υπογράψει σύμβαση με την Hellenic Seaplanes. Επίσης, θα λειτουργήσουν άλλα τρία περιφερειακά υδατοδρόμια στην Εύβοια, στα λιμάνια Καρύστου, Αιδηψού και Κύμης.
Το αντίδοτο στην ανεργία
«Το επενδυτικό σχέδιο του Οργανισμού Λιμένων Νήσου Εύβοιας είναι το αντίδοτο στην ανεργία που μαστίζει κυρίως τη νεολαία. Ήμασταν η πρώτη βιομηχανική περιοχή της Ελλάδας και τώρα τίποτα» επισημαίνει στο «b.s.» ο αντιπρόεδρος του Οργανισμού, Κωνσταντίνος Κουλουρίδης: «Θέλουμε να έρθουν πίσω οι 10.000 χαμένες θέσεις εργασίας μέσου του αναπτυξιακού αυτού προγράμματος. Δεν υπάρχει πλάνο από άλλον φορέα. Όλα τα κόμματα δέχθηκαν το πλάνο του Οργανισμού. Αν υλοποιηθεί ο νομός της Εύβοιας θα επανέλθει.»
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.