Με αύξηση κατά 9,04% του ναυτιλιακού
συναλλάγματος και συμφωνία προαιρετικής
εισφοράς 420 εκατομμυρίων ευρώ που κατανέμονται στα έτη 2013-2016 συνεισέφερε
στην οικονομία της χώρας η ελληνική
ναυτιλιακή κοινότητα.
Ειδικότερα, το 2014, παρά τη
συνεχιζόμενη οικονομική κρίση, τα έσοδα της ελληνικής οικονομίας από την παροχή
ναυτιλιακών υπηρεσιών σε ξένο συνάλλαγμα αυξήθηκαν σε
ποσοστό 9,04% φθάνοντας 13.183,10 εκ. ευρώ έναντι 12.089,90 εκ. ευρώ
το 2013, ενώ η ναυτιλία παρείχε άμεσα ή
έμμεσα
απασχόληση σε 192.000 άτομα στα πλοία και στην ξηρά στο
ναυτιλιακό πλέγμα δραστηριοτήτων (maritime cluster)
Επιπροσθέτως, από το 2013 επιβάλλεται ο ελληνικός φόρος
χωρητικότητας επί πλοίων ξένης σημαίας που λειτουργούν-διαχειρίζονται από
γραφεία εγκατεστημένα στην Ελλάδα, μετά από αφαίρεση της ενδεχόμενης πληρωμής
φορολογίας των ανωτέρω πλοίων στη χώρα της σημαίας τους. Ο φόρος υπολογίζεται επί
τη βάσει των ίδιων κριτηρίων, τιμών και κλιμάκων που εφαρμόζονται στα πλοία
ελληνικής σημαίας.
«Η εξέλιξη αυτή είχε ως αποτέλεσμα μια σημαντική αύξηση των
φορολογικών εσόδων του ελληνικού κράτους.
Τα μέτρα αυτά ισοδυναμούν με οκταπλάσια και πλέον αύξηση των
φορολογικών εσόδων της Ελλάδας από τη ναυτιλία, πέραν των ουσιαστικών και
αναντικατάστατων συνεισφορών στην ελληνική οικονομία» επισημαίνει η Ένωση
ελλήνων Εφοπλιστών και προσθέτει:
«Είναι αξιοσημείωτο ότι το σύστημα φόρου χωρητικότητος
αποτελεί παγκόσμιο σύστημα φορολογίας της ναυτιλίας και εφαρμόζεται από τα
μεγαλύτερα ναυτιλιακά και άλλα κράτη. Δεν πρόκειται για ιδιαίτερη κατηγορία
φόρου αλλά για εναλλακτικό τρόπο υπολογισμού των φορολογικών υποχρεώσεων των ναυτιλιακών
εταιρειών. Συνεπώς, η Ελλάδα δεν αποτελεί κατά κανένα τρόπο εξαίρεση επί του
θέματος».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.