7 Ιουν 2015

Δεν πάνε τα πλοία στα διαλυτήρια λόγω χαμηλών τιμών

Ανάλυση
 G.Moundreas SA

Η πτωτική τάση των τιμών με αποτέλεσμα την μείωση της προσφοράς πλοίων συνεχίστηκε και την
προηγούμενη εβδομάδα, έχοντας σαν αποτέλεσμα αρκετοί πλοιοκτήτες πλοίων μεταφοράς ξηρού
φορτίου να προτιμούν τη λύση του «δεσίματος» (Layup) από το να δεχθούν τα χαμηλά επίπεδα των
τιμών που υπάρχουν σε όλες τις αγορές αλλά και για να αποφύγουν τον κίνδυνο των
επαναδιαπραγματεύσεων που όπως πάντα σε περιόδους αστάθειας και χαμηλής αγοράς είναι
σύνηθες φαινόμενο.

Στην Ινδία, ενώ η ρουπία έδειξε σημάδια σταθεροποίησης και οι τιμές του σιδήρου παρουσίασαν
αυξητικές τάσεις, η δραστηριότητα ήταν περιορισμένη καθώς οι προσφερόμενες τιμές έχουν
διορθώσει κατά 25% περίπου από τα τέλη του προηγούμενου χρόνου και οι End Buyers κρατούν
στάση αναμονής μήπως υπάρξει και περαιτέρω διόρθωση.
Το Μπαγκλαντές, έχει κάνει κράτει στις μηχανές καθώς οι αγορές του προηγούμενου διαστήματος
και ιδιαίτερα σε Capes έχουν καλύψει τις ανάγκες του αλλά και γιατί εκτός του ότι ξεκινά η περίοδος
των μουσώνων υπάρχουν και εικασίες ότι ο νέος προϋπολογισμός της 4ης Ιουνίου θα επιβάλλει
πρόσθετους φόρους στον τομέα των διαλύσεων.
Το Πακιστάν, βρίσκεται στην ίδια θέση με το Μπαγκλαντές, έχοντας σταματήσει τις αγορές καθώς
τους προηγούμενους 2 μήνες λόγω της έλλειψης προσφοράς σε Tankers, αγόρασε τα περισσότερα
από τα 65 περίπου Capes που πουλήθηκαν προς δι
άλυση και τώρα αναμένουν και εδώ τον νέο
προϋπολογισμό της 5ης Ιουνίου, όπου και εδώ συζητείται ότι θα υπάρξει πρόσθετη φορολογία.
Η Κίνα, παρά το γεγονός ότι οι τιμές στις υπόλοιπες αγορές παρουσίασαν σημαντική διόρθωση δεν
κατάφερε να επιστρέψει στην αγορά και συνεχίζει να απασχολείται με τις κρατικές επιδοτούμενες
εταιρείες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 380,495 DWT, περίπου εκ των
οποίων το 90% (343,607 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% ( 0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το
10% (36,888 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 365 - $ 395 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 350 - $ 380 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 360 - $ 390 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 200 - $ 215 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.